Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foundation. Jeg er i utgangspunktet anti pga alle fjortisser som ikke klarer å velge riktig farge eller legge den.

Men så står det jo "overalt" at det er fuktighetsgivende og bra for huden.

Jeg er oppdratt med at dette er noe tull fjortisser driver med, og at det lager urenheter i huden.

Men det er jo noen som kan både velge riktig farge, og legge den. Og da tenker jeg; hvorfor ikke? Hvertfall til fest..? Har tenkt litt på mineralsminke, høres "sunnere" ut..?

Og hva med pudder? I tillegg eller i stedet for? Hva er forskjellen?

Bruker du? Hvordan velger du farge? Hvordan legger du den for megaresultat? Hvilket merke bruker du og er fornøyd med, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet
Foundation. Jeg er i utgangspunktet anti pga alle fjortisser som ikke klarer å velge riktig farge eller legge den.

Men så står det jo "overalt" at det er fuktighetsgivende og bra for huden.

Jeg er oppdratt med at dette er noe tull fjortisser driver med, og at det lager urenheter i huden.

Men det er jo noen som kan både velge riktig farge, og legge den. Og da tenker jeg; hvorfor ikke? Hvertfall til fest..? Har tenkt litt på mineralsminke, høres "sunnere" ut..?

Og hva med pudder? I tillegg eller i stedet for? Hva er forskjellen?

Bruker du? Hvordan velger du farge? Hvordan legger du den for megaresultat? Hvilket merke bruker du og er fornøyd med, og hvorfor?

Noen foudations tetter porer og gir urenheter. Noen gjør ikke det. Velger du et bra merket innenfor mineralfoundation(jeg bruker everyday minerals) vil det ikke tette porene dine. Du må prøve deg frem eller få hjelp av en hudpleier for å finne riktig farge. Når du har gjort det er utstyret riktig. Jeg bruker Kabukibørsten fra ID til å påføre foundation, om du bruker litt tid på å jobbe den inn i huden(sirkelbevegelser) blir resultatet naturlig. Ta lite foundation på kosten av gangen, gjør det heller i flere omganger, ellers blir resultatet ofte for "sminket". Selv om det ikke tetter porene bør du huske å fjerne sminken om kvelden.

Håper dette hjalp deg:)

Gjest Gjest_Nenita_*
Skrevet

Jeg anbefaler mineral foundation fra everyday minerals. hvis du går inn på nettsida dems www.everydayminerals.com kan du bestille et prøvesett med tre valgfrie foundation-farger, en concealer, og en rouge og de sender det til deg i posten. Du betaler kun for porto, og det kommer på 5-6 dollar. Jeg anbefaler i tillegg at du bestiller "new flat top brush" som er en kabuki-børste som er flat øverst. Jeg har ikke fått den ennå selv, men alle anbefaler den, og den koster bare 70 kroner. Jeg har en lignende, "long handle kabuki brush" og busten er førsteklasses, men jeg syns godt den kunne vært litt tettere, ergo vil jeg ha den andre.

Produktene til everyday minerals er kjempefine, og de har utrolig mange farger å velge mellom. Og siden du får prøvesettet gratis, så trenger du ikke tenke på at kanskje du kaster bort 3-400 kroner på å kjøpe en foundation i en farge du kanskje ikke liker.

Jeg bruker også mineral veil (pudder) fra I.D. Bare Escentuals. Det er svinedyrt i Norge (som jo alle slike produkter er), men jeg kjøpte det billig på eBay.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg bruker Maybeline sin mousse. Først kjøpte jeg feil farge og så blek og rosa ut, men etter at jeg valgte riktig farge ser dette svært naturlig ut og det er ikke ubehagelig å ha på heller. Jeg ble en gang sminket med ID sin mineralfoundation og det så helt forferdelig ut på meg så siden har jeg holdt meg unna mineralsminke da jeg ikke tror det fungerer på min hud.

Få hjelp til å velge farge og ha en god dagkrem/fuktighetskrem under. Da sitter foundation bedre.

Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet
Jeg bruker Maybeline sin mousse. Først kjøpte jeg feil farge og så blek og rosa ut, men etter at jeg valgte riktig farge ser dette svært naturlig ut og det er ikke ubehagelig å ha på heller. Jeg ble en gang sminket med ID sin mineralfoundation og det så helt forferdelig ut på meg så siden har jeg holdt meg unna mineralsminke da jeg ikke tror det fungerer på min hud.

Få hjelp til å velge farge og ha en god dagkrem/fuktighetskrem under. Da sitter foundation bedre.

Jeg har også kjøpt maybeline sin mousse. Synes den er overraskende god :)

Prisen er ikke gale den heller..

Skrevet

Heia,bruker ID kjempefornøyd.Kjøper på nett og det er jo ikke noe å si på prisen.Brukte billig foundation før som egentlig satt perfekt i fargen,ingen som kunne se at jeg brukte noe overhode,alle ujevheter ble borte men føler dette er bedre for huden ;-))

Skrevet

Det kommer helt an på hudtypen din hva slags foundation som passer best for deg. Jeg har veldig tørr og sensitive hudtype, så jeg bruker en lett foundation med masse fuktighet.

Det er ørten typer på markedet, noen dekker som spakkel, noen er veldig lette, noen tilfører glød, noen matter osv.

For å finne riktig til din hudtype, så ville jeg gått innom et parfymeri for veilledning, både for å finne riktig type, og riktig fargenyanse.

Pudder har jeg ikke brukt på flere år fordi det blir så synlig på min hud. Bruker til nød solpudder eller litt blush hvis jeg trenger farge i kinnene.

Skrevet

Var inne på den mineralsiden, masse bra! :eeeh:

Men det er jo et HAV å velge mellom.. hvordan skal jeg finne frem? :forvirret:

Har blondt/mørk blondt hår, blå øyne, og "helt vanlig" hudfarge.. hjelp?

Skrevet
Var inne på den mineralsiden, masse bra! :eeeh:

Men det er jo et HAV å velge mellom.. hvordan skal jeg finne frem? :forvirret:

Har blondt/mørk blondt hår, blå øyne, og "helt vanlig" hudfarge.. hjelp?

Du er nødt til å prøve det i en butikk, alle har forskjellige hudnyanser. Jeg ville gått til et parfymeri og fått veilledning :)

Skrevet

Man får jo gratis prøver både hos Everyday Minerals og Kissme Minerals så man har andre muligheter enn å ta imot ID råd fra mer eller mindre erfarne hudpleiere.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...