Gå til innhold

Spinning/sykkel-sko:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!:)

Jeg fikk spinningsko til jul, men for å være helt ærlig så synes jeg ikke de var særlig fine.. hehe.

De jeg fikk er i merket "Northwave". Lurte bare på om noen har spinningsko i dette merket som kan gi meg et hint. De skal visst være veldig bra.. Men jeg er ei typisk jente-jente, så utseende har litt og si synes jeg:-)

Har dere noe annet å anbefale? Vært litt inne på internett og sett... Synes nike har mange fine? Hvordan er de i kvalitet? Hva har dere, jenter og gutter? Og hva er dere fornøyd med?

Takk for hjelpen.

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Passforma er essensielt, ellers får du vondt i beina! Så får dei heller sjå jævlege ut, det er faktisk slik det må vere. Sjekk ut Scott, Diadora, Sidi, Shimano og Specialized, men gå for dei som er best å ha på, sjølv om dei skulle vere strilete.

Eg har Shimano-sko og Diadora-sko. Eg har Diadora-fot, men kan bruke Shimano også. Nike har eg ikkje prøvd, og eg kjøper ikkje sykkelsko frå ein produsent eg ikkje har prøvd lesten til. Northwave er for store til meg, Diadora er perfekt, Shimano er ok, men ikkje like gode som Diadora. Sidi er visst smale (altså ikkje for meg), Specialized er visst veldig bra, men har ikkje sett dei i min storleik. Nike er sikkert ok om dei passar, men dei er kjent for å lage smale sko, i alle fall på løpeskoa deira, aner ikkje korleis sykkelskoa er. Scott lagar sko som passar meg igjen, men dei siste skoa eg skulle ha var terrengsko, og Scott sine damemodeller til terrengbruk er kvite (kva faen tenkjer dei med?), så dei fekk bli i