Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg en ipod.....må jeg laste ned via itunes eller? Hva er enklest? Jeg blir helt svett av alle mulighetene.....

Jeg vil bare ha en enkel sak jeg bare skal ha musikk på! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal kjøpe meg en ipod.....må jeg laste ned via itunes eller? Hva er enklest? Jeg blir helt svett av alle mulighetene.....

Mener du må bruke itunes for å overføre musikk til ipod'n (hvis det er det du tenker på) . MEn det er iallefall veldig enkelt. Du lager en spillliste der inne og synkroniserer den med ipoden din. ganske selvforklarende når du først setter igang, så ingenting å bli svett for :)

Skrevet

ok.....men hva med all musikken jeg har inne på pc'n allerede, kan jeg hente opp de i itunes da? Mulig jeg spør stappteit her nå, men jeg er blanko på dette..... :popcorn:

Skrevet

Vet ikke om jeg kan hjelpe så mye, har nettopp "begynt" med iPod selv.. :fnise: Fikk i julegave av samboeren.

Mener musikken fra pc`en ble automatisk lagt over i iTunes.

Men jeg har et spørsmål selv. Nå ligger tydligvis ALL musikken jeg har på pc`en der. Går det an å fjerne noe av musikken fra iPoden? Er så mye musikk jeg absolutt ikke hører på og det tar mye unødvendig plass.

Eller må jeg fjeren all musikk fra hele pc`en?

Skrevet

når du har lasta ned i-tunes kan du velge hvilken mappe i-tunes skal hente musikken din fra. eller så kan du bare åpen mappen med alle musikfilene dine, markere alle og bare dra de over i avspillingsprogrammet.

Første gang jeg laste over musikk til ipoden sleit jeg litt også. for da gikk alt bare automatisk også valgte den selv hvilke sanger den ville ha og hadde plass til.

Det jeg har gjort i ettertid, er å opprette en ny spilleliste (gir den et navn). Så markerer jeg "all musikk" øverst til venstre, så man ser alle sangene sine. Så er det bare å markere de sangene du ønsker å ha på lista di og dra de over til den nye spillelista ( disse blir da bare en kopi, så de blir ikke slettet fra noe sted). når man da kobbler til ipoden kan man velge hvilken liste du vil sykronisere med og da velger du den nye lista og vips har du bare de sangene du vil. Har ikke prøvd så mange ganger, siden jeg igrunnen ikke har behov for å bytte ut sangene på spillern min.

Mulig det finnes andre måte som kanskje også er enklere, men det er iallefall sånn jeg gjør det.

Skrevet

Jeg har itunes på maskina, men har aldri brukt det.....men, dette høres jo ganske greit ut.....fårvente å se når jeg har fått tak i en ipod.

Takk for svar!

Skrevet

Et godt råd: Glem iTunes og last ned SharePod i stedet. Den lar deg overføre filer til og fra iPoden akkurat som du selv ønsker.

http://www.getsharepod.com/download/

Skrevet
Et godt råd: Glem iTunes og last ned SharePod i stedet. Den lar deg overføre filer til og fra iPoden akkurat som du selv ønsker.

http://www.getsharepod.com/download/

Det gjør da itunes også. Det er bare å velge bort at itunes skal synkronisere for deg.

Skrevet
Det gjør da itunes også. Det er bare å velge bort at itunes skal synkronisere for deg.

iTunes lar deg ikke overføre filer fra iPod til PC. I iTunes må du vel også laste inn sangene i biblioteket før de kan overføres til iPoden. Dessuten så synes jeg at iTunes er et unødvendig stort og tungt program. Dersom du kun skal overføre filer til og fra iPod og/eller høre på disse er det unødvendig å installere iTunes. Med mindre du har tenkt å kjøre sanger fra iTunes synes jeg det er unødvendig å laste ned programmet.

Skrevet

Jeg har allerede itunes.....dessuten er jeg null avansert på dette her. :-)

Skrevet

Hvis du bare skal ha en enkel sak å ha musikk på, hvorfor skal du ha ipod?

Skrevet
Hvis du bare skal ha en enkel sak å ha musikk på, hvorfor skal du ha ipod?

Fordi jeg trodde det var en enkel å grei sak til å ha musikk på vel!! Har du andre forslag så hvorfor ikke komme med det med det samme, jeg prøver jo å fortelle at jeg er blanko her!!! :klø:

Skrevet

Det finnes veldig mange merker. Selv har jeg en liten Philips som plugges rett i pcen som en hvilken som helst usb-minnepinne og fritt kan kopieres til og fra uten å gå via noe program som itunes.

Skrevet
Selv har jeg en liten Philips som plugges rett i pcen som en hvilken som helst usb-minnepinne og fritt kan kopieres til og fra uten å gå via noe program som itunes.

Hmmmm.....det hørtes litt mer ut som min gate!! Hva heter det da?? Jeg kommer ikke til å kjøpe mye via nettet, men har masse liggende på maskina, og masse cd'r jeg vil flytte over.

Skrevet

Min heter noe sånt som GoGear, hvis jeg forstår nettsiden riktig er min en "2640/02".

Veldig greit å ikke være avhengig av å installere programvare når man har flere pcer, spilleren bare virker uansett hvilken pc man kobler den til.

Jeg får litt skurring på ukomprimerte wav-filer, men utenom det har jeg ikke hatt problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...