Gå til innhold

Eurydike

Gjest Elastica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:lete:

Om hun ikke dukker opp snart, må vi på Bondens marked for å finne åte. Ramsløk bør funke, men det er dessverre ikke sesong akkurat nå. På den andre siden skal vi helt sikkert finne noe annet å lokke henne fram med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et glass med ramsløk. Åpner glasset og lar duften sive utover for å lokke...

Og så har jeg to av de gode biscottiene igjen. Kanskje det hjelper. (Men hun har vel boksene fulle selv).

Prøver heller ved et glass port :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Gjest Eurydike

:overrasket:

Ludovie sladret om en egen tråd, så her er jeg omsider. Og her var det jo alskens godt! :spise:

:ler:

Jeg har vært travelt opptatt med jule- og nyttårsfeiring, og så med enda travlere start på det nye arbeidsåret. Dette resulterte i en total og muligens ganske betimelig internett-detox (cold turkey). :sjenert: Men nå har jeg altså omsider tatt en liten fredagstur innom.

Siden det var så mye deilig åte her, :lur: og siden jeg har fått egen, fin tråd, benytter jeg anledningen til å skrive inn nyttårsmenyen min. Jeg tror nemlig kanskje den representerer en slags personlig rekord i antall retter (selv om den inneholder flere gamle kjenninger), noe jeg naturlig nok har brent litt inne med. :gjeiper: Og så får dere samtidig vite litt om hva jeg har bedrevet i det siste. :sjarmor:

- Østers.

- Ertepurésuppe med champagne.

- Chilistekt kongekrabbe, sitronbåter og blomkålpuré toppet med en liten salat av frisée og frisk dill.

- Hvilerett: Sorbet av grønne epler og eplemynte.

- Andebryst med bjørnebærsaus, ovnsbakte mandelpotetbåter og aspargesbønner med ramsløk.

- Brie de Meaux, Stilton, iranske dadler, eplekompott med kanel og syltede hasselnøtter+valnøtter i sitron og lønnesirup.

- Crème brûlée med hvit sjokolade. Bringebærsorbet. Krydret salat av klementiner og rosa grapefrukt.

- Espresso og et par biter belgisk konfekt.

Champagne til de tre første rettene, Amarone til anden, vintage portvin fra 1983 til ostene og JP Moscatel de Setúbal til desserten.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike
Dette høres ut som den Eurydike jeg kjenner! :fnise: Fantastisk meny!

Du synes det, ja? :fnise:

Det morsomme var jo at flere av ingrediensene allerede figurerte i åteinnleggene deres. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...