Gjest antigartner Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Vi har en hannhund som vanligvis er utrolig rolig innendørs, dag og natt. Nå i julen har han imidlertid vært et rastløst mareritt å være i hus med. Vår nabo har en tispe som har løpetid, og hannhunden vår synes naturlig nok dette er veldig interessant. Han får ikke fred på seg når han er hjemme, og går hvileløst rundt og piper. I natt vekket han oss fire-fem ganger per time hele natten med piping og vandring. Akkurat nå har han sovnet på gulvet ved siden av meg, og samboer og jeg er temmelig utmattet av hundens aktivitetsnivå! Er det noen som har erfaring med dette og som har noen enkle og gode tips å dele med oss? Alle råd mottas med stor takk, og vi håper å få tilbake nattesøvnen snart. PS: Kastrering er av flere årsaker ikke aktuelt.
rangi Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Dette er et velkjent problem blant hannhunder, de ser gjerne ut som vandrende skjeletter etter at nabotispa har hatt løpetid. Du kan prøve DAP, en dings som inneholder beroligende feromoner og settes i stikkontakten. Denne får du kjøpt hos dyrlegen. Ellers er kanskje kjemisik kastrering et alternativ?
Gjest antigartner Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Tusen takk for svar. Jeg skal stikke innom veterinæren i morgen og be om feromoner Heldigvis er ikke matlysten noe lavere enn ellers. (Han er aldri spesielt sulten, men han spiser maten sin som normalt.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå