Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil det være noen omstendigheter hvor du ville tillate din partner

å ha sex med andre?

F.eks.

--- hvis partneren er langt unna hjemmet,

--- hvis partneren ikke har andre følelser for vedkommende en seksuelle,

--- hvis du hadde hatt noen andre først selv,

--- hvis du selv mister lysten fullstendig over lengre tid (flere år) og ikke

klarer å ha et seksualliv,

--- hvis du ble alvorlig skadet og varig lam fra livet og ned,

--- hvis du i tillegg ble lam i armene.

(Hvis du kommer på andre spesialsituasjoner hvor du ville tillate

det så fortell gjerne om de...)

Og hvis du tillot dette: Ville det være stor forskjell om partneren fant

en elsker/elskerinne eller om det var en betalt prostituert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss spørre på en annen måte, er det riktig å nekte andre mennesker å leve ut sitt seksualliv? Er vi ikke alle frie mennesker?

Skrevet
F.eks.

Kommer an på hvor lenge partneren min skulle vært unna hjemmet. For en uke; nei. For en måned eller lenger; ja.

Ja, så sant det ikke var noen jeg kjente.

--- hvis du hadde hatt noen andre først selv,

Vet ikke om jeg skjønte helt hva du mente her. Mener du om jeg hadde hatt andre partnere før ham og ikke han hadde? Iså tilfelle ville det vært uvesentlig. Mener du om jeg hadde vært utro først selv? I såtilfelle; ja selvfølgelig. Man praktiserer da ikke dobbeltmoral her heller.

--- hvis du selv mister lysten fullstendig over lengre tid (flere år) og ikke

Ja, definitivt. Hvorfor skulle jeg nekte ham det, da, når jeg ikke kunne gi ham det han trengte? Man har da behov...

--- hvis du ble alvorlig skadet og varig lam fra livet og ned,

Ja, da hadde jeg nok satt ham fri tvert også. Bedt ham gå. Jeg vil ikke være sammen med noen om jeg blir lam. Da vil jeg ta mitt eget liv uansett.

Same as above.. Bare ville blitt mye vanskeligere å ta livet sitt selv..

Kommer ikke på annet enn om han hadde kommet og spurt. Om vi skulle prøve swingers, åpent forhold eller noe. Hvis jeg hadde villet prøve det, så hadde jeg samtidig godtatt at han hadde andre. Men jeg stiller meg ikke nødvendigvis positiv til det nu.

Jeg vil heller at han skal ha en elskerinne enn at han skal måtte betale for seg for å få seg litt. Og da er det i det minste en og samme dama han puler på, da, og ikke mange forskjellige.

Gjest Janna
Skrevet

Jeg er såpass "trangsynt" at jeg ikke vil at partneren skal ha sex med noen andre så lenge han er sammen med meg.

Hvis jeg hadde blitt lam hadde jeg nok revurdert saken, eller gått fra ham for hans skyld.

Gjest Alive
Skrevet

Du er storsinnet Lillian, det er helt fantastisk godt gjort og modig av deg, hvis du klarer å leve ut disse påstandene...

Ja, vi er frie mennesker...men, vi er også ganske kompliserte!

Jeg tror ting hadde vært enkelt hvis vi kunne levd som nevnt over, jeg hadde storkost meg!!!

Men, til det er jeg for følsom....tanker sniker seg innpå, enten man vil eller ikke!!!

(he, he...ja, du la deg ut for hugg nå...egentlig beundrer jeg deg da...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sitter å feller noen tårer etter å ha lest innlegget til Lillian :cry:

Kan ikke fatte at noen kan tenke seg i noen omstendigheter å "dele" på kjæresten sin.

Da ville mitt fohold vært døtt!

Trenger å vite at jeg er den eneste og at han er det for meg.

Klarer ikke å forstå hvordan noen personer tenker. :(

Men,sex er en viktig del av forholde.Og noenganger har en selvfølgelig mer lyst en andre perioder. Hvis samboeren min ikke hadde synest at det holdt med meg,kunne han bare dratt.Her er ingen unskyldninger!

En tar et valg når en er sammen med en person,en kan ikke få pose og sekk :x

Kjenner jeg får sug i magen når jeg leser slikt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde aldri akseptert at min mann hadde hatt sex med en annen uansett omstendighetene. Er man gift så har man knyttet seg til denne ene!! Er gravid nå, 5 1/2 mnd. på vei og tror jeg kan telle at vi har hatt sex 4 ganger etter jeg ble gravid, skulle jeg dermed si til han det er greit at du har sex med en annen?? Blir dårlig bare ved tanke på min elskede sammen med en annen.

