Gjest jass Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 er det farlig å blande? og hva skjer hvis man blander de?
Jane F. Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Nå spørs det jo hva du mener med å blande:P men å drikke alkohol under en antibiotikakur har ikke drept så mange. Men du forårsaker at kuren ikke virker som den skal. Nå skal det da sies at jeg ikke er noen lege:P men antibiotikaen bryter jo ned kroppen og er du/har du vært syk er det jo generellt ikke så lurt å drikke. men dette er jo et valg man tar. Jeg har flere ganger drukket i løpet av en kur, men må si at ved noen av de anledningen har jeg måtte ta en ny kur ettersom den første ikke fikk skikkelig has på sykdommen.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 De er farlig å blande. Du får en antabus-effekt av å blande flagyl og alkhol. Avstå fra alkohol under kuren og ett døgn etter avsluttet kur.
yoga Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Hei Nå har jeg ikke sjekket opp hvordan det er med Flagyl, men det er noen antibiotikatyper som skilles ut i levra, og får nettopp en slik antabus-effekt som gjest over skriver om. Sjekk dette opp i pakningsvedlegget, og hvis det stemmer så for all del ikke bland de to. Da vil du nok få en veldig ubehagelig opplevelse. Men er ikke Flagyl den typen, så blir det litt annerledes. Det er jo anbefalt å ikke blande, så det er nok det lureste å høre på den anbefalingen. Men; alt med måte
Gjest amu Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 De er farlig å blande. Du får en antabus-effekt av å blande flagyl og alkhol. Avstå fra alkohol under kuren og ett døgn etter avsluttet kur. Dette stemmer. Spurte legen og han sa jeg kunne ta noen øl, så leste ikke pakningsvedlegget. Anbefales IKKE.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Flagyl å alkohol kan gi en allergisk reaksjon som kan være livstruende for enkelte, ikke bland flagyl med alkohol !!
FruLuna Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Flagyl og alkohol skal ikke blandes, det kan gi antabuseffekt som andre har nevnt her. Det er ikke en allergisk reaksjon, men kan gi deg ekstremt ubehagelige og potensielt farlige symptomer. Annen antibiotika bør heller ikke blandes med alkohol, men det er først og fremst fordi man ikke bør drikke når man er syk (og det er man jo når man trenger antibiotika) og fordi alkohol kan nedsette effekten av antibiotika noe. Du kan altså ta deg en øl eller to hvis du går på annen antibiotika og føler deg i ok form, men du kan ikke ta deg en øl hvis du går på Flagyl.
Gjest Spinell Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Dette stemmer. Spurte legen og han sa jeg kunne ta noen øl, så leste ikke pakningsvedlegget. Anbefales IKKE. Denne legen burde man faktisk sendt en klage på. Det er nærmest "barnelærdom" at det er enkelte antibiotikatyper man over hodet ikke kan kombinere med alkohol, og Flagyl er en av dem. Andre antibiotikatyper får dårligere virkning fordi de skilles ut via nyrene, og blir dermed kortere i kroppen når man inntar vanndrivende alkohol. I slike tilfeller er jo ikke en pils så farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå