Gjest Sint Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg blir så utrolig sint når jeg hører at sminke blir testet på dyr. nå bruker jeg bare sminke som ikke tester på dyr. Har aldri helt tenkt over dette før jeg gikk innom en dyreside: www.dyrsrettigheter.no ( Noah ) og leste om dette. Jeg vet at The body shop ikke tester på dyr, og kjøper derfor noen av produktene der. Men alt kan man ikke kjøpe fra body shop. Maskaraen fra body shop synes jeg ikke duger som den skal. Så vet noen av dere om hvilken merker som ikke tester på dyr, og man trygt kan kjøpe? Takknemlig for alle tips..
Saeria Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Den infoen finner du også på noahs nettsider. (www.kosmetikk.info) Endret 29. desember 2008 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 En venninne fortalte meg forrige dagen at Biotherm er brukt på dyr:( Jeg ble helt sjokkert, heldigvis har jeg nettopp gått over til Clinique selv da jeg ikke visste det, men det fungerer mye bedre for huden min også. Men det skulle faktisk vært merket på produktene! På lik linje med røykpakkene! Om du spør meg!
Purple Diamond Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 En venninne fortalte meg forrige dagen at Biotherm er brukt på dyr:( Jeg ble helt sjokkert, heldigvis har jeg nettopp gått over til Clinique selv da jeg ikke visste det, men det fungerer mye bedre for huden min også. Men det skulle faktisk vært merket på produktene! På lik linje med røykpakkene! Om du spør meg! Ja, skulle virkelig vært merket! Ikke enkelt å vite hvem som tester og ikke når man står i en butikk... På denne siden står det en del om dyretesting, og hvilke merker som tester og ikke tester på dyr. The Body Shop har mye bra, så der kjøper i hvert fall jeg en del av mine produkter
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 The Body Shop tester ikke sine produkter på dyr, men de benytter ingredienser som er testet på dyr.
Maneo Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 The Body Shop tester ikke sine produkter på dyr, men de benytter ingredienser som er testet på dyr. Sakset fra en mail jeg har: The Body Shop, som også er motstandere av dyreforsøk i kosmetikkindustrien, bruker en såkalt “fixed cut off date”. Dette betyr at de ikke benytter ingredienser som har blitt testet på dyr etter en viss dato. The Body Shop har valgt 31. desember 1990 som sin dato. Ingredienser testet på dyr etter denne datoen velger de dermed å ikke benytte. Jeg er også veldig enig i at kosmetikk burde merkes på lik linje som tobakk. Kanskje flere forbrukere hadde blitt obs på det da.
Gjest Fluksi Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 The Body Shop tester ikke på dyr, men er blitt kjøpt opp av L`oreal som tester på dyr.. Så hvor lenge klarer Body Shop å holde seg selv rent? Leste dette fra en artikkel i et blad, der hadde de også intervjuet dama som startet Body shop. Lurer på om det var i et av bladene du finner i hvert flysete, var for ett års tid siden. Liste over merke som tester og ikke tester på dyr
Maneo Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 The Body Shop tester ikke på dyr, men er blitt kjøpt opp av L`oreal som tester på dyr.. Så hvor lenge klarer Body Shop å holde seg selv rent? Husker jeg stusset veldig da dette ble kjent, da L`oreal er i mine øyne en av verstingene innen dyretesting. Så langt ser det ut til at Body Shop har holdt seg til sin salgsfilosofi, men er nok flere mennesker enn meg som synes det var et tilbakesteg da de ble kjøpt opp av L`oreal.
Yoghurt Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 (endret) Jeg bruker som en regel at opplyser ikke produktet om at de ikke tester på dyr, kjøper jeg ikke. Aller mest sannsynlig tester de da på dyr, og er de en av de få som ikke gjør det OG lar vær å merke dette bidrar de jo til holdninga om at det ikke spiller noen rolle! ...noe som gjør at jeg så godt som aldri kan "slenge med" et produkt i handlevogna på daglivaren. Er dyrt å ha holdninger, men du verden så godt det føles. Body shop sin maskara er den beste jeg har prøvd faktisk, så jeg har aldri gidda å bevegd meg ut i markedet. Jeg vet Dr. Hauschka har maskara hvertfall - og generelt er et godt tips å gå inn på en helsekostbutikk - der er det stor sjanse for å finne produkter som ikke er testet på dyr. Disse er ofte merket med en kaninlogo. Ellers har dyrevernalliansen en god liste/oversikt over produkter som ikke er testet på dyr. Synd at ikke alle disse er tilgjengelige i Norge, men internettbutikker kan være en mulighet! Endret 31. desember 2008 av Yoghurt
Kriz Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Jeg blir så utrolig sint når jeg hører at sminke blir testet på dyr. nå bruker jeg bare sminke som ikke tester på dyr. Har aldri helt tenkt over dette før jeg gikk innom en dyreside: www.dyrsrettigheter.no ( Noah ) og leste om dette. Jeg vet at The body shop ikke tester på dyr, og kjøper derfor noen av produktene der. Men alt kan man ikke kjøpe fra body shop. Maskaraen fra body shop synes jeg ikke duger som den skal. Så vet noen av dere om hvilken merker som ikke tester på dyr, og man trygt kan kjøpe? Takknemlig for alle tips.. Forever Living Products, aloe vera produkter ikke testet på dyr.
Maneo Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Så vet noen av dere om hvilken merker som ikke tester på dyr, og man trygt kan kjøpe? Takknemlig for alle tips.. Jeg bruker rens fra Dermalogica og Body Shop. Fuktighetskrem fra Forever Living. Foundation fra ID og mascara fra Nivea. Hårstash fra KMS.
B.Davis Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Jeg blir så utrolig sint når jeg hører at sminke blir testet på dyr. nå bruker jeg bare sminke som ikke tester på dyr. Har aldri helt tenkt over dette før jeg gikk innom en dyreside: www.dyrsrettigheter.no ( Noah ) og leste om dette. Jeg vet at The body shop ikke tester på dyr, og kjøper derfor noen av produktene der. Men alt kan man ikke kjøpe fra body shop. Maskaraen fra body shop synes jeg ikke duger som den skal. Så vet noen av dere om hvilken merker som ikke tester på dyr, og man trygt kan kjøpe? Takknemlig for alle tips.. dyretesting.no er også en nettside som sier hvem som tester, og hvem som ikke gjør det. De fleste mineralmerker er i all fall trygge, så jeg bruker bare mineralsminke. I tilegg tester ikke mac og nivea. I hudpleie er bl.a. dermalogica, md, clinique, decleor, mary kay trygge merker.
Kraistin Skrevet 4. januar 2009 #13 Skrevet 4. januar 2009 The Body Shop tester ikke på dyr, men er blitt kjøpt opp av L`oreal som tester på dyr.. Så hvor lenge klarer Body Shop å holde seg selv rent? Leste dette fra en artikkel i et blad, der hadde de også intervjuet dama som startet Body shop. Nivea tester vel fortsatt ikke på dyr? Så vidt jeg vet har de blitt eid av l'Oreal i årevis...korriger meg hvis jeg husker feil. Jeg håper i hvert fall at Body Shop holder seg, skulle tro det hadde vært utrolig dårlig reklame hvis de hadde gått over til å teste på dyr.
B.Davis Skrevet 4. januar 2009 #14 Skrevet 4. januar 2009 Nivea tester vel fortsatt ikke på dyr? Så vidt jeg vet har de blitt eid av l'Oreal i årevis...korriger meg hvis jeg husker feil. Jeg håper i hvert fall at Body Shop holder seg, skulle tro det hadde vært utrolig dårlig reklame hvis de hadde gått over til å teste på dyr. Nivea tester ikke nei, men så vidt jeg husker eies de heller ikke av Loreal, men de er med i en gruppe som heter Beiersdorf. Kan hende de har vært i Lorealgruppen tidligere, eller så blander du kanskje med mabelinne som eies av Loreal? I følge dyretesting.no så tester ikke bodyshop hverken ingredienser eller produkter ennå, så jeg stoler på at det stemmer, og kommer til å fortsette å kjøpe produktene=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå