Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei :)

har noen en god hårkur for tørt og slitt hår å annbefale? Del gjerne også gode og dårlige erfaringer med forskjellige hårkurer dere har testet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei :)

har noen en god hårkur for tørt og slitt hår å annbefale? Del gjerne også gode og dårlige erfaringer med forskjellige hårkurer dere har testet!

Den beste hårkuren jeg til nå har prøvd, er en med aprikos (tror jeg det var...) fra H&M. Den er kjempegod og gjorde mitt hår glatt og mykt - herlig!

Ellers har jeg prøvd BC Bonacure Color Save Treatment fra Schwarzkopf, som var helt grei, men ingen høydare, og Liquid Silk Gloss fra Schwarzkopf, som også var helt grei, men gjorde håret mitt litt fett. Anbefaler deg å spørre i en frisørsalong for å få en kur tilpasset ditt hår :) Har funnet ut at en del hårprodukter som ikke er fra frisør, gjør håret mitt fort fett og ikke mindre tørt...=/

Skrevet

Ingenting slår Redken All Soft hårkur. Den er helt, helt fantastisk. Dyr, ja, men virkelig verdt penga. Uansett hvor slitt, tørt og livløst håret mitt har vært etter utenlandsopphold osv så får denne hårkuren håret mitt til å bli blankt, mykt og skinnende etter to ganger. På det verste har jeg smørt på masse og lagt med det i håret (og håndkle rundt) over natta.

Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Kan anbefale den lysegrønne hårkuren fra Redken (tror den heter noe med bain de force), og så Hydro-hårkuren fra SP wella.. Bruker for øyeblikket SP wella's hårkur for damaged hair..Kjempegode:)

Var en periode jeg ikke hadde råd til å kjøpe så dyre sjampoer (koster rundt 200 per produkt :tristbla: og med mitt lange hår blir det fort tomt), og håret mitt blei såå tørt .. så måtte bare kjøpe det igjen, og håret blei silkemykt <3 Har langt stripet hår.. Og tuppene mine er ganske slitte. Men med disse hårkurene blir det fint igjen:) Tror kanskje redken er den som virker best, men det lyse håret mitt blir så mye fortere gulnet av redken, i motsetning til wella sp.

Lykke til :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg kan dele en dårlig erfaring jeg :sukk:

Hvis du tenker du har dårlig råd og vil lage en hårkur/maske selv, så kan det være lurt å vite hva du gjør før du setter igang med ingredienser som olivenolje eller andre oljer. To ganger har jeg lagd slike hårkurer, etter å ha lest hvor fantastisk resultat man får. Uansett, begge gangene har jeg endt opp med at et parti av håret ikke blir kvitt oljen. Håret er så seigt at det kan stå rett ut fra hodet omtrent. Mange mange mange omganger med zalovask måtte til for å rette opp i det....

Så mitt råd er å kjøpe ferdige kurer, for dem er det mange bra av! :jepp: ..husker bare ikke noen navn i farten....

Skrevet
Hei!

Jeg kan dele en dårlig erfaring jeg :sukk:

Hvis du tenker du har dårlig råd og vil lage en hårkur/maske selv, så kan det være lurt å vite hva du gjør før du setter igang med ingredienser som olivenolje eller andre oljer. To ganger har jeg lagd slike hårkurer, etter å ha lest hvor fantastisk resultat man får. Uansett, begge gangene har jeg endt opp med at et parti av håret ikke blir kvitt oljen. Håret er så seigt at det kan stå rett ut fra hodet omtrent. Mange mange mange omganger med zalovask måtte til for å rette opp i det....

Så mitt råd er å kjøpe ferdige kurer, for dem er det mange bra av! :jepp: ..husker bare ikke noen navn i farten....

Hei,

Har prøvd å ta olje i et par ganger selv..når jeg var skikkelig desperat og ikke hadde hårkur.. De gangene jeg gjorde det ble det ikke noe oljete etterpå..selv om jeg hadde i sjampo før jeg skylte det ut (man bør skylle før sjampo med olje).. Men sikkert ulike erfaringer der:) Håret mitt var veldig tørt da, og jeg tok det bare i tuppene og litt lengdene, ikke i hodebunnen.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet
Hei,

Har prøvd å ta olje i et par ganger selv..når jeg var skikkelig desperat og ikke hadde hårkur.. De gangene jeg gjorde det ble det ikke noe oljete etterpå..selv om jeg hadde i sjampo før jeg skylte det ut (man bør skylle før sjampo med olje).. Men sikkert ulike erfaringer der:) Håret mitt var veldig tørt da, og jeg tok det bare i tuppene og litt lengdene, ikke i hodebunnen.

Tok hele håret jeg... hadde egentlig ikke slitt hår, men leser jo så mye fantastisk om disse selvlagde kurene... og jeg blir jo revet med jeg da :jepp:

Så bra du ikke fikk samme problem som meg da! Av en eller annen grunn var det akkurat samme hårpartiet som ikke klarte å kvitte seg med oljen begge gangene. Aner ikke hvorfor :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...