Gå til innhold

"Ta over" kameratens eks-kone???

Usikker

Anbefalte innlegg

Hadde en samtale med en kollega (A) i går og han fortalte at han hadde vært på date med kameratens og arbeidskollegaens (B) eks-kone ©.

Bakgrunnshistorie:

B og C har vært gift i mange år - og har 2 barn sammen. Kjøpt og pusset opp hus som var i hennes families eie. B har lagt betydelig innsats i opp-pussingen av huset, både arbeid og penger.

Rett før jul - uten forvarsel - ber hun ham flytte. Hun er ikke glad i han lenger - det er ikke utroskap med i bildet for noen av dem. Hun har ikke hatt følelser for ham på mange måneder - men innrømmer at hun aldri har turt å nevne det for sin mann.

B faller totalt sammen - han er helt uforberedt.......... prøver alt for at de kan feire julen sammen - men nei - kona er ganske så bestemt.

Over jul blir B lagt inn på psyk. sykehus - han kollapset totalt. Er fortsatt ikke tilbake på jobb.

B og C kommuniserer nå kun gjennom advokat. Barna er så store at de sjøl ringer sin far og gjør avtaler. Mor har ikke motarbeidet samvær mellom far og barn. B er utrolig bitter, han har også snakket mye med A og "vrengt sjela si".

Nå har altså A og C hatt noen dater sammen.............. Vil legge til at jeg kjenner både A og B veldig godt - begge er veldig fine mennesker! Han betrodde meg dette igår ............ og ville ha min ærlige mening om dette.

Jeg sa at jeg ville vært veldig forsiktig med å innlede et forhold til C. Sa til A at han kunne få andre damer......... At her kom det til å bli fight/problemer mellom A og B............. de er som sagt både kollegaer og kamerater.

Som min kollega sa: Han og C er kun på pratestadiet.......men det ligger følelser og ulmer!

Hjelp meg dere........... gir jeg et fornuftig råd her? Noen som har synspunkter på dette?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Uff! Tror ikke du bør gi noen råd! Fornuftsmessig sett burde han jo holde seg milevist unna henne!!! og det vet han vel også selv (hvorfor eller spørre om råd..). Han ber jo om trøbbel, samtidig som det er ganske ufint mot vennen/kollegaen.. Og du er venn med de alle? Hold deg utenfor, fornuft hjelper vel ikke stort mot forelskede mennesker allikevel? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du ga et godt råd jeg Usikker.

Om kameraten min hadde blitt dumpet av en dame han var virkelig glad i, håper jeg at jeg aldri ville ha gått inn i noe forhold med henne etterpå. Da måtte jeg i såfall være helt sikker på at kompisen min var kommet helt over henne. Det er jo ikke tilfellet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en slik situasjon på nært hold.

Og jeg trodde at det skulle bli skikkelig bråk.

Men på en eller annen måte klarte partene å oppføre seg normalt og de er fortsatt på talefot.

Jeg hadde nok hatt store problemer om min venninne hadde "overtatt" sambo (hvis det ble slutt).

Paret jeg nevnte ovenfor lever lykkelig sammen 3-4 år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det der Usikker, men jeg tror du klarte deg fint ang råda dine jeg.

Ellers er jeg av den oppfatning at ekser til nærmeste venner holder man seg unna - iallefall i slike tilfeller som du beskrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby
Ellers er jeg av den oppfatning at ekser til nærmeste venner holder man seg unna - iallefall i slike tilfeller som du beskrev.

Skriver under på den jeg. Derfor synes jeg rådet ditt var godt Usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Anie. Venners x-er legger man seg ikke etter!

Hvordan ville det påvirket barna om A og C blir sammen.

Kjenner barna til A?

Innvikla greier, dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært i en liknende situasjon. Er nå gift med en som var felles venn av meg og min eks, og vi ble sammen kun kort tid etter bruddet. Nå hadde ikke jeg og min eks noen barn da, det ville jo ha komplisert ting ytterligere. I dag er alle tre gode venner, og min eks ville sansynligvis vært forlover for mannen min om førstevalget ikke hadde kunnet eller villet. Men det har langt i fra vært en smertefri prosess for noen av partene.

For oss var det den store kjærligheten, og den er det vanskelig å takke nei til fordi fornuften sier at man bør. Du gir fornuftige råd, dersom A kan bør han ligge unna sin venns ekskone. Men dersom det virkelig er store følelser ute og går tror jeg ikke han vil være i stand til det uansett hva du eller fornuften sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alive

Hvis A og B var gode vennner, så er vel det å dra det litt langt.... Spesielt når B kollapset grunnet bruddet, og i tillegg brukte A som støtte og betrodde seg til ham....da er det FORKASTELIG! Hva slags venn er det?

(prøvde å holde tunga rett i munn med A, B og C...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over jul blir B lagt inn på psyk. sykehus - han kollapset totalt. Er fortsatt ikke tilbake på jobb.

B er utrolig bitter, han har også snakket mye med A og "vrengt sjela si".

Nå har altså A og C hatt noen dater sammen..............

Som min kollega sa: Han og C er kun på pratestadiet.......men det ligger følelser og ulmer!

Å date ekskona til en kamerat som har vært sykehusinnlagt og fortsatt er sykemeldt pga bruddet er umoralsk. Tror ikke jeg bruker det ordet så ofte, men her er det nok på sin plass. Når det i tillegg er snakk om "følelser som ligger og ulmer" blir det ganske drøyt. Selv om det hadde vært den store kjærligheten, måtte de ha ventet til den forsmådde hadde kommet nogenlunde til hektene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de bør vente med å innlede et forhold til sårene etter bruddet har leget mer.

Hvis det er den "store kjærligheten" så tåler den å vente litt!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjærester og exer av søsken eller venner er FORBUDT område for meg!!!!!!!!!! :o

Ærlig talt, man klarer da selv å finne en helt ny partner......... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilleguapa

:lol:

Jeg gifter meg med min x`s beste venn den 16 August.Min x-sambo er min tilkommendes forlover.

Vi har ingen problemer med å innse at vi ikke skulle dele livet med hverandre, at kjærligheten råder ingen over og at en skal unne hverandre den største mulige lykke etter et brudd.

Det var slutt mellom oss i to år før jeg ble kjæreste med hans beste-venn.

:-) Augustbrura. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...