Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Det var et sted på nettet det gikk an å søke for å se hvem en eiendom er tinglyst på, men husker ikke hvor. Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Eiendomsregisteret (EDR). Vet ikke om de har gratissøk, tror man må betale for tilgang.
Gjest Eurodice Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Det var et sted på nettet det gikk an å søke for å se hvem en eiendom er tinglyst på, men husker ikke hvor. Noen som vet? Du kan søke i GAB-registeret. GAB = grunneiendommer, adresse, bygninger.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Du kan søke i GAB-registeret. GAB = grunneiendommer, adresse, bygninger. der kreves det innlogging. tydeligvis ikke for hvermannsen
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Prøvde GAB registeret, men det var noe med innlogging ja. Søkte gratis på nett for ca. et halvt år siden, uten noe innlogging, men husker ikke hvor. Tror jeg fikk linken her på Kvinneguiden, men har selvsagt ikke lagt den inn på favoritter...
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Kanskje... http://www.bt.no/eiendom/ Kjøp/salg omsetningsbeløp..etc Men du får ikke med de siste måneders handler.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Kanskje... http://www.bt.no/eiendom/ Kjøp/salg omsetningsbeløp..etc Men du får ikke med de siste måneders handler. Nei, dette er ikke svar på ts spørsmål. Ts vil vite hvem eiendommen er tinglyst på, linken du postet viser kun hva boliger er solgt for ikke hvem som eier dem.
LilleBille Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Gjelder det eiendom i Asker og Bærum kan du finne nye eiere etc. i Eiendomsbasen i Budstikka. Det kan jo tenkes at andre lokalaviser også har samme tilbud. Ellers er det jo mulig å bestille utskrift fra Grunnboka - men det koster jo litt.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Nei, dette er ikke svar på ts spørsmål. Ts vil vite hvem eiendommen er tinglyst på, linken du postet viser kun hva boliger er solgt for ikke hvem som eier dem. Ja, det stemmer, det kom ikke opp eier, og det er det jeg er ute etter. Det finnes mange lokale tilbud, men ikke her jeg bor. Det er heller ikke noe lokal "link" jeg har vært inne på tidligere. Så jeg vet at det finnes enn over hele landet, hvis ikke det er et tilbud som nå er blitt tatt bort.
cypress Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Du kan ringe til Statens Kartverk, Tinglysningen, de kan oppgi tinglyst eier av eiendom gratis (bortsett fra tellerskritt da) på telefon. Du må vite kommune-, gårds- og bruksnummer, samt evt. seksjonsnummer. Alt av offisielle utskrifter koster penger, men kan bestilles på www.tinglysing.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå