Gå til innhold

reise alene med 2 barn

Anbefalte innlegg

Gjest reiselysten, ts
Skrevet

Hei!

Jeg skal ha to friuker i midten av januar og lurer litt på å ta med meg barna på en tur, ville vært deilig å komme seg bort noen uker til varmere strøk nå i kulden og mørket!

Men hvor finner en sol og varme i januar??

Det kan heller ikke være altfor dyrt å reise dit, siden det gikk litt penger i jula og denne turen blir litt spontan...

Og hvor er det greit å reise alene som kvinne (var engang med mannen min i tunisia, og der var det et forferdelig mas fra de lokale mennene)? Mannen min har ikke mulighet til å ta ferieuker nå, så han kan ikke bli med. Jentene mine er 6 og 11 så jeg tror ikke det skal bli noe stress og dra på tur alene med de!

Kribler i reisefoten:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvor langt du har lyst til å reise. Kanariøyene er vel ganske opplagt, men du tenkte kanskje på noe litt mer spennende?

Forstår det slik at landene i nord Afrika er utelukket, men hva med Dubai? Ville sjekket mulighetene for restplasser. Hvis du vil reise langt, har du masse å velge mellom: Thailand, Brasil, Miami osv (men det er kanskje litt vel langt bare for to uker).

Skrevet
Det spørs hvor langt du har lyst til å reise. Kanariøyene er vel ganske opplagt, men du tenkte kanskje på noe litt mer spennende?

Forstår det slik at landene i nord Afrika er utelukket, men hva med Dubai? Ville sjekket mulighetene for restplasser. Hvis du vil reise langt, har du masse å velge mellom: Thailand, Brasil, Miami osv (men det er kanskje litt vel langt bare for to uker).

Hei!

Takk for svar!

Dubai er vel en ganske lang tur..

Lurte litt på Egypt, men aner ikke hvordan tempraturen er der nå. Vi trenger ikke at mye skjer rundt oss, for mine svømmeglade barn er strandlivet mer enn nok, samt mulig en eller annen ekspedisjonen..

Skrevet
Hei!

Takk for svar!

Dubai er vel en ganske lang tur..

Lurte litt på Egypt, men aner ikke hvordan tempraturen er der nå. Vi trenger ikke at mye skjer rundt oss, for mine svømmeglade barn er strandlivet mer enn nok, samt mulig en eller annen ekspedisjonen..

Det kommer vel kanskje litt an på hvor i Egypt du reiser, men hvis det er i området rundt Sharm el sheik ligger tempraturene vel sikkert rundt 20 grader på dagen. Men jeg tenkte at Egypt muligens kan være slitsomt slik du nevner (mas fra selgere osv).

Kanskje Aqaba i Jordan er et alternativ? Mulig det er slitsomme selgere osv der også, men det er iallefall øverst på min liste over steder jeg vil besøke! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...