Gå til innhold

Dere som har steforeldre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sina_*
Skrevet

Behandler dere steforeldrene deres på lik linje som foreldrene deres?

Forventer dere at de behandler dere på lik linje som deres egne barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Behandler dere steforeldrene deres på lik linje som foreldrene deres?

Forventer dere at de behandler dere på lik linje som deres egne barn?

Ja, altså nå har jeg flyttet hjemmefra og har ikke like mye kontrakt med foreldre/steforeldre. Men jeg behandler min stemor med respekt, og er glad i henne, men pappa er jo pappaen min. Det er noe med det :)

Tja, altså, det blir litt på samme måte. Jeg vet jo at jeg ikke er hennes datter, men jeg føler at vi har et slags mor-datter forhold likevel :D

Jeg forventer ikke at hun skal behandle meg som sin egen datter, fordi det kommer jeg aldri til å være. Og jeg tror at man alltid setter sine egne barn først. Men jeg forventer at det skal være realtivt likt i den grad det er mulig :)

Skrevet

Vel, stemoren min kan aldri ta plassen til moren min, for å si det sånn. Ikke at hun noen gang har satt noe krav om det heller. Jeg er veldig glad i henne, men føler ikke så mye kjærlighet som jeg gjorde med moren min da hun levde.

Det blir nok kanskje aldri det samme som om hvis jeg hadde vært av hennes eget blod, men det skapes jo et visst bånd uansett. Tror det er viktig å ikke kreve og forvente at det skal være noe bånd der fra første sekund. Sånt kan ta tid. Er ikke alle som er så heldig som jeg var med stemoren min.

Skrevet

Steforeldrene mine kom inn i livet mitt etter at jeg flyttet hjememfra og jeg har ikke det samme forholdet til dem som til mine egne foreldre. Så da behandler jeg dem nok ikke likt heller, føler jeg kan være mye mer ærlig og si mye mer til mamma og pappa. Jeg liker jo steforeldrene mine, og behandler dem nok som andre voksne jeg har et godt forhold til. Som venner, med respekt og høflighet.

Tror nok det er litt annerledes når de har vært i familien siden barna var små.

Og jeg forventer ikke at de behandler meg likt som sine barn, men hadde vi bodd under samme tak hadde jeg nok det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...