Gå til innhold

Katteluker som reagerer på chip

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får luker som reagerer på chip Leo, da slipper du både halsbånd og andre katter inn. Mulig du vet om de alt, og de koster litt mer enn magnetiske luker som den vi har, men absolutt smart om du ikke vil ha halsbånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg visste at det fantes luker som reagerte på chip, men at denne da måtte sitte på et halsbånd. Brukes i så fall den chip'en katten allerede har eller må man få satt inn en ny hos veterinær. Har du f.eks. en link som viser slike luker eller vet du hvor man får kjøpt dem?

Her er en type.

http://www.microchipcatflaps.co.uk/

Du må programmere inn nummeret på chipen til katten din også er den kun den som kommer ut/inn. Noen av de, men ikke denne, er også grei hvis f.eks du har flere katter og en skal til vetrinæren. Da bare sperrer du det nr også kommer den seg ikke ut.

For ca døren m/frakt så kommer den på 1600-1700 kr.

Man kan også sjekke på siden først om den nr man bruker på chipen er kompitablet med døren.

Endret av Gjest
Skrevet

Tusen takk, Aniria! Siden de som bodde her før hadde katteluke, har vi faktisk hull i veggen allerede, men jeg har altså ikke funnet noe som fungerer siden jeg mer enn en gang har vært nødt til å kaste ut ubudne gjester når jeg f.eks. har latt ett vindu stå åpent slik at vår katt kan gå ut og inn om natten. Ikke koster det mer enn en uke på dyrepensjonat heller, så da skal jeg orientere meg litt i markedet. Kan vi slippe halsbånd og ubudne gjester, er jo det intet mindre enn perfekt! :hoppe:

Skrevet

Hadde tenkt å legge inn lenke men ser Aniria kom meg i forkjøpet. Her får du slått flere fluer i en smekk i alle fall Leo. :)

Noen dyrebutikker eller muligens store dyrlegekontorer har kanskje en type av disse inne, eller kan bestille for deg om du ikke vil bestille selv på nett. Men for de som ikke vil ha halsbånd på kattene sine er i alle fall disse helt utmerket!

Skrevet

...njaaaa...skeptisk!!

Hvordan i all verden skal dette være mulig?

(Har jeg forstått det riktig at katteluken skal åpne seg når den leser av chippen?)

Ofte vandrer chippen på katter, og på to av mine katter, sitter denne nesten nedenfor kattens venstre skulder.

I tillegg, når chippen skal sjekkes med scanner, må man ofte lete for å finne chippen.

Jeg ser for meg at denne luka ikke er så pålitelig, og katten ikke kan komme inn når den selv vil...

Skrevet

Det finnes et lite tak over døren som scanner katta. Chippen til pusen min rører ikke mye på seg de gangene han har vært hos vetrinæren. Og de selges jo i haugevis og får bra tilbakemeldinger så jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...