Skrevet
Hadde aldri akseptert at min mann hadde hatt sex med en annen uansett omstendighetene. Er man gift så har man knyttet seg til denne ene!! Er gravid nå' date=' 5 1/2 mnd. på vei og tror jeg kan telle at vi har hatt sex 4 ganger etter jeg ble gravid, skulle jeg dermed si til han det er greit at du har sex med en annen?? Blir dårlig bare ved tanke på min elskede sammen med en annen.[/quote']

Fullstendig enig. Jeg er i begynnelsen av mitt 3 svangerskap og vi har ikke hatt sex på ca 2 mnd.

Vi er også forlovet og har to barn fra før, og vi har valgt å leve livet sammen.

Man går da ikke ut å har sex med andre.

Forholdet er helt dødt det da hvis han har sex med en annen kvinne. Da kan han bare pakke sakene sine og gå. Og det spiller ingen rolle hvilken situasjon det er.

Dypper han staven sin i en annen saus, så er det over og ut for alltid.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg klarer å ta stilling til dette i det hele tatt jeg. Føler først og fremst at alle har rett til seksuell frihet - men at troskap er det samboer/ekteskap handler.

Hva som skjer ettersom årene går tror jeg hvert enkelt par får ta som det kommer...

Suz :wink:

Gjest Cruella
Skrevet

Vil det være noen omstendigheter hvor du ville tillate din partner

å ha sex med andre?

Ja

F.eks.

Nei

Kanskje...--- hvis du hadde hatt noen andre først selv,

Ikke noe argument, liker ikke tanken på hevn--- hvis du selv mister lysten fullstendig over lengre tid (flere år) og ikke

Absolutt--- hvis du ble alvorlig skadet og varig lam fra livet og ned,

Samme svar som over

Hadde ikke likt at det var en prostituert

Gjest Alive
Skrevet

Mener du da Lisa-Beth at hvis din kjære kommer i etterkant og sier :

"det betydde ingen ting, det er jo deg jeg elsker" så er det kanskje greit??

Skjønner ingen ting jeg nå...

:(

Gjest Anonymous
Skrevet

Lillian, det er ikke nødvendig å sitere andre. Vi klarer å lese!!!!!

Jeg syns det er en uting med all den siteringen.

Skrevet

Nei,sex med andre er ikke akseptert.

Dersom jeg skulle blitt lam eller lignende,hadde jeg satt ham fri..

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg skrev kanskje, Alive....

Det er ikke sånn at jeg sender ham på by'n etc. med beskjed om at hvis du treffer noen du har lyst på, så bare stå på.

Men jeg ser annerledes på det i dag enn for noen år siden. Vi deler så mye, er beste venner, han kaller meg for kompisen sin, vi er veldig glad i hverandre, har kjent hverandre i maaange år. Jeg eier ham ikke, ikke kroppen hans heller, vi har en stor respekt for hverandre. Mulig mange opplever det som om jeg har et forkvaklet syn, men jeg ser ikke på sex som det største underet mellom to mennesker, sex er godt :oops: , men det er ikke sånn at han svikter meg og alt vi står for hvis det skulle skje at han hadde sex med en annen. Det finnes 100 andre måter han kunne virkelig sviktet meg på enn å en tilfeldig sexopplevelse.

Jeg er ingen spesielt selvsikker kvinne, heller motsatt, men jeg er svært lite sjalu, og er opptatt av hans følelser /opplevelser og prøver så godt jeg kan å sette meg inn i hans situasjon.

Skrevet

:o (slik ser jeg ut nå - etter å ha lest svarene her)

Vi lever i et fritt land ja, men aldri om jeg klarer å la min kjære ha sex med andre bare fordi han tilfeldigvis var langt fra hjemmet eller at han ikke hadde noen følelser for den han lå med.

Skrevet

Gift eller ikke gift, barn eller ikke barn. Er man sammen, så ER man sammen. Så lenge vi er det har ingen av oss sex med andre uansett!!

Hvis jeg ble alvorlig skadet og eller lam, så tror og håper jeg at min kjære ville vært der for meg, hjulpet meg og støttet meg i en vanskelig tid og en vanskelig situasjon. Hvis hans seksuelle behov hadde blitt prioritert framfor det hadde ikke jeg villet vært sammen med han mer. Man drar vel ikke fra den man elsker for å stille sine seksuelle behov i en slik situasjon???

Uansett hva det måtte være ville ingen av oss tillatt at den andre hadde sex med noen. Sex er følelser mellom to personer og mange tar jo utrolig lett på det.

Skrevet

Uansett hva det måtte være ville ingen av oss tillatt at den andre hadde sex med noen. Sex er følelser mellom to personer og mange tar jo utrolig lett på det.

Mener du at hvis du av en eller annen grunn ikke kunne/ikke ville ha sex med din partner, så skulle han avstå fra sex resten av livet/så lenge du levde?

Skrevet

Lisa-Beth sitt siste innlegg var veldig bra, hun skrev mye av mine tanker rundt dette. Jeg sender ikke sambo ut på byen for at han skal få seg et ligg, men det hadde faktisk ikke vært verdens undergang for meg dersom han hadde gjort det. Sex er deilig, javisst. Men det er ikke det viktigste i et forhold for meg iallfall. Jeg har et helt klart skille mellom sex og kjærlighet, jeg blander ikke sex og følelser nødvendigvis.

Jeg elsker sambo like mye uansett, og et jævla ligg med en annen dame en kveld hadde ikke gjort at jeg ikke elsket sambo lenger.

Det virker som om folk her mener at siden man er sammen med noen, så har man enerett på den personen, og "sånt gjør man bare ikke". Jeg skrev ikke at det skal skje eller at det har skjedd, jeg snakker om et tenkt tilfelle.

Jeg hadde ikke "jippi, typen har knulla ei anna kjerring" og sånt, men jeg mener faktisk selv at jeg kunne hatt såpass storsinn at jeg hadde godtatt det.

Jeg vet med meg selv at jeg pga mye psykisk ikke alltid greier å stille de behovene sambo har, og derfor vil jeg heller ikke si at "dette godtar jeg ikke", fordi jeg vet jeg vil godta det.

Mange synes sikkert jeg har et forvridd syn på dette, men at folk begynner å si at man da heller burde være singel hvis man ser sånn på det, så sier jeg heller at de har ikke skjønt hva livet dreier seg om. Jeg sier ikke at sambo eller jeg vil pule rundt, men hvis det skulle skje så ville jeg nok tilgi sambp med en gang og si "life goes on".

Har vært borti dette før, da jeg var en del yngre. Men da var det noe helt annet.

Jeg mener det jeg sier, og jeg står for det. Det er mitt syn på saken. Lik det eller ikke, det er mine egne valg.

Det er ikke snakk om å "dele" sambo, for jeg eier ham ikke uansett og jeg synes derfor at han faktisk må få lov å gjøre det han vil. Fordi jeg vet han elsker meg, og han også skiller sex og kjærlighet.

Lillian

By the way; Jeg siterer så mye jeg vil, gjest... :wink:

Skrevet

Mener du at hvis du av en eller annen grunn ikke kunne/ikke ville ha sex med din partner, så skulle han avstå fra sex resten av livet/så lenge du levde?

:o DA er man det jeg kaller EIESYK, hvis man faktisk mener det.

Sorry, men da mener jeg man rett og slett er trangsynt. Hvorfor skal man NEKTE andre ting, da? Det er faktisk ikke ulovlig, så lenge man ikke gifter seg med flere.

Det er dessuten viktig at begge partene i et forhold er enige om hvor grensene går og hvor mye man godtar. Så ikke èn mener at ved lamhet så skulle man leve i sølibat resten av livet, mens den andre mener det motsatte. Da har man fort et problem, for man vet aldri hva som skjuler seg i skogen og vil skje rundt neste hjørne...

Lillian

Gjest Cruella
Skrevet

Avsporing 1:

Det fine ved KG er at man får så mange bra ytringer uavhengig av alder!

Synes Lilliann er et godt eksempel på det. Lilliann, du er en av de flotteste brukerne på KG! :)

Du prater som en med livserfaring dobbelt så lang som deg, du er så nyansert og tolerant.

Avsporing 2:

Gratulerer med vel overstått, Lilliann! Hvor gammel ble du, 23 eller 24 år?

Avsporing 3:

Forøvrig tror jeg ekte kjærlighet er å inderlig ønske det beste for sin partner, selv om det betyr å gi slipp på ham hvis man tror han kan få det bedre med en annen. Vet ikke om jeg er så storsinnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...