Gjest hemmelig! Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 jeg har aldri hatt peiling hva jeg egentlig passer best. kan jeg få en inn med teskjed forklaring her..... det eneste jeg vet er at di passer når di passer, og at jeg har muligens 13cm i forskjell som da vil si jeg har en a cup.. noe jeg aldri bruker.. og når dere sier at den str tilsvarer jo den str blir jeg mildt sangt forvirra! hjelp!
Gjest Gjest_lillea_* Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Når vi sier at den str tilsvarer den str og du blir forvirret, tenker jeg du mener når vi sier at en 85 C tilsvarer en 75 E? Det vil si at cupen (den delen av bh'en som puppen ligger i), er like stor i en 85 C, som i en 75 E, men den er jo mye større rundt ryggen. Så om en med 75 E skulle brukt en 85 C, kunne bli lurt til å tro den passer fordi den passer til puppen, men den er jo altfor løs rundt ryggen, så da sitter den feil og hun kan få vondt i ryggen. For hver 5 cm en går ned i str rundt ryggen, går en opp en str i cupen. Dvs en 85C er en mye større pupp enn en 70 c. Men også tilsvarende større rundt ryggen, så proporsjonalt blir begge c-cup. Var dette forståelig? 1
Pialill Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 ta deg en tur til en ubdertøysbutikk du! der måler de deg og gir deg eksakt størrelse. hvis du syns bhene der er for dyre kan du bare si at du skal tenke på det etter du har prøvd bher og gå på H&M og kjøpe samme størrelse der:P men da vet du i hvertfall størrelsen din=) 1
martine=) Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hvis stroppen glir opp i ryggen har du for stor cup:) Endret 29. desember 2008 av martine=)
Saeria Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Min erfaring er at dersom ryggstroppen glir opp, så er omkretsen for stor. Da må man gjerne ned i omkrets, og opp i cup. Hadde omkretsen vært riktig, hadde ikke stroppen glidd. Er det bare cupen som er stor, vil en ofte se at det kunne vært mer pupp i den. Endret 29. desember 2008 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Hvis stroppen glir opp i ryggen har du for stor cup:) Dette er feil..Da har man for høyt nummer. Så da må man gå ned i nummer, og opp i cup for at cupen skal være den samme strls. 1
Gjest hemmelig! Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 blei ikke så mye mer klok jeg.... har likson trodd at cup er aa a b c osv, det er str på selve "puppen" og at nr er hvor stor du er rundt ryggen....... altså helt på tryne feil?? ..hvor dum kan en bli jeg er ca 85 cm under rundt brystet (m bh på) har det noe å si for noe?
Gjest hemmelig! Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 en utgått 75C passer (var stram tildligere) men ikke en 80B (løs)... må ha nytt snart men hva i all verden skal jeg gå etter... teknikken til nå er ta med noe som ligner og prøv...
Gjest amu Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Når du er 85 cm under puppene ( du skal måle stramt) tror jeg din riktge størrelse er 85. Viktig å måle stramt, er du for eksenpel 82, skal du bruke 80. Størrelsen på cupen finner du ved å måle rundt puppene med bh på, rundt hvor brystene er størst. Så trekker du målet fra under brystene ( 85 hos deg) fra dette målet. Det er dette målet som utgjør cup størrelsen. Det er derfor for eksempel 70B kan være like 65 C, forskjellen mellom der puppene er størst og under puppene er lik. Som andre har sagt, det beste er å få hjelp i en dyr butikk. Da får du ditt riktige mål. 1
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Jeg var hos en undertøyspesialist og fikk hjelp til å finne riktig str. I alle år hadde jeg brukt feil str og var aldri helt fornøyd. Jeg lærte utrolig mye om hva jeg skal se etter i snitt og str. Og har nå bare behagelige BH'er som sitter godt og behagelig. Trolig bruker nærmere 85 % av alle kvinner feil str mener flere eksperter. Den mest vanlige feilen er å ha én str for stor rundt kroppen og én str for liten på cup'en.
onyx Skrevet 30. desember 2008 #11 Skrevet 30. desember 2008 Når du er 85 cm under puppene ( du skal måle stramt) tror jeg din riktge størrelse er 85. Viktig å måle stramt, er du for eksenpel 82, skal du bruke 80. Nei, det er faktisk ikke slik at de målene på bhen, 70, 75, 80 etc tilsvarer cm rundt brystet! Jeg tror at denne misforståelsen er den vanligste grunnen til at så mange bruker bh som er for store rundt! Hvis man sammenligner de EU målene med f.eks italienske eller franske mål burde det jo være tydelig at tallene nok ikke har noe med cm rundt å gjøre. Og hvis man i tillegg må ta høyde for forskjeller i cupstørrelsene er det jo enda tydeligere at det knapt går an å måle seg frem til riktig størrelse.
