Sofia1 Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Vi ønsker å reise på bryllupsreise, men har ikke verdens største budsjett. Vi ser for oss ei lita uke/en lang weekend. Roma, Berlin og Dublin er uaktuelt da vi ønsker å dra et sted ingen av oss har vært før. Derfor lurer jeg på om noen av dere har tips til hvor vi bør reise, og gjerne ting å gjøre på reisemålet. Håper dere kan være behjelpelige med deres erfaringer.
gard Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Hei Når på året har dere tenkt å dra? Jeg har ikke vært i Berlin eller Dublin så jeg kan ikke komme med noen tips om disse. Men jeg har vært i Roma et par ganger og jeg synes det er en utrolig flott by. Her kan en spesere gjennom historien med å besøke Colosseum, Forum, Capitol etc. En kan besøke utrolige byggverk som St. Peters kirken, besøke flotte museum som Vatikan-museet og en kan få med seg attraksjoner som spansketrappen, Trevi fontenen etc. Om dagen kan man spise herlig italiens gelato (verdens beste iskrem?) og nye god sterk kaffe mens man vandrer rundt. Om kvelden kan en finne mange gode restauranter med deilig italiensk mat og god italiensk vin til. Her er et reisebrev med bilder og linker fra da kona og jeg var der: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Lykke til med bryllupet og planleggingen av bryllupsreisen :-)
Sofia1 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2008 Hei Når på året har dere tenkt å dra? Jeg har ikke vært i Berlin eller Dublin så jeg kan ikke komme med noen tips om disse. Men jeg har vært i Roma et par ganger og jeg synes det er en utrolig flott by. Her kan en spesere gjennom historien med å besøke Colosseum, Forum, Capitol etc. En kan besøke utrolige byggverk som St. Peters kirken, besøke flotte museum som Vatikan-museet og en kan få med seg attraksjoner som spansketrappen, Trevi fontenen etc. Om dagen kan man spise herlig italiens gelato (verdens beste iskrem?) og nye god sterk kaffe mens man vandrer rundt. Om kvelden kan en finne mange gode restauranter med deilig italiensk mat og god italiensk vin til. Her er et reisebrev med bilder og linker fra da kona og jeg var der: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Lykke til med bryllupet og planleggingen av bryllupsreisen :-) Heisann Vi tenker å dra i løpet av høsten. Mellom august og desember. Det kom ikke så veldig klart fram, men vi ønsker ikke å reise til Dublin, Roma eller Berlin, for der har vi vært Så jeg ønsker veldig gjerne tips til andre reisemål.
gard Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Beklager...jeg leste nok innlegget ditt litt for raskt :-) Hva med Paris? Det er en flott by med masse fint å se på. Kona og jeg var der for et par år siden og du kan lese reisebrevet på http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Hva med Firenze og Toscana? Kona og jeg var der ifjor sommer og det var nydelig. Vi begynte med noen dager i Firenze og deretter leide vi bil og reiste ut til Chianti området. Det var skikkelig avslappende...nydelig landskap, god mat og vin, stille og rolig var det osv. Her er mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm
Gjest Gjest_bettina_* Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Budapest er nydelig, romantisk og rimelig! Dere kan bade i et av de kjente utendørs termalbadene, rusle rundt på slottshøyden og se på Fiskemannsbastionen og utsikten over byen, ta en båttur m/middag og musikk på Donau om kvelden og ikke minst ta en tur i de underjordiske labyrintene med en evig rennende vinfontene!!!
Maja_83 Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 New York er herlig! Vi var der som en av flere destinasjoner på vår bryllupsreise. Det var varmt og godt der i september
Kvist Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Vi var i Lisboa. Hadde heller ikke så mange dager, så da var det greit med relativt kort reise. Vi giftet oss i april og da var det deilig norsk sommertemperatur i Lisboa. Veldig koselig by å rusle i, flotte høyder å se utover fra. Kan absolutt anbefales! Men gode sko er et must, det er bratt i Lisboa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå