Gjest Elastica Skrevet 28. desember 2008 #1 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg håper det er juleferien som er årsaken til ditt fravær, og ikke noe annet. Om to dager er det nemlig tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 2. januar 2009 #2 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvor er du, Eurydike? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. januar 2009 #3 Del Skrevet 2. januar 2009 *melder seg til manngard* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 3. januar 2009 #4 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg stiller også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arran Skrevet 3. januar 2009 #5 Del Skrevet 3. januar 2009 Om hun ikke dukker opp snart, må vi på Bondens marked for å finne åte. Ramsløk bør funke, men det er dessverre ikke sesong akkurat nå. På den andre siden skal vi helt sikkert finne noe annet å lokke henne fram med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellsippa Skrevet 3. januar 2009 #6 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har et glass med ramsløk. Åpner glasset og lar duften sive utover for å lokke... Og så har jeg to av de gode biscottiene igjen. Kanskje det hjelper. (Men hun har vel boksene fulle selv). Prøver heller ved et glass port Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. januar 2009 #7 Del Skrevet 3. januar 2009 Frokostscones? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. januar 2009 #8 Del Skrevet 3. januar 2009 Eller byggryn? Om ikke dét funker, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 4. januar 2009 #9 Del Skrevet 4. januar 2009 Belgisk konfekt! Où es-tu, Eurydice? (Fritt etter Gainsbourg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. januar 2009 #10 Del Skrevet 4. januar 2009 Iranske dadler....? Larmandier-Bernier Premier Cru...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arran Skrevet 4. januar 2009 #11 Del Skrevet 4. januar 2009 Litt juicy sladder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. januar 2009 #12 Del Skrevet 4. januar 2009 Litt juicy sladder? Kom frem, E.! Jeg vil høre sladder!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 6. januar 2009 #13 Del Skrevet 6. januar 2009 Tirsdagstull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2009 #14 Del Skrevet 9. januar 2009 Ludovie sladret om en egen tråd, så her er jeg omsider. Og her var det jo alskens godt! Jeg har vært travelt opptatt med jule- og nyttårsfeiring, og så med enda travlere start på det nye arbeidsåret. Dette resulterte i en total og muligens ganske betimelig internett-detox (cold turkey). Men nå har jeg altså omsider tatt en liten fredagstur innom. Siden det var så mye deilig åte her, og siden jeg har fått egen, fin tråd, benytter jeg anledningen til å skrive inn nyttårsmenyen min. Jeg tror nemlig kanskje den representerer en slags personlig rekord i antall retter (selv om den inneholder flere gamle kjenninger), noe jeg naturlig nok har brent litt inne med. :gjeiper: Og så får dere samtidig vite litt om hva jeg har bedrevet i det siste. - Østers. - Ertepurésuppe med champagne. - Chilistekt kongekrabbe, sitronbåter og blomkålpuré toppet med en liten salat av frisée og frisk dill. - Hvilerett: Sorbet av grønne epler og eplemynte. - Andebryst med bjørnebærsaus, ovnsbakte mandelpotetbåter og aspargesbønner med ramsløk. - Brie de Meaux, Stilton, iranske dadler, eplekompott med kanel og syltede hasselnøtter+valnøtter i sitron og lønnesirup. - Crème brûlée med hvit sjokolade. Bringebærsorbet. Krydret salat av klementiner og rosa grapefrukt. - Espresso og et par biter belgisk konfekt. Champagne til de tre første rettene, Amarone til anden, vintage portvin fra 1983 til ostene og JP Moscatel de Setúbal til desserten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 9. januar 2009 #15 Del Skrevet 9. januar 2009 Du store min. Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 9. januar 2009 #16 Del Skrevet 9. januar 2009 Dette høres ut som den Eurydike jeg kjenner! Fantastisk meny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 9. januar 2009 #17 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) *sikle* Booker meg inn til neste nyttårsaften! Endret 9. januar 2009 av *Mim* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2009 #18 Del Skrevet 9. januar 2009 Dette høres ut som den Eurydike jeg kjenner! Fantastisk meny! Du synes det, ja? Det morsomme var jo at flere av ingrediensene allerede figurerte i åteinnleggene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2009 #19 Del Skrevet 9. januar 2009 *sikle* Booker meg inn til neste nyttårsaften! *Mim*! Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 9. januar 2009 #20 Del Skrevet 9. januar 2009 For en meny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå