Lilly-L Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har noen gode kolleger fra jobben som jeg har tenkt til å invitere til bryllupet. Men deres menn/koner/samboere/kjærester kjenner jeg som oftest ikke i det hele tatt. Bør man da invitere kun kollegene alene, eller med følge? Usikker på hva jeg skal gjøre her.. noen som er i samme situasjon, hva gjør dere? Dette gjelder kun til kaffen, så det er sagt. Og nei, jeg trenger ingen kommentarer om hva dere synes om å kun invitere til kaffe...
Drua Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Hvis det "bare" er til kaffen, så synes jeg godt at alle kan få lov å ta med seg følge, ikke en veldig stor ekstrautgift for dere, og kjenner du ikke partnerne deres ikke så blir du kanskje kjent med dem i løpet av kvelden.
Brudesnuppa Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Vanskelig det der. Jeg skal kun be to kolleger og tror...jeg har bestemt meg for å be de med følge. Det er til middagen. Brudesnuppa
Matty Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Synes det er koselig gjort uansett jeg! Og siden det er kollegaer er det jo sannsynlig at de ikke bor så langt unna og slik er greit å ha som kaffegjester. Varierer vel litt fra miljø til miljø og hvor mange det dreier seg om. Men ikke sikkert det er naturlig å ha med partnere, samtidig som det ikke er feil om partnere er med.
Jade Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Kollegene vi inviterer blir med partnere. Du kjenner de ikke pr. i dag, men det er alltid fint å bli involvert i partnerens liv. Siden de er invitert i bryllupet, går jeg utifra at de er såpass nære kolleger, at du skal finne på ting med dem senere også.
Lilly-L Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2008 Takk for svar! Vi har mer enn nok av plass, så det er ikke noe problem med noen ekstra gjester sånn sett. Tenkte kanskje at det kan bli kjedelig for partnerne når de ikke kjenner noen, tror ikke de kjenner hverandres partnere så godt heller. Det er ikke sånn at jeg er så mye sammen med kollegaene mine på fritiden, men det føles liksom naturlig å be de til til bryllupet uansett, og men samtidig litt rart å skulle be med partnere... eller kanskje de synes det er rart hvis jeg ikke ber med følge...eller at de synes det er kjemperart om jeg ber med følge! Mye å tenke på gitt! Kan jo høre med en av kollegaene mine som giftet seg i fjor, hva hun synes. Kanskje jeg inviterer med partnere, og så får de finne ut om begge vil gå eller ikke. (Som dere skjønner så er jeg litt sånn som går og grubler på alt mulig... til min kjæres oppgitthet)
Rampolina Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har liksom alltid syntes at i bryllup ber man par.. Min mening
effy Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Hei! Da vi giftet oss i sommer inviterte jeg kollegaene mine med følge, mens mannen inviterte kollegaer uten følge. Grunnen til det var at på jobben min inkluderer vi ALLTID partner når det gjelder bryllup, julebord, fester etc. På jobben til mannen min er det ikke vanlig.
Furstina Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 Jag anser att man alltid inviterar PAR, oavsett om man känner den andre partnern eller inte. Det gäller väl egentligen alla typer av fester utom "jentetreff" och guttekveld.
Gjest tully Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 Begge deler er faktisk like ok! Hyggelig at du vil invitere noen fra jobben din. Noen vil kanskje velge å la være å gå dersom du inviterer med partner, fordi de ikke synes at de (partner) kjenner brudeparet godt nok osv. Noen vil kanskje velge å takke nei om du velger å ikke invitere med partner fordi de har samme mening som noen av de som allerede har svart: om at man MÅ invitere par. Det er tull!!! Er man en gjeng kollegaer på jobb som holder sammen og som kjenner hverandre godt, er det like natulig å invitere denne "gjengen" alene uten partnere. Det er like "riktig" som annet. Lykke til - og ha et fantastisk flott bryllup!
Jade Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 Hvis noen av partnerne til våre gjester (kolleger eller ikke) ikke ønsker å komme fordi de ikke kjenner brudeparet, så håper jeg virkelig at kollegen/vennen/slektningen takker ja og kommer alene!
Fluffie Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Saa lenge der har plass og det ikke har noe og se for budsjettet deres saa er det kanskje greit aa invitere med foelge, og saa kan de velge selv om en eller begge oensker aa dra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå