Jane F. Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Nå har jeg opplevd opptil flere ganger at jeg ikke har fått time til fastlegen min. Jeg har måtte gått til turnusleger og alt mye annet. Ble en gang til og med henvist til legevakten fordi jeg ikke kom inn. Synes det er så sinnsykt dårlig gjort. Hovedaklig når det er slike ting som er litt akutte. Som sykemelding og slikt. Sist måtte jeg til turnuslege fordi jeg ville at legen min skulle henvise meg til psykolog, men jeg kom ikke inn og måtte da snakke med ei jeg aldri har sett før og som i tillegg var ny på stedet. Synes det var skikkelig ekkelt. Har store nok problemer med å snakke med fastlegen min om det. Kommer dere inn til fastlegen deres på kort varsel? Her er det minimum 3 uker med kø før man får time.
(-:Vesla:-) Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Ja, ved sykemelding får jeg time enten samme dag eller dagen etter. Gjelder det andre ting er ventetiden et par uker og mer.
Amanlis Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Kommer stort sett inn den samme dagen eller dagen etter. Det lengste jeg har ventet er seks dager.
Rosalie Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Det er vel stort sett alltid en god del venteliste hos fastlegene, men de skal ha noen akuttimer som regel på morgenen, som brukes til akutte ting som sykemelding. Disse timene tildeles ikke før samme dag. For øvrig skrives sykemelding ut fra den dagen man har hatt telefonkontakt med legen/legekontoret angående det, selv om man ikke kommer seg til legen før et par dager senere. Jeg vet ærlig talt ikke hvor lang ventetid det er hos den nye legen min, men jeg har vært vant til to til tre uker venteliste.
Jane F. Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2008 (endret) Ja huff... skal ringe til legen i morgen, må få meg en sykemelding for nå orker jeg ikke mer. Har gått på jobb kokforkjølt nå i romjula og det har straffet seg. Problemet med mitt legekontor er at legene ikke har fast telefontid så slike ting som man kunne ha tatt over telefonen må man få en time for å få pratet med legen. Det er skikkelig teit. Tidligere var jeg så frekk at jeg ringte dirrektenr til kontoret til fastlegen etter at kontoret var stengt. Jeg hadde tatt noen prøver son jeg måtte ha behandling for men fikk jo ikke time før om 14 dager enda jeg sa at det hastet. i tillegg lurer jeg på hva dere sier når dere bestiller time? for jeg føler at jeg ikke vil si så mye om hva det gjelder til de i skranken(bor på et lite sted og jeg VET at ikke alle som jobber der er like gode til å overholde taushetsplikten) Endret 28. desember 2008 av Jane F.
Rosalie Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Du trenger ikke å snakke med legen for å få satt i gang en sykemelding, holder at lesesekretæren har notert i journalen din at du har hatt kontakt med legekontoret ang. sykemelding den og den dagen, og at du har fått timed da og da.
Jane F. Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2008 okei da vet jeg det uff jeg er så dårlig på alt slikt... har aldri hatt behov for det tidligere
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Jeg hadde ALDRI funnet meg i 2-3 ukers ventetid hos en almennpraktiserende lege, uansett hva som var grunnen. Jeg har nettopp skiftet lege selv og gikk gjennom listen for å se hvem som hadde ledig kapasitet i det området jeg bor. Min nye lege har "nødtimer" hver dag etter et visst klokkeslett og da er det slik at første mann inn døren blir behandlet først. Dette burde alle ha. Er det mulig for deg å skifte til en annen fastlege? For dette her er rett og slett elendig service.
Piper Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Jeg måmmer inn på dagen om det er akutt, men ellers kan hun ha opp til seks ukers ventetid. Men jeg har alltid fått time hos henne når det har vært behov, uansett hvor fullbooket hun har vært.
Jane F. Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2008 ja jeg har vurdert å skifte men det er bare to leger i denne kommunen og den andre er en skikkelig dårlig når det kommer til komunikasjon. Han er en slik dokter som snakker til deg og ikke med deg. Hadde nemlig han tidligere men skiftet da jeg måtte bruke doktoren til mer enn øre/nese/hals problemer. Så dette er nok litt av grunnen til at legen jeg har er så opptatt også. Han er kjempeflink, men som sagt litt overbooket. For han tar alltid inn 2-4 pasienter mer enn han har timer til nesten hver dag. Vurderte å skifte til en lege i nabokommunen men da må jeg bruke over en time i bil for å komme til legen. Nå tar det max 10 om det er dårlig føre.
Jane F. Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2008 (endret) Og er det akkutt med feber og slikt er det jo ikke nødvendig med fastlege heller for penecillin kan jo alle skrive ut men det er heller værre når det gjelder ikkefysiske ting *alle leger Endret 28. desember 2008 av Jane F.
Gjest Pascale Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Jeg pleide å bruke fastlege på Blindern men siden det tok laang tid og jeg synes tilbudet var passe elendig, skiftet jeg til Din Lege og har aldri problemer med å få time på dagen. Må kanskje vente toppen 20 minutter men det er jo ikke så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå