lillesky Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har en himmelseng som ligner på denne. Lurer veldig på hva slags møbler jeg skal ha til, og hva slags tekstiler. Må stilen være bonderomantisk? Eller kan jeg gjøre rommet og tingene rundt litt mer moderne? Kan jeg ha himmel, eller blir ikke det noe fint? Har litt lyst til å male den hvit, men det vet jeg at jeg kommer til å angre på en vakker dag. Veggene er hvite. Hvis jeg skal gå for en litt gammel stil, så har jeg noen gamle, gamle bilder (der folk nesten ser litt skumle ut). Rommet brukes som gjesterom. Åpen for alle tips!
onyx Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville nok malt den i svart helblank lakk. Så lenge sengen ikke er antikk med original maling ville jeg ikke hatt problemer med å male den. Den kan jo faktisk males på nytt om man ønsker de gamle fargene tilbake.
Gjest Faerie Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Vi har en lignende variant, selvsnekret og ny. Den er hvitmalt, resten av rommet er hvitt og vi har lys blå og hvite tekstiler. Medmindre sengen er gammel med original maling, som onyx sier, ville jeg ikke nølt med å male den.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er enig med de andre, med mindre den er verdifull pga orginal maling ville jeg malt, men ikke nødvendigvis hvitt.. Det er så voldsomt inn med hvitmalt for tiden og siden den attpåtil skal stå i et hvitt rom ville jeg valgt en farge, f.eks lys blå eller mintgrønn/lys turkis. Ikke at det er så banebrytende farger, men i hvertfall litt mer spenstig en helthvitt. (jeg er mer eller mindre allergisk mot uttrykket "hvit stil", etter å ha surfet litt blogger rundt omkring virker jo den stilen nærmest enerådende. *gjesper*)
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Lysegrått kunne jo vært stilig. Kanskje med litt sølv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå