Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #1 Skrevet 22. juni 2003 Hei på dere! Skal bake marsipankake til en dåps-fest, og ønsker å lage pynt av blå marsipan, eller kanskje lage en blå kake. Men problemet mitt er; Hvordan får jeg farget marsipanen blå? Finnes jo ikke konditorfarge i blått, eller finnes det? Har ihverfal ikke funnet i noen butikker. Håper noen kan hjelpe Klem fra Marie
@lfa Skrevet 22. juni 2003 #2 Skrevet 22. juni 2003 Joda, det finnes blå konditorfarge. Kan for eksempel få tak i det på apoteket.
@lfa Skrevet 22. juni 2003 #3 Skrevet 22. juni 2003 ...Ellers så kan du få tak i det gjennom Cacas-forhandlere.
Daisy Skrevet 23. juni 2003 #4 Skrevet 23. juni 2003 .....men blå marsipan er IKKE fint! Jeg prøvde en gang, og fargen blir ikke akkurat det vi forbinder med blå..... men kanskje fargene er blitt bedre siden den gang, jeg kjøpte min farge i England for mange år siden (sikkert også full av masse forbudte e-stoffer).
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #5 Skrevet 23. juni 2003 (sikkert også full av masse forbudte e-stoffer). Det har du helt rett i. Det er ikke uten grunn at blå matfarge i f eks godteri har vært forbudt i Norge i mange år. Dette stoffet regnes som kreftfremkallende og anbefales ikke å spise. Det har blitt tillatt etter EØS-regler nå, men har ikke blitt mindre helseskadelig av den grunn. Jeg ville styrt unna blått.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #6 Skrevet 23. juni 2003 Hva med en helt hvit kake dekket av sukkerdeig? Det er kjempelekkert å se på. Så kan du pynte med evt. noen blå marsipanroser, lyseblå tynne bånd og div. annen dåpspynt som er blå. På den måten slipper du å bruke mye blåfarge. Som oftest er folk litt skeptisk til det.
Kissa Skrevet 23. juni 2003 #7 Skrevet 23. juni 2003 Hva med en helt hvit kake dekket av sukkerdeig? Det er kjempelekkert å se på. Så kan du pynte med evt. noen blå marsipanroser' date=' lyseblå tynne bånd og div. annen dåpspynt som er blå. På den måten slipper du å bruke mye blåfarge. Som oftest er folk litt skeptisk til det.[/quote'] Mente ikke å være anonym, glemte å logge inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå