Gå til innhold

kjærester eller bare pulevenner?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hei. Jeg har en kompis som jeg har kjent i noen år, men nå i det siste har det blitt mer enn bare vennskap. Vi har hatt sex sammen og oppfører oss som kjærester (så langt i hvert fall, det er bare to uker siden nå). Men hvordan vet jeg om han ser på meg som pulevenn eller kjæreste? Jeg er forelsket i han og er ikke interesert i å ha han som bare en pulevenn. Jeg vet at han har hatt en del pulevenn forhold og sånnt før, så derfor er jeg litt usikker.

Er det noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er nok å snakke med han, enkelt og greit :)

For hvis han ser på deg som en fremtidig kjæreste så må dere kunne kommunisere og da er det like greit og begynne fra begynnelsen ;)

Skrevet

Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. Enkelt og greit. Dette er et tema dere må kunne prate om.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Hvis du var venn med han før og har kjent han noen år, tror ikke JEG han bare hadde tatt det som en selvfølge at du skulle være pulevennen hans og ikke noe annet. Jeg har inntrykk av at de fleste pulevennene er folk som ikke har noen kontakter til dem på andre måter eller folk rundt dem, det er på en måte mer "privat". jeg tror at hvis dere var venner først, vil han "respektere" deg på en annen måte enn en som han ble pulevenn med. nå mener jeg ikke at pulevenner ikke respekterer hverandre, men man vet alltid at det er sjanse for at følelser blir innvolvert, så jeg vil tro at han ikke våger å ta sjansen på det hvis dere var venner... hvis han bare hadde villet være pulevenn, hadde dere på en eller annen måte avklart det før dere begyte...

Men alle er forskjellige, så man kan aldri få vite hva han virkelig mener før du spør han selv! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Eg he helt samme problem. Eller nesten. Vi har vært sammen i 2 mndr nå, han bor litt langt ifra så ve ses ikke hver dag. Men når vi se hverandre oppfører vi oss som kjærester, han presenterer meg foran venner og hans mor, men alikavel er jeg litt usikkert i om det er forhold, eller pulevenner-forhold...

Men jeg tror at du må roe deg ned, fordi at dere har kjent hverandre i et stund.. Så det er i alle fall ikke det samme som jeg har.

Gjest Gjest_Theo_*
Skrevet

D er jo godt å pule....

Ikke tenk så mye.. la det skje

Gjest Gjest_Dina_*
Skrevet

Jeg heter Dina og er enig med Theo...

Drive hard

Skrevet

Enig med de som sier at du bør snakke med han, spesielt ettersom du selv bare er åpen for det ene alternativet. Lykke til :)

• 4 uker senere...
Gjest meg igjen
Skrevet

Jeg har snakket med han om det (for en stund siden). Han sa at tror ikke det er meningen at vi skal bli sammen, siden han er i militæret nå (og skal være der noen år fremover), men han ville ikke kalle det pulevenner heller (:S, så jeg er egentlig ikke noe mindre usikker). Men jeg har funnet ut at det går greit så lenge jeg ikke forventer noe mer (tror egentlig ikke jeg er forelsket, tror bare det var noen ¨lurefølelser¨ eller noe fordi vi hadde sex og siden vi er og var venner så trodde jeg det kunne bli mer, eller noe i den duren).

Skrevet
Jeg har snakket med han om det (for en stund siden). Han sa at tror ikke det er meningen at vi skal bli sammen, siden han er i militæret nå (og skal være der noen år fremover), men han ville ikke kalle det pulevenner heller (:S, så jeg er egentlig ikke noe mindre usikker). Men jeg har funnet ut at det går greit så lenge jeg ikke forventer noe mer (tror egentlig ikke jeg er forelsket, tror bare det var noen ¨lurefølelser¨ eller noe fordi vi hadde sex og siden vi er og var venner så trodde jeg det kunne bli mer, eller noe i den duren).

Jeg tolker det dithen at dere er pulevenner.

• 1 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i nogen lunde samme situasjon. Har en pulevenn som jeg bare møter etter vi har vært på byn. Han er ikke interessert i å ha noe forhold (vet ikke om det bare er med meg eller om han bare ikke vil ha et forhold nå i det hele tatt). Jeg syns egentlig det er ganske vanskelig å ha et puleforhold fordi man aldri helt vet hvor man har hverandre. F.eks har han følelser for meg? har jeg følelser for han? Hva definerer han oss som? Tenker han på meg utenom når han vil pule? Forteller han om når vi møtes til vennene sine? Og puler han noen andre samtidig som meg?

Dette er spm jeg tenker på, og som jeg syns er vanskelig å spørre om. Poenget med et puleforhold er jo at man bare skal ha det gøy, det ikke er noe seriøst forhold og det kan ta slutt når som helst. Hvis man da begynner å spørre spm. begynner det ikke da å bli seriøst? Da blir jo hele poenget med et puleforhold borte..

Gjest Koala
Skrevet

Selv ville jeg aldri hatt en pulevenn, men jeg skjønner konseptet og synes det virker hetl greit. Er man åpen om hva man vil så er det jo greit.

Hvis den ene parten vil ha noe mer så blir det litt mer komplisert, men man kan vel i grunnen være åpen om det også da.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er i nogen lunde samme situasjon. Har en pulevenn som jeg bare møter etter vi har vært på byn. Han er ikke interessert i å ha noe forhold (vet ikke om det bare er med meg eller om han bare ikke vil ha et forhold nå i det hele tatt). Jeg syns egentlig det er ganske vanskelig å ha et puleforhold fordi man aldri helt vet hvor man har hverandre. F.eks har han følelser for meg? har jeg følelser for han? Hva definerer han oss som? Tenker han på meg utenom når han vil pule? Forteller han om når vi møtes til vennene sine? Og puler han noen andre samtidig som meg?

Dette er spm jeg tenker på, og som jeg syns er vanskelig å spørre om. Poenget med et puleforhold er jo at man bare skal ha det gøy, det ikke er noe seriøst forhold og det kan ta slutt når som helst. Hvis man da begynner å spørre spm. begynner det ikke da å bli seriøst? Da blir jo hele poenget med et puleforhold borte..

Aaah, er i den situasjonen nå, det er forferdelig vanskelig!! Plutselig dukket alle de spørsmålene opp i hodet mitt og da forstod jeg at jeg begynte å bli forelsket. Har i det siste oppført meg helt tullete rundt han og gitt falske inntrykk om andre gutter i livet mitt SAMTIDIG som jeg har klenget meg panisk til han. Så tok kontakten brått slutt for hans del.... Tydelig at jeg bare var et høl. Anbefales ikke med pulevnner, det var siste gang for min del. Går bare å river meg i håret og hater meg selv for øyeblikket.

Føler at om man begynner å stille spørsmål så forsvinner gutten fordi det blir seriøst, å man vil jo ikke miste vedkommende om man har fått følelser, men om man ikke gjør det så går jo det hele til helvete før eller siden fordi han vil fortsette å se på deg som et "nypp i nøden" mens man sitter der ulykkelig etter han stikker om morgenen, så hva skal man gjøre???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...