Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe meg en laptop.En som ikke koster over 10 tusen (!!).

Har noen en bra en å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg alltid svarer på et så lite spesifisert spørsmål: Hva skal du egentlig ha?

Kommer du til å bruke den som en stasjonær pc, bare med den forskjell at den er enklere å rydde bort og tar mindre plass? Trenger du en virkelig bærbar du kan sitte med på flyet/toget og som klarer seg i flere timer uten strøm? Innenfor din prisramme finnes hele spekteret fra bittesmå reisemaskiner med 8.9" skjerm og en vekt rundt 1 kg til stasjonærerstattere med 18.4" skjerm og vekt på 4 kg.

Hva som er bra kommer helt an på hvilket behov du ønsker å dekke.

Skrevet

Venta meg egentlig et sånt svar å hehe :)

Har lite snøring skjønner du..

Jeg vil ha en som jeg kan ta med overalt.Og som holder strømmen lenge ja.

Bra lyd(hører på musikk),screen shot eller hva en kaller det.Kanskje bluetooth,"vanlig" strørrelse..

Skrevet

Asus M50VC

Asus M50VN

Disse er bra! Du finner rimeligere utgaver også, men anbefaler Asus. Har sistnevnte over her selv, og er meget godt fornøyd. Mange kompiser som har rimeligere Asus pc-er som også er veldig bra fornøyd.

Ellers har Lenovo robuste og gode maskiner, men der er prisen ofte ganske høy.

Har dårlig erfaring med HP maskiner f.eks, pga mye støy, men alt i alt kommer det an på krav du har, og hva du skal bruke maskinen til... -Man trenger jo andre spesifikasjoner på maskinen om man skal spille "tunge" spill, redigere mye video og ellers bruke mange tunge programmer, enn om den blir brukt mest til tekstbehandling, surfing, musikklytting osv.

Når det gjelder lyd er det uansett begrenset hvilken lydkvalitet du får fra en bærbar pc sine innebygde høyttalere. Men hjemme kobler man jo gjerne pc`en til stereoanlegg/hjemmekino, eller andre eksterne høyttalere.

Skrevet

Ok!

Tar en del bilder som bli lagret på maskina .Filmslutter fra kamera og litt sånn.

Og sånn "brevskriving program" som jeg kan skrive ut.Kobler vel til printer på de som vanlig pc?

Gjest strykebrett
Skrevet

Det er bare å koble på printer som banlig ja. Høres ikke ut som du har bruk for de kraftigste maskinene. Hvis ikke du bruker tunge bilderedigeringsprogram som adobe for eksempel. Jeg har for min del alltid vært firnøyd med Acer sine maskiner.

Kan anbefale hardware.no for deg. Der er det tester av de fleste laptopene som er kommet de siste årene, pluss en kjempebra prisguide. Du kan spase mye på å sjekke prisen der etter at du har bestemt deg for hva du vil ha :)

Skrevet
Asus M50VC

Asus M50VN

Disse er bra! Du finner rimeligere utgaver også, men anbefaler Asus. Har sistnevnte over her selv, og er meget godt fornøyd. Mange kompiser som har rimeligere Asus pc-er som også er veldig bra fornøyd.

Ellers har Lenovo robuste og gode maskiner, men der er prisen ofte ganske høy.

Har dårlig erfaring med HP maskiner f.eks, pga mye støy, men alt i alt kommer det an på krav du har, og hva du skal bruke maskinen til... -Man trenger jo andre spesifikasjoner på maskinen om man skal spille "tunge" spill, redigere mye video og ellers bruke mange tunge programmer, enn om den blir brukt mest til tekstbehandling, surfing, musikklytting osv.

Når det gjelder lyd er det uansett begrenset hvilken lydkvalitet du får fra en bærbar pc sine innebygde høyttalere. Men hjemme kobler man jo gjerne pc`en til stereoanlegg/hjemmekino, eller andre eksterne høyttalere.

Det som er dumt med asus maskinene er at en ikke kan oppdatere skjermdrivere på nvidia sine sider, dordi de har spesielle avtaler med nvidia. De eneste driverne en finner på asus sine sider er gamle som maskinene ble innstallert med.

Er stadig plaget med "blåskjerm" sannsynligvis pga konflikt mellom operativssytem og skjermdriver.

Ellers er det å anbefale å kjøpe maskin fra produsent som primært driver med dette.

Skrevet

Apple MacBook er bra, og ser ikke ut som de er designet av små kommunistbarn med romfartsfetish i Bangladesh.

Skrevet
Det som er dumt med asus maskinene er at en ikke kan oppdatere skjermdrivere på nvidia sine sider, dordi de har spesielle avtaler med nvidia. De eneste driverne en finner på asus sine sider er gamle som maskinene ble innstallert med.

Er stadig plaget med "blåskjerm" sannsynligvis pga konflikt mellom operativssytem og skjermdriver.

Ellers er det å anbefale å kjøpe maskin fra produsent som primært driver med dette.

Takk for svar :)

Skrevet
Apple MacBook er bra, og ser ikke ut som de er designet av små kommunistbarn med romfartsfetish i Bangladesh.

Var det ikke lettere å si du liker Apple Macbook?

:filer:

Skrevet

Macbook er dessuten vanskelig, men ikke umulig, å få innenfor TS prisramme. Det er vel kun billigste 13" som er å få under 10k?

Gjest pastablasta
Skrevet

Interessant! Har aldri vært borti noen maskiner der man ikke kan legge innpå universaldriverne fra Nvidia. Har du en link til avtalen?

Skrevet

17" skjerm, noe som betyr at den er et beist å dra på og ikke har særlig god batterilevetid. Alt henger sammen med alt, skal man ha god batterilevetid og bærbarhet må man klare seg med en mindre skjerm.

Skrevet

Noen forslag da?

Størst mulig skjerm da hehe

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Fanboy :ler:

TS, hva med Dell Studio 15? Grei allround-pc, kan tilpasses ved kjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...