Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Nå har det seg sånn at jeg har både sagt nei til jentetur til London på nyttårsaften, og en årlig tur til fjellet med en annen stor vennegjeng for å kunne tilbringe nyttårsaften sammen med kjæresten min... jeg holder meg hjemme både fordi det er vår første nyttårsaften sammen og fordi han måtte reise vekk i jula (til familie) så hvis jeg hadde reist hadde vi kun fått en og en halv dag sammen disse en/to juleukene. Men både londonturen og fjellturen hadde betydd ufattelig mye for meg å være med på. For ordens skyld, grunnen til at han ikke blir med på fjellet er pga det er av kristen regi med rundt 70 deltakere og han er ikke helt keen på sånne ting. Fair enough. Dessuten er det utrolig vondt å hele tiden være med de fra kirka uten at han er med, men det er en annen diskusjonstråd Så i stedet ble vi enige om å være her hjemme, sammen. Han har i ettertid også avtalt med bestekompisen at han skal være med oss, men de har ingen formeninger om hva de vil gjøre, tre dager før nyttårsaften aner de fortsatt ikke hvor de vil tilbringe nyttårsaften hen... ikke har de noen alternativer heller, så det blir nok bare fylla og en bytur. Men nå er greia at jeg har fått skikkelig ille halsbetennelse. Det er selvfølgelig bare bra at jeg ikke er på vei til london akkurat nå siden jeg er syk, men jeg kunne vært på fjellet da det er et veldig avslappende opplegg (til tross for 70 deltakere). Jeg er kronisk syk og det har ødelagt for MANGE ting opp igjennom årene, da de verste smellene alltid kommer veldig ubeleilig. Nå får jeg helt panikk av å tenke på å sitte hjemme alene foran TVen klokka 12 på nyttårsaften. Så jeg spurte kjæresten i går om det hadde vært kanskje en liten mulighet for at han fortsatt ville være med meg. Da ble han sur og lurte på hvordan jeg i det hele tatt kunne spørre ham om å ofre nyttårsaften. Det er en dag som betyr mye for ham, jeg det forstår jeg jo kjempegodt. Det jeg reagerer på er at jeg aldri hadde latt ham sitte hjemme alene syk på nyttårsaften hvis han hadde ofret guttetur til london og fjelltur med sine næreste venner for å tilbringe dagen med meg. usj, nei.... overreagerer jeg? burde jeg bare slippe ham løs og holde ut nyttårsaften alene? (når jeg egentlig kunne vært med vennene mine, men ikke er det, pga ham?)
Gjest78 Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg synes dere overreagerer begge to. Det er veldig merkelig at han blir sur fordi du spør om han vil være hjemme med deg, jeg hadde gladelig ofret nyttårsaften for en jeg er glad i hvis det er veldig viktig for den personen å slippe å være alene, og man må i hvert fall ha lov til å spørre. Samtidig synes jeg det er merkelig at du vil at han skal det, når du faktisk er syk kommer du vel ikke til å være mye til selskap uansett. Om jeg hadde blitt syk på nyttårsaften hadde jeg også gladelig sent mannen ut på fest mens jeg ble hjemme, selv om vi hadde planer på forhånd.
Gjest78 Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 En liten kommentar til, du sier du har "en skikkelig ille halsbetennelse". Denne halsbetennelsen er altså akkurat så ille at du kunne dratt på fjelltur med 70 andre, men ikke kan dra ut på byen el. lignende med kjæresten? Nå har jeg tatt mandlene for noen år siden og får derfor ikke halsbetennelse lenger, men da jeg hadde det var jeg vanligvis sengeliggende med 39 i feber og gikk på penicillin i et par uker. Da hadde både fjelltur og bytur vært utrolig uaktuelt uansett. Er du sikker på at det ikke har litt med hva du har lyst til å gjøre på nyttårsaften at du prøver å få kjæresten til å bli hjemme? God bedring uansett.
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2008 Jeg synes dere overreagerer begge to. Det er veldig merkelig at han blir sur fordi du spør om han vil være hjemme med deg, jeg hadde gladelig ofret nyttårsaften for en jeg er glad i hvis det er veldig viktig for den personen å slippe å være alene, og man må i hvert fall ha lov til å spørre. Samtidig synes jeg det er merkelig at du vil at han skal det, når du faktisk er syk kommer du vel ikke til å være mye til selskap uansett. Om jeg hadde blitt syk på nyttårsaften hadde jeg også gladelig sent mannen ut på fest mens jeg ble hjemme, selv om vi hadde planer på forhånd. Jeg er "frisk" nok til å være godt selskap, kan tvinge meg selv til å lage en god nyttårsmiddag og ikke ligge i sengen, jeg ville så klart prøvd å fått en fin kveld sammen, og gjerne kunne vi kjørt til et sted med god utsikt når klokka blir 12. Så en superkjip kveld der begge sitter og ser i veggen hadde det uansett ikke blitt.
Gjest Gjest_tussa_* Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Greit nok at det er unødvendig at han skal bli sur hvis du spør, men for noen er nyttårsaften utenkelig å skulle sitte hjemme å glo men for andre er det ikke så big deal. Jeg syns du også overreagerer litt, Det kommer selvfølgelig an på situasjonen, hadde min kjære brukket et ben og ikke kunne f.eks komme seg til doen aleine i nyttårsperioden, så hadde jeg nok gladelig blitt hjemme for å være med han, men hadde han ligge med influensa så hadde jeg ikke vært så interessert i det. Syk er noe alle er av og til, og at du også kanskje "forventer" at han skal velge å sitte hjemme med deg på nyttårsaften enn å ut å ha det morsomt, du sier selv at nyttårsaften er viktig for han. Jeg satt alene på nyttårsaften for 3 år siden, hadde vært syk og var på bedringens vei, tok meg en tur utafor døren klokka 12 og tok noen bilder av rakettene, for så å gå inn og se på film og sovne til den. Jeg tror du gjør for mye ut av datoen 31 desember. Kun en dato, nytt år ja, selvfølgelig en markering, men ikke gi han dårlig samvittighet fordi han ikke vil sitte hjemme med deg.
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2008 En liten kommentar til, du sier du har "en skikkelig ille halsbetennelse". Denne halsbetennelsen er altså akkurat så ille at du kunne dratt på fjelltur med 70 andre, men ikke kan dra ut på byen el. lignende med kjæresten? Nå har jeg tatt mandlene for noen år siden og får derfor ikke halsbetennelse lenger, men da jeg hadde det var jeg vanligvis sengeliggende med 39 i feber og gikk på penicillin i et par uker. Da hadde både fjelltur og bytur vært utrolig uaktuelt uansett. Er du sikker på at det ikke har litt med hva du har lyst til å gjøre på nyttårsaften at du prøver å få kjæresten til å bli hjemme? God bedring uansett. Jeg var sengeliggende når jeg var på den fjellturen i fjor også. Satt i peisstua med dyne rundt meg og hadde gode samtaler med folk når jeg orket. Eget rom hadde jeg også, som jeg kunne gå til når det var som verst. Og det er en vesentlig forskjell mellom det og å gå på byen.
Gjest78 Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er egentlig veldig enig med Tussa her, det er litt dårlig gjort av han å ikke bli hjemme med deg, og det er litt dårlig gjort av deg å forvente at han skal bli hjemme. Det går an å ha en helt fin kveld hjemme alene mens kjæresten er ute, få tak i et par filmer på dvd og spis god mat og godis på egenhånd. 31. desember er bare en dato, hvis det er viktig for kjæresten din å feste da kan vel han gå ut, og så kan du og han ha en fin kjærestekveld med middag og kos på torsdag eller fredag kveld i stedet.
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2008 Dersom det var en vanlig nyttårsaften hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt, og mer enn gjerne sittet hjemme alene uansett hvor kjipt det var. Det er som sagt bare det at jeg lot være å dra til London for ham mens han ikke kan la være å gå på byen for meg.
Gjest78 Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Forresten, er det ingen muligheter for å ombestemme seg angående fjellturen nå da, og dra på den i stedet?
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2008 Forresten, er det ingen muligheter for å ombestemme seg angående fjellturen nå da, og dra på den i stedet? Nei, påmeldingsfristen var i midten av desember
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Forresten har jeg sittet alene på nyttårsaften selv, helt av eget initiativ for et par år siden. Og jeg trives godt i mitt eget selskap. Riktignok var jeg singel den gangen, da Det er bare så trist at han oppførte seg som om jeg ikke forstod hvor ille det var å "ofre" seg på nyttårsaften. HALLO. Jeg er ingen needy person, har ikke kjæresten min i bånd, jeg skulle bare ønske jeg fikk en annen reaksjon etter at jeg (som jeg har sagt ørten ganger nå) lot være å dra til london med jentene for hans skyld, for så å la være å feire med mine andre nærmeste, for å gå på fylla med han og kompisen... tjohei. Endret 29. desember 2008 av Haris Pilton
Piper Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Jeg syns det er dårlig gjort av kjæresten din, men så mener jeg også at man skal være sammen med de som betyr mest for en på denne dagen. Han har tydeligvis ikke samme mening, og det må du vel bare akseptere. Du kan jo snakke med de angående den hytteturen, og forklare de at ting har forandret seg og at du kunne tenkt deg å være med. Kanskje går det bra
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. desember 2008 Men ja, dere har vel dessverre rett... Jeg får bare bite i det sure eplet og heller la være å prioritere ham neste gang.
Piper Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Men ja, dere har vel dessverre rett... Jeg får bare bite i det sure eplet og heller la være å prioritere ham neste gang. Skal ikke du prioritere han fordi han ikke prioriterte deg? Blir litt sånn barnefaktaer rundt deg, og er ikke noe sunt forhold i alle fall. Du bør snakke med han, og forklare han hva dette gjør med deg. Ikke forlang, krev sett skyld ol, men si rett ut at du er forferdelig skuffet, for du hadde sett frem i mot å feire nyttår med han. Han er voksen nok til å bestemme hva han vil selv, men du kan fortelle han at det vil såre deg veldig om han velger å ikke feire denne dagen med deg. Så kan du forklare hva du har planlagt for kvelden, og kanskje ønsker han da å feire med deg. Gjør han ikke det må du bare akseptere det, men sett ikke på deg en maske der du ikke skal prioritere han fordi han ikke prioriterte deg osv. Du skal selvfølgelig gjøre det du vil til neste år, enten det er sammen med han eller ikke.
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 29. desember 2008 Skal ikke du prioritere han fordi han ikke prioriterte deg? Blir litt sånn barnefaktaer rundt deg, og er ikke noe sunt forhold i alle fall. Du bør snakke med han, og forklare han hva dette gjør med deg. Ikke forlang, krev sett skyld ol, men si rett ut at du er forferdelig skuffet, for du hadde sett frem i mot å feire nyttår med han. Han er voksen nok til å bestemme hva han vil selv, men du kan fortelle han at det vil såre deg veldig om han velger å ikke feire denne dagen med deg. Så kan du forklare hva du har planlagt for kvelden, og kanskje ønsker han da å feire med deg. Gjør han ikke det må du bare akseptere det, men sett ikke på deg en maske der du ikke skal prioritere han fordi han ikke prioriterte deg osv. Du skal selvfølgelig gjøre det du vil til neste år, enten det er sammen med han eller ikke. Hehe, jeg mener jo ikke at jeg skal la være å prioritere ham av ren prinsipp, bare at jeg ikke skal sette meg selv i denne situasjonen igjen.
Jade Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Du har ikke sjangs til å være hos foreldrene dine? Eller noen tanter eller andre slektninger som skal ha en rolig kveld? Det hadde jeg gjort hvis jeg ikke skulle vært med på noe tjo og hei. Endret 29. desember 2008 av Jade
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2008 Du har ikke sjangs til å være hos foreldrene dine? Eller noen tanter eller andre slektninger som skal ha en rolig kveld? Det hadde jeg gjort hvis jeg ikke skulle vært med på noe tjo og hei. Nei, da hadde jeg så klart gjort det... har allerede ringt dem og hørt, de skal på vennemiddag. Ellers bor resten av familien på østlandet og det blir litt langt
aline Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Dersom det var en vanlig nyttårsaften hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt, og mer enn gjerne sittet hjemme alene uansett hvor kjipt det var. Det er som sagt bare det at jeg lot være å dra til London for ham mens han ikke kan la være å gå på byen for meg. ba han deg droppe londondturen for å bli hjemme å feire med ham? for dersom han ytret at han ønsket deg, så skjønner jeg at du synes det er kjipt. Egentlig skjønner jeg vel at du synes det er kjipt uansett, for jeg er som deg. Jeg kunne kuttet ut ganske mye for å være med en kjæreste, og om han var syk og måtte være hjemme på nyttårsaften, ville jeg aldri latt ham sitte alene om han ikke selv ønsket det. Men, det jeg har lært å innse, er at man ikke kan forvente at alle er like en selv. Selv om du, av eget ønske, dropper londontur for å være med ham, så ikke ta det som en selvfølge at han ville gjort det samme. Og dersom han ikke har bedt deg om å droppe london og fjelltur, for å være med ham, vil han ihvertfall ikke føle noe ansvar. At du har valgt det selv, er på en måte på din kappe. Jeg ville forsøkt å dobbeltsjekke med hyttegjengen, og ellers blir det nok dessverre bare å innfinne seg med alene hjemme-kveld den dagen, og prøve å gjøre det beste ut av det.
Haris Pilton Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #19 Skrevet 29. desember 2008 ba han deg droppe londondturen for å bli hjemme å feire med ham? for dersom han ytret at han ønsket deg, så skjønner jeg at du synes det er kjipt. Egentlig skjønner jeg vel at du synes det er kjipt uansett, for jeg er som deg. Jeg kunne kuttet ut ganske mye for å være med en kjæreste, og om han var syk og måtte være hjemme på nyttårsaften, ville jeg aldri latt ham sitte alene om han ikke selv ønsket det. Men, det jeg har lært å innse, er at man ikke kan forvente at alle er like en selv. Selv om du, av eget ønske, dropper londontur for å være med ham, så ikke ta det som en selvfølge at han ville gjort det samme. Og dersom han ikke har bedt deg om å droppe london og fjelltur, for å være med ham, vil han ihvertfall ikke føle noe ansvar. At du har valgt det selv, er på en måte på din kappe. Jeg ville forsøkt å dobbeltsjekke med hyttegjengen, og ellers blir det nok dessverre bare å innfinne seg med alene hjemme-kveld den dagen, og prøve å gjøre det beste ut av det. Ja, det er helt sant det du sier der, man er ulike på den måten. Jeg ser den. Jeg må nok bare se situasjonen litt utenfra og ikke la følelsene ta overhånd. Når jentene ba meg med på londonturen sa jeg at jeg måtte snakke med kjæresten først, hva han hadde tenkt for nyttårsaften. Så vi satte oss ned og ble enige om at begge ønsket å feire nyttår sammen så det var kjekt hvis jeg ble hjemme. Så han ba meg ikke direkte om det, han sa aldri "nei, ikke reis". Jeg spurte ham om hva han syntes og han svarte (på en ikke-pushende måte) og jeg var enig. Fjellturen (som er på et leirsted) ble overbooket tidligere i måneden. Det har mye med mat, bordplassering, soveplass osv å gjøre. De må si nei til mange hvert år fordi det ikke er plass. Jeg hadde absolutt reist opp nå hvis det var mulig, uten tvil. Jeg tror jeg har kommet fram til at jeg skal bli med ham på fest og basar uansett hvor syk jeg er den kvelden, og heller være edru og vond. Da får både han feiringen sin og jeg kysset ham (snørrete og ekkel, haha) klokka 12. Jeg har tatt meg en god, varm dusj nå og hiver innpå med c-vitaminer og mandariner nå, tenker masse positive tanker og psyker meg opp, hehe håper jeg klarer å holde på dette humøret i to dager til Dere satte ting litt mer i perspektiv for meg. Hva skulle jeg vel gjort uten KG?
aline Skrevet 29. desember 2008 #20 Skrevet 29. desember 2008 jeg hadde helt klart blitt skuffet dersom dere sammen har kommet frem til at du skal droppe å dra til london, fordi dere sammen blir enige om at hadde vært koselig om du ble hjemme og dere feiret sammen! At du blir syk, er jo ikke akkurat noe du velger. men synes du tar det pent, det er jo fremdeles noen dager igjen, kanskje det letter litt innen selve nyttårsaften, litt ihvertfall. Å være edru kan være helt ok på nyttårsaften, og på litt smertestillende og febernedsettende, synes jeg du er tøff jeg, som tenker at du skal prøve deg på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå