Cæmis Skrevet 21. januar 2009 #141 Del Skrevet 21. januar 2009 Nå er det vår tur til å sette krav! Menn har hatt sin sjanse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. januar 2009 #142 Del Skrevet 21. januar 2009 ja syns at dere overdriver, er det bare meg her inne som gjør som typen sier og spør han om lov til ting?, feks. hvis jeg skal ut på byen med venninner så spør jeg alltid om lov. (bare et eks. jeg kom på i farten) Nei Aline, selvfølgelig hadde jeg aldri utsatt barn for noe sånt, jeg elsker jo barn, og får helt vondt inni meg når jeg hører om barn som ikke har det godt. Eneste måten han er kontrollerende på er i forbindelse med meg og andre menn, men muligens det er min egen feil hvis jeg kanskje "flørter" litt med de. kan du svare helt ærlig, ihvertfall for deg selv, på om han slår eller har slått deg, eller på annen måte gitt deg blåmerker, slik som nevnt tidligere i tråden? Dersom han har eller gjør dette, samtidig som han kontrollerer hvem du går ut med og når du går ut, så overdriver vi IKKE! Og nei, jeg har ALDRI spurt noen kjæreste eller samboer om LOV til å gå ut på byen med venninder, eller noe annet for den sakens skyld. og jeg flørter, tro du meg. Jeg flørter som singel og jeg flørter når jeg er i parforhold, det er noe en kjæreste må ta med på kjøpet når han ønsker å være sammen med meg, så enkelt. Jeg gir full tillitt til en jeg er sammen med, så lenge han ikke beviser at han ikke fortjener det, og jeg forventer faktisk det samme tilbake. Jeg er ett ansvarsfullt, oppegående og voksent kvinnemenneske, og ville ikke funnet meg i en mann som prøvde å kontrollere meg og hva jeg gjorde. Har selv bodd med en som mishandlet psykisk, og ble altfor lenge, fordi jeg var sikker på at andre og jeg selv overdrev. Det var jo synd på ham, han hadde det jo ikke enkelt han heller, og jeg krevde jo litt mye liksom.... Det endte med at jeg fikk venner av ham på døra i ren bekymring og jeg lå med kniv i senga siste måneden vi bodde sammen. og jeg VET at han har stått i døra mi på natta og sett på meg når jeg sov, og tenkt hvordan det ville føles å legge hendene rundt halsen min og klemme livet ut av meg.... Jeg vet det idag, at det er sant. På den tiden, hørte jeg det, men tenkte at pfft.... overdrivelse, han GJØR da ikke sånt, han kan ikke skade en flue engang. du sier du ikke vil utsette barn for slikt, da bør du gå i deg selv og tenke etter om han noengang har gjort deg noe fysisk eller psykisk som har skadet deg. For har han det, mangler han noen sperrer som du selv sier du ikke vil utsette barn for. Vil du da ha barn, er han ikke mannen å få det med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #143 Del Skrevet 21. januar 2009 Menn er noen svin. De forlater ikke konen som de klager livet av seg over til elskerinnen - og de sklylder på "barna" (som er 20 år og klarer seg fint selv).Patetiske menn. De bør læreseg å handle raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2009 #144 Del Skrevet 21. januar 2009 Har selv bodd med en som mishandlet psykisk, og ble altfor lenge, fordi jeg var sikker på at andre og jeg selv overdrev. Det var jo synd på ham, han hadde det jo ikke enkelt han heller, og jeg krevde jo litt mye liksom.... Det endte med at jeg fikk venner av ham på døra i ren bekymring og jeg lå med kniv i senga siste måneden vi bodde sammen. og jeg VET at han har stått i døra mi på natta og sett på meg når jeg sov, og tenkt hvordan det ville føles å legge hendene rundt halsen min og klemme livet ut av meg.... Jeg vet det idag, at det er sant. På den tiden, hørte jeg det, men tenkte at pfft.... overdrivelse, han GJØR da ikke sånt, han kan ikke skade en flue engang. Det er veldig riktig det du skriver her. Jeg var i et kontrollerende forhold for mange år siden, han fulgte meg med haukeblikk og måtte ha full kontroll. Jeg kom meg ut av det forholdet tidlig. Ei venninne var ikke like heldig. Hun ble værende i forholdet i årevis, ble stukket ned med kniv av mannen sin. Hadde hun sett tegnene tidlig og fulgt instinktet sitt fremfor å forsvare han, så hadde hun sikkert sluppet å være et mentalt vrak i dag. Enden på visa var at han fikk fengselsdom. Vel og bra, men skulle ønske han ble idømt psykiatrisk behandling istedet, ihvertfall i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ut Skrevet 22. januar 2009 #145 Del Skrevet 22. januar 2009 ja syns at dere overdriver, er det bare meg her inne som gjør som typen sier og spør han om lov til ting?, feks. hvis jeg skal ut på byen med venninner så spør jeg alltid om lov. (bare et eks. jeg kom på i farten) Nei Aline, selvfølgelig hadde jeg aldri utsatt barn for noe sånt, jeg elsker jo barn, og får helt vondt inni meg når jeg hører om barn som ikke har det godt. Eneste måten han er kontrollerende på er i forbindelse med meg og andre menn, men muligens det er min egen feil hvis jeg kanskje "flørter" litt med de. Jeg spør ikke mannen min om lov til å gå ut med venner, men jeg snakker med han om at jeg skal ut i tilfelle han også har planer og sånn at vi får koordinert oss siden vi har barn. Typen din er kontrollerende med deg og andre menn når det passer han tydeligvis, for det er ikke noe problem for han at dere har trekant med kompisen hans - når det passer han. Det handler nemlig om kontroll, han ønsker at du skal oppføre deg sånn som han vil når han vil det. Og hva legger han i begrepet flørt? Kan hende han legger mye mer i det begrepet og legger listen mye lavere for deg enn han gjør for seg selv, eller for hva som er normalt i likeverdige forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #146 Del Skrevet 18. juni 2009 Oppført seg eksemplariske? Les: nikkedukker som står på pinne for mannen? Ja vær så snill og let østover, du har tydeligvis ikke nok selvtillit til å håndtere en kvinne med egne meninger og litt bein i nesa. Lykke til NORSKE KVINNER ER SÅ UTROLIG KUNNSKAPSLØSE SOM TROR AT ØST-EUROPEISKE DAMER ER NIKKEDOKKER. JEG HAR BESØKT ØST-EUROPA OG FIKK SJOKK OVER HVOR MANGE TØFFE DAMER DET ER DER; OG: JEG HAR BESØKT MANGE LAND OG NORSKE DAMER ER IKKE TØFFE!!! DE ER REDD MASKULINE MENN. OG NORSKE MENN ER IKKE MASKULINE PÅ ET INTERNASJONALT NIVÅ. DA JEG KOM TILBAKE FRA BALTIKUM FIKK JEG SJOKK OVER AT NORSKE MENN ER SÅ PINGLETE/FEMININE . JA, JEG HAR ENNÅ IKKE MØTT NOEN NORSK DAME MED "BEIN I NESA". "EGNE MENINGER"? :-) ALLE NORSKE DAMER JEG HAR MØTT HAR PRATET POLITISK KORREKT PISSPREIK... MEN KANSKJE DET FINNES NOEN NORSKE DAMER SOM MATCHER ØST-EUROPEISKE DAMER I TØFFHET OG INTELLIGENS...?? :-)) OSLOMANN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #147 Del Skrevet 18. juni 2009 NORSKE KVINNER ER SÅ UTROLIG KUNNSKAPSLØSE SOM TROR AT ØST-EUROPEISKE DAMER ER NIKKEDOKKER. JEG HAR BESØKT ØST-EUROPA OG FIKK SJOKK OVER HVOR MANGE TØFFE DAMER DET ER DER; OG: JEG HAR BESØKT MANGE LAND OG NORSKE DAMER ER IKKE TØFFE!!! DE ER REDD MASKULINE MENN. OG NORSKE MENN ER IKKE MASKULINE PÅ ET INTERNASJONALT NIVÅ. DA JEG KOM TILBAKE FRA BALTIKUM FIKK JEG SJOKK OVER AT NORSKE MENN ER SÅ PINGLETE/FEMININE . JA, JEG HAR ENNÅ IKKE MØTT NOEN NORSK DAME MED "BEIN I NESA". "EGNE MENINGER"? :-) ALLE NORSKE DAMER JEG HAR MØTT HAR PRATET POLITISK KORREKT PISSPREIK... MEN KANSKJE DET FINNES NOEN NORSKE DAMER SOM MATCHER ØST-EUROPEISKE DAMER I TØFFHET OG INTELLIGENS...?? :-)) OSLOMANN Du virker veldig aggressiv med alle de store bokstavene dine. Redd vi ikke skal tro du er ordentlig mann om du skriver normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. juni 2009 #148 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg merker meg stadig, i høyere og høyere grad, hvordan kvinner forlanger mer og mer av sine menn. Her på Kvinneguiden ser jeg stadig tråder som går på menns kvaliteter, både overfladisk og ellers. Her er et lite utvalg av det jeg har merket meg:Han jobber for myeHan er for latHan gjør for lite hjemmeHan er ikke der for barnaMenn bør være minst 180 høyeHan er dårlig i sengaHan har liten snurrebassHan har stor kukHan setter ikke pris på det jeg gjørOg slik fortsetter det i det evindelige. I tillegg merker jeg meg at når damer/kvinner/jenter kommer sammen, så er det for å bashe mennene sine. De sitter rett og slett og snakker drit om sin egen partner! Forstår ikke helt problemet. Er du sikker på at du ikke er skilt og er 41 år? Du høres veldig ut som en jeg kjenner. Uansett, kvinner må då få lov til å "få det ut" på et kvinneforum? Man angriper jo ikke gjenkjennelige enkeltpersoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 18. juni 2009 #149 Del Skrevet 18. juni 2009 De mennene som nekter å dele husarbeidet, hva slags tanker har dere om deres felles hjem som dere deler med kone/samboer? Er det hennes hus, etter som hun skal ha ansvaret for alt husarbeidet? Er det kun henne som roter, trenger mat, rene klær, rent hus og alt det andre som trengs å gjøres i et hus? Er barna også kun hennes, etter som hun skal følge opp de alene? Da håper jeg virkelig at hun får både hus og barn den dagen samlivet opphører. For det vil det gjøre, all den tid menn har så egoistiske og forstokkede holdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrelinoge Skrevet 18. juni 2009 #150 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er ikke sikkert kvinner er overfladiske og jævlige, kan hende mange er ulykklige og depressive i staden. Fyr som les opp ein artikkel om at kvinner blir mer og mer ulykklige. Og blir mer og mer depressive. Han har noen intressange teorier på korfor. statistical revelations of women's unhappiness Den er steike lang so skjønner om dere ikke gidder å se den, men eg synes han hadde noen poeng som er betre enn noen eg kan kome på. Han leser litt statistikk i begynnelsen ei stund. Såg den for noen uker siden og tenkte mer og mer på den jo mer eg las kva folk skrev her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. juni 2009 #151 Del Skrevet 18. juni 2009 Chrizzy: Ta deg en titt i bladhylla på Narvesen, eller her på KG. Det er opplagt at "klagesiden" er mest representert blant kvinner. Jeg vil påstå at kvinner er langt mer klagende på partner, følelsesmessig såvel som åpenlyst blant venninner, enn menn er med sine kamerater. Dere forlanger langt mer av mennene deres, enn hva de forventer av dere. Hvis ikke det hadde vært tilfellet, så hadde det heller ikke eksistert så mye klageri som man kan bevitne her og andre plasser. Det handler nok endel om "redebygger-genet" som den halvdelen av populasjonen er utstyrt med. Hvis du plusser på "oppdrager-genet" som også har en noe annen form hos den feminine siden så har du noe av forklaringa. Jeg har tilgode å høre noe annet enn at kvinne utroper seg selv til herskere over ymse prosesser hva angår hus&heim, dåp&bryllup, bursdagselskaper&gaveinnkjøp, skoleavslutninger&dugnader, skilsmisser og arveoppgjør. Og vi lar dem holde på...................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #152 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg merker meg stadig, i høyere og høyere grad, hvordan kvinner forlanger mer og mer av sine menn. Her på Kvinneguiden ser jeg stadig tråder som går på menns kvaliteter, både overfladisk og ellers. Her er et lite utvalg av det jeg har merket meg:Han jobber for myeHan er for latHan gjør for lite hjemmeHan er ikke der for barnaMenn bør være minst 180 høyeHan er dårlig i sengaHan har liten snurrebassHan har stor kukHan setter ikke pris på det jeg gjørOg slik fortsetter det i det evindelige. I tillegg merker jeg meg at når damer/kvinner/jenter kommer sammen, så er det for å bashe mennene sine. De sitter rett og slett og snakker drit om sin egen partner! Man kan si mye rart om menn, men vi sitter ikke og snakker drit om konene våre altså. Hvorfor er jenter slik? Det er jo rett og slett overfladisk, falskt og ondsinnet! I tillegg begynner jeg å lure på om kvinner sitter og tror at vi er der kun for å tilfredstille deres behov!?!?! PS: Henvis meg gjerne til et "manneforum", der menn sitter slik og basher konene sine. Det tviler jeg på at eksisterer. JENTER! VI HAR BLITT AVSLØRT... Ja...vi kvinner har hemmelige klubber, der vi kan møtes for å prate dritt om mennene i vårt liv. Fordi vi bruker all vår tid i våken tilstand til å plukke mennene fra hverandre, slik at vi kan ha noe nytt å fortelle på neste "hemmelige klubb møte". Eller som vi kaller det K.S.K.O.M (kvinner som klager over menn) Så når vi har noen timer fri med venninner , så velger vi selvfølgelig å prate om våre menn og deres feil og mangler. HÆ:::? tror trådstarter lider av stort ego..tror du virkelig det? Kanskje når vi er 14år, men...hvor gammel er du? PS..og på alle de hemmelige møtene vi har hatt, så har jeg aldri hørt klaging over for stort "utstyrt" mann..men jeg har hørt sutrete og klagete neevnt mange ganger. VOKS OPP!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 18. juni 2009 #153 Del Skrevet 18. juni 2009 PS: Henvis meg gjerne til et "manneforum", der menn sitter slik og basher konene sine. Det tviler jeg på at eksisterer. En hvilken som helst bar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå