Gå til innhold

Overtakelse av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta over en bolig snart og begynte plutselig å tenke på rengjøring. Selger skal vel gjøre rent hele boligen slik at jeg bare kan flytte rett inn? Forrige leilighet jeg kjøpte var ikke rengjort. Hva er vanlig? Kan jeg kreve noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Jeg skal ta over en bolig snart og begynte plutselig å tenke på rengjøring. Selger skal vel gjøre rent hele boligen slik at jeg bare kan flytte rett inn? Forrige leilighet jeg kjøpte var ikke rengjort. Hva er vanlig? Kan jeg kreve noe?

Dette avtaler dere vel?

Det er vanlig at man vasker skikkelig. Det er derimot ikke alle som vet hva skikkelig er dessverre. Noen jeg kjenner som solgte brukte vaskebyrå og ikke en gang byrået visste hva skikkelig var. Forferdelig frustrerende.

Da jeg solgte avtalte vi graden av vasking, vi slapp unna vask av vegger og tak fordi de som overtok skulle male. Snakk med selger.

Jeg pleier forøvrig å vaske meg inn i en leilighet også jeg. Det er lettere å vaske når alt er tomt og vite at man har et godt grunnlag man har lagt selv. Men det er vanlig at det er ordentlig utvasket når man overtar.

Skrevet

Stod at leiligheten skal overtas utvasket eller noe slikt så lurte bare på hvor godt utvasket var :) Håper jo det er bra nok, men hvis jeg står og skal overta og så begynner vi å diskutere vaskingen så må jeg jo evt vente med å flytte inn og det er kjipt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...