Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg skal reise bort i morgen, og være borte til torsdag. Får jo så dårlig samvittighet ovenfor lille pus.. Tror dere det går bra, så lenge hun har tilgang på mat, vann og leker? Noemer jeg bær tenke på? Hun er 9 månder. Kan jeg reise bort med god samvittighet, eller ikke?
Kakee Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Mange sier det er greit, men jeg ville ikke gjort det om jeg ikke hadde noen til å komme innom og se etter henne.
Gjest Hegepege Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Det kan jeg ikke tro er noe problem, men du bør jo sette ut en kattedo da, om du ikke har det fra før av? Sett utrikelig med vann og masse mat så går det så greit så Men jeg ville ikke ha vært noe lengre borte uten om å lufte den, med mindre det er en innekatt da.
Heart7086 Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Altså fra tirsdag til torsdag? (uff, er litt døgnvill her:) Hun er såpass ung, synes jeg da, at jeg ville hatt noen som ihvertfall har kunnet sett til henne og kanskje koset og herjet litt med henne på onsdag. Samt selvsagt, tatt kattedoen(for det vil jeg jo selvsagt tro at du har...) og helt på mer vann/mat. Men ellers har hun ikek vondt av å være alene:) Men pass også på at ingen vinduer er åpne, dører hun kan lære seg å åpne at ikke ovnen står for høyt på, osv. (Enkle ting som kanskje egentlig gjøres før man drar noen steder, uansett. Som også å sjekke at stekovnen ikk er på
Involvert Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Jeg skal reise bort i morgen, og være borte til torsdag. Får jo så dårlig samvittighet ovenfor lille pus.. Tror dere det går bra, så lenge hun har tilgang på mat, vann og leker? Noemer jeg bær tenke på? Hun er 9 månder. Kan jeg reise bort med god samvittighet, eller ikke? For det første så er det flott at du viser at du vil det beste for katten din! Er nok av mennesker som ikke gjør det Jeg synes kanskje det er litt lenge. Jeg har som regel max EN dag, med tilgang på kasse og nok vann og mat.. Katter skal ha rent vann hver dag, og det blir litt vanskelig hvis du er hjemme mer enn en dag.. Jeg synes det er en god idé å få en venninne, en nabo du stoler på o.l til å se til katten Lykke til
Puma Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Husk å tenke på at det er nyttårsaften på onsdag da. Sett på radioen ganske høyt, så katta ikke blir redd smellene. Eller kanskje sørge for at den kan være på et rom uten vinduer. Jeg vil hvertfall ikke anbefale at katta skal kunne gå inn og ut som den vil. Da kan det fort være at den blir borte.
Gjest Hegepege Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Husk å tenke på at det er nyttårsaften på onsdag da. Ja, det tenkte ikke jeg på når jeg skrev ovenfor, da vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort altså, mine katter hadde nok løpt inn på badet å gjemt seg uansett. Men da var det jo forsåvidt litt verre med nyttårsaften.
Gjest Gjest_Tussa_* Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Er mange folk med katt som (spesielt når katten kan være ute ) og har tilgang til mat og drikke, lar katten være alene i et par dager. Katter er ikke flokkdyr av natur. Selv har jeg hatt 2 katter sammen , og jeg har måtte reise vekk på reiser fra fredag kveld til søndag ettermiddag noen ganger, men jeg skaffet meg også 2 da fordi de var innekatter og at de ikke skulle bli ensomme siden de ikke kunne gå ute og jakte heller. Jeg tenker, OK nok vann, og mat og en ren do! Katter sover mesteparten av tiden når eier ikke er hjemme, fordi 1 minutt for oss er som 2 timer for en katt hvis ikke noe skjer, og de har "sovne-mekanisme"..
flor Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Jeg som er trådstarter Tenkte jeg skulle takke dere alle for svar. Godt å få flere synspunkter på det! Jeg har fått min kjære snille mor til å stikke innom på onsdag for å gi mat, vann og kos! Så da kan jeg dra med god (så langt det går ann) samvittighet! Ønsker dere alle et riktig godt nytt år!
Gjest pikachu Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har selv latt katten min være alene mens jeg har reist bort en helg, synes ikke det er ideelt men fungerte som en nødløsning. Derimot ville jeg aldri la katten min være alene hjemme på nyttårsaften! Særlig ikke når det er hennes første, hun er jo bare ung og du vet ikke hvordan hun kommer til å reagere på smellene og lysglimtene (nå er jo dette litt avhengig av hvordan du bor da, bor man i ødemarka merker man vel ikke så mye til rakettene). Hva om hun blir livredd og bare ligger og skjelver hele kvelden og natten? Nyttårsaften er den verste perioden i året for mange dyr, både kjæledyr og ville. Mitt råd er å holde deg hjemme eller få noen til å passe den, har man skaffet seg katt får man ta konsekvensen av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå