Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har "pyntet" en av buskene ute i hagen med et slikt lysnett.

Det ble veldig koselig og har lyst til å ha det på litt utover vinteren.

Hva synes dere om det? Bør jeg ta det ned igjen, nå når jula er over?

Skrevet

Heia,ja jeg syntes du må ta det ned når jula er over.Syntes ikke det blir fint når jula er vekk,ser fantete og ut som det bor noen slappe folk i de husa her jeg bor som har julelysa ute til Feb.ha ha.

Skrevet

Enig med deg over. Jeg synes det er litt sånn at innvendig og utvendig julebelysning vi synes er veldig trivelig i jula endrer status til å bli litt "harry" fra midten av januar og utover. Jeg synes i hvert fall ikke noe at 7-armede staker i vinduet og lys i div. varianter utendørs er like sjarmerende senvinters og må innrømme at jeg også tenker som så at "her bor det trolig noen litt sløve".... :nisseblunk:

Skrevet

Mens jeg synes det er ganske koselig med busker og trær med "fairy lights" mens det fortsatt blir tidlig mørkt. Julepynt forøvrig har jeg lite sansen for etter nyttår, da.

(Men man trenger jo ikke å la de blå og blinkende lysene på balkongen henge på til juli, som enkelte i blokka over veien her gjør... :sjenert:)

Skrevet
Vi har "pyntet" en av buskene ute i hagen med et slikt lysnett.

Det ble veldig koselig og har lyst til å ha det på litt utover vinteren.

Hva synes dere om det? Bør jeg ta det ned igjen, nå når jula er over?

Nei, få det vekk med den andre julepynten. Stasen blir borte om det skal henge igjen.

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Du kan ha lysene ute til 20 dag jul (st.knuts dag 13.januar). Det er siste dag i jula. Det er også ganske vanlig å ta det ned trettende dag jul (hellig tre kongers dag).

Skrevet (endret)

Jeg er veldig enig med deg i at det er koselig med å pynte med lys på treet ute. Det gjorde vi for første gang i år. Men det bør taes ned når jula er over. Vi skal ta ned alt nå til helga. Et hus i nærheten av der vi bodde før hadde sånn nisse med slede som du henger opp på veggen. Koselig julelys egentlig. Det var bare det at det hang der i januar. Det hang i februar. Det hang i juni. Og helt til neste jul. De hadde ikke lysene på da, men det vistes jo veldig godt på veggen og det var bare utrolig snålt.

Så ta det ned, og gled deg heller til du skal henge det opp igjen :biggrin:

Endret av Catoby
Skrevet

Ok :) Da forsvinner det med resten av julepynten til helga :)

Skrevet

Ha ha haa...... Utendørs belysning får meg til å tenke på bror min. HAN er ekstrem han.

T har utendørs belysning fra november av og frem til februar (er vel helst for å plage naboene)... Han bor i en blokkleilighet like ved hovedveien, og det er ikke vanskelig å se hvor HAN bor de gangene jeg kjører forbi (bor 5 min fra ham). De andre naboene har kanskje en stake i vinduet sitt, mens T har lys i flere farger fra tak til gulv ute på terrsasen pluss i busker og det som måtte finnes utenfor (1.etg.). Og han sier han skal ha mer... Han gjør det hele bare på moro, og vi andre i familien syns det er minst like moro...

Skulle gledelig hatt utelys selv...

Skrevet

Da er alt lys over for meg 13. dag jul.

Skal kose meg med lys ute og inne til da.

Skrevet

Nei, julen varer ikke "helt til påske..." - og den starter heller ikke 1. desember (til nød lillejulaften)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...