Gå til innhold

julen.....stort sett slit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her sliten. Juleforbredelsen beg jeg med nogenlunde tidlig. Det er litt å gjøre.

For tiden hjemmeværende, og min man mener at jeg får ordne ut, siden jeg er hjemme. helt ok det,men burde vel ha egenintr.han også for at det skal være fint til jul.

Vel henger han opp ulelys ute 1.des,men så toper det.

Slik har det vert i ti år nå. Han maser med stress og mas,men an har meg til å gjøre alt.

Jeg handler mat,julepresnger,sender,pakker inn,vasker hus,baker,lager mat osv.

Julaften kom og jeg hadde bare lyst til å sove. Fikk folk tidlig, så jeg tente levende lys og laget noe tidligmat.

Eneste han sulle gjøre var å fylle på med nye lys rundt omkring til middagen. Nå kan du sette i nye lys sa jeg...vi trenger ikke det nå vr svaret.

Jo,han hadde ansvaret for utelys. har fakler ioppkjørsel. Da mørket senket seg, så minte jeg han på lysene. Etterpå var svaret. Jeg gikk ut og tente de 1.juledag til nye middagsgjester.

Han sitter foran tv og vebter på mat. Komer innom på kjøkkenet og sier: Nå er vel maten ferdig snart+

Vi slukker alle julelys og tre på natten, han er først oppe,men de blir ikke slått på. gjester komenterte ved middagsbord igår at lysene på tre var slukt.Da reiste han seg.

vel kunne jeg gjort dette hver dag selv,men det er faktisk en test. alle år er det jeg som løper hit og dit og husker.

neste år skal jeg jobbe i julen, så da får det bli den julen det blir. ser frem til å pakke vekk julen for i år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er langt på vei enig med deg; julen er/kan være på mange måter en stor stressfaktor,der "hu mor" står for det meste !! Det samme gjelder jo også ved andre større sammenkomster,som konfirmasjon,dåp,runde bursdager osv.Det er kvinnen i huset som automatisk får hovedansvaret ! Men for mange handler det også om å la mannen få lov å slippe til ! Denne jula var jeg ferdig med julegavene i veldig god tid,men det er jo mye "kokkelering" og gjester på besøk rett som det er,og siden vi er en stor familie blir det selvsagt desto mer arbeid..

JA jula kan være mer arbeid enn kos,både med tanke på forberedelsene og ellers,men tror likevel at om vi diskuterte dette med mannen i huset i god tid,så ville de fleste være mer enn villige til å gjøre sin del,dersom vi var tydelig på hva vi vil de skal hjelpe til med,og godkjenner det de faktisk da gjør i stedet for å bli irritert over at det ikke er godt nok..

Men jeg forstår din frustrasjon når mannen din ikke gjør disse småtingene du nevner en gang uten at du må mase...

Tror ellers at de fleste menn føler at juleforberedelsene er en av de tingene som er kvinnens "domene", at det er mer en "KVINNEGREIE" dette med handling av gaver,mat/baking,klær og ikke minst -pyntinga !

Hos oss er husbonden flink til å skrelle poteter ,rydde og ta oppvasken og den slags,men det andre overlater han til meg ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...