Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Å steke kalkun i stekepose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man dette? Da blir vel sjyen liggende i posen med kalkunen? Og man smører vel kalkunen først uansett, men får ikke øst underveis? Og sjyen...man pleier jo å ha vann i langpanna underveis...det går jo ikke da? Skjønner ikke helt dette så flott hvis noen kan forklare det..hehe

Skrevet

Legg kalkunen i posen - lukk igjen - stek. Når du har stekepose trenger du ikke øse noe over kalkunen, fordi fuktigheten slipper ikke ut av posen. Du kan godt helle litt vann i posen før du lukker igjen, da blir det ekstra fuktighet. Sjyen heller du ut av posen når kalkunen er ferdigstekt, og bruker den i sausen om du vil.

Skrevet
Legg kalkunen i posen - lukk igjen - stek. Når du har stekepose trenger du ikke øse noe over kalkunen, fordi fuktigheten slipper ikke ut av posen. Du kan godt helle litt vann i posen før du lukker igjen, da blir det ekstra fuktighet. Sjyen heller du ut av posen når kalkunen er ferdigstekt, og bruker den i sausen om du vil.

aha..men da blir kalkunen liggende i vannet da? den skal kanskje det i utgangspunktet? mente å huske at jeg har hatt den på rist før...

Skrevet

Blir det kortere steketid med pose?

Prøvde det på juleribba i år og den ble ferdig ca 40 min før tiden!???!

Om det blir høyere temp og mer intens varme når den er "stengt" inne?

Skrevet

Ja, kalkunen blir da liggende i vannet, og sin egen sjy etterhvert som du steker den.. Om du vil unngå dette kan du legge noe egnet under den, inni posen. Har jo alltid tallerken under ribba, feks.

Om det blir kortere steketid er jeg usikker på, fordi jeg har aldri prøvd noe annet enn stekepose! Steker kalkunen etter anvist steketid iallefall :)

Skrevet

skal man ikke klippe bittelitt av det ene hjørnet på posen da, etetr at man har lagt i kalkunen og lukket igjen? Mener det sto på possepakken, for at litt damp skal slippes ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...