Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å bestille minicruise med Color Fantasy for meg og sambo på treårsdagen vår. 2-dagers cruise i innvendig lugar til 1600 kr syns ikke jeg var så ille. Er det noen som har hatt innvendig lugar på denne båten før? Har nemlig dårlig erfaring med innvendig lugar på en av dfds seaways sine båter, og vil nødig gjenta "gleden". Forresten, det blir vel ikke så mye bølger siden man stort sett reiser langs kysten og ikke på åpent hav?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ikke når dere skal reise:) Men erfaringsmessig er ikke danskebåten noen god idé i januar/ februar... Det blir vanvittig høye bølger over Kategat og Skagerak, og du må over en av dem uansett hvilken båt du tar. Jeg skulle på romantisk tur i februar i fjor med DFDS og fancy lugar, og det ble en svært lite romantisk tur, da jeg trodde jeg skulle dø:) Hjelper ikke med luksuslugar og boblebad når du føler at båten kommer til å velte hvert øyeblikk. Og DFDS går jo over minst åpent hav siden den "bare" går til Køben.

Skrevet

Båten til Kiel kan være fin uansett årstid, Kan være like mye vind en sommerdag som vintertid. Høsten er vel kanskje den mest utsatte tiden. Ikke alltid det blåser så mye midtvinter. Har ikke hatt innvendig lugar på denne båten, kun ut mot promenaden. Oslo - Kiel er jo ikke den værste strekningen, ikke så veldig mye åpent hav, Så snart en kommer i ly av Danmark er vel resten greit. Det er i alle fall en flott båt, og kan absolutt anbefales. Vi var en tur i September, og skal ha en ny tur i April, da tar vi med minstemann på 10.

Gjest padawan
Skrevet
Men erfaringsmessig er ikke danskebåten noen god idé i januar/ februar...

Color Fantasy går til tyskland (Kiel) og ikke til Danmark.

jeg har bare reist med Color Fantasy en gang. da var det til gjengjeld storm (med orkan i kastene) og 10 meter høye bølger. Danskebåtene var innstilt men siden disse båtene veier nesten dobbelt så mye som danskebåtene skal det svært mye til før du merker noe. selv om det var ganske dårlig vær da jeg reiste med deg merket vi nesten ikke til være i det hele tatt. det var et par kraftige rist i båten iløpet av de to dagene vi var ombord men svært få var sjøsyke.

det skal med ansdre ord svært mye til før du merker noe værmessig med Kiel-båtene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...