Saeria Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Det aller beste er å gå til en ordentlig undertøybutikk og få ordentlig hjelp der. Det er oftest først da man lærer hvordan en god BH i riktig størrelse skal sitte. Slik gikk jeg fra 70/75B til 65DD, og det var en hel verden i forskjell på hvordan BHen satt, og hvordan figuren og holdningen min ble i forhold til de gamle BHene.
:-) anna Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 Jeg gikk fra D-cup til F-cup. Begge passer jo, men F sitter mye bedre, fordi jeg har ganske "breie" pupper, selv om de ikke stikker så langt ut egentlig. jeg har forstått det slik at ettersom skålen i en F-cup jo er større, så trenger jeg tilsvarende mindre i cm rundt kroppen. Så da går det opp i opp. 1
Gjest hemmelig! Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 ja må nesten gjøre det... pinlig men..? mine er jo ikke helt fantastisk nydelige men de er vel vant med alt.. føler sånne butikker er for perfekte folk..? peiling på sånne plasser i haugesund eller rundt?
Saeria Skrevet 30. desember 2008 #15 Skrevet 30. desember 2008 Jeg lurer meg på om det ikke er kommet en butikk i Haugesund nå. Vet ikke hva den heter, men kanskje noen andre gjør det? De som tilpasser bh'er er såpass proffe at det ikke blir særlig pinlig. Jeg har heller ikke perfekte pupper, men hvem har vel det?
Gjest hemmelig! Skrevet 30. desember 2008 #16 Skrevet 30. desember 2008 takk for hjelp jeg får leite etter nyttår tror det er en ny på stem og strøm senteret... men tenkte å lete etter noe litt mindre åpenlyst og gjennomsebart
Gjest Ano Skrevet 8. april 2011 #17 Skrevet 8. april 2011 Hvis stroppen glir opp i ryggen har du for stor cup:) det er da du har for LITEN cup!
Gjest Camilla Skrevet 11. april 2011 #18 Skrevet 11. april 2011 Men om man har mindre bh da vises puppene litt store er det skadelig
MissStrøken Skrevet 12. april 2011 #19 Skrevet 12. april 2011 Jeg har tidligere jobbet på change (undertøysbutikk), og er temmelig godt grillet i hvordan en velger riktig str. For det første, glem hva du har pleid å bruke! Ta et målebånd, og mål omkretsen din rett under puppene. Deretter trekker du fra 5cm fra målet, og runder opp/ned til nærmeste fem. F.eks. du måler 77cm, da trekker du fra 5cm, og runder ned = du skal bruke str.70. En ny BH skal alltid festes på ytterste hakk, slik at du kan feste den strammere etterhvert som BH'en blir slappere i omkrets. Cup må du bare prøve deg frem til, men husk at du som regel bruker en str større enn du tror - puppevalker er ikke fint! Dette er generell regel, det beste er likevel å komme seg til en butikk og få de ansatte til å hjelpe deg. De som jobber i slike butikker er godt vant til å se nakne pupper, alt fra enorme silikoner, til de slappeste bestemorpuppene;) Ingen grunn til å være flau over noe som helst der. Du må heller ikke være redd for at du får litt valker på ryggen av BH'en, heller det enn at den er for stor og sklir opp på ryggen da det er dårlig både for rygg,skuldre og pupper:) Lykke til!
Gjest Ida Skrevet 25. februar 2012 #20 Skrevet 25. februar 2012 Jeg har et spørsmål.. Jeg har lenge hatt 70C i BH størrelser, men nå har jeg vokst ut av dem Jeg vet ikke om det er noe som heter 70D, i allfall er det ikke lett å få tak i på vanlige butikker.. Noen som har en aning om hva jeg kan begynne å bruke nå? Ha prøvd litt forskjellig, men jeg har liksom ikke funnet den rette Noen ideer der ute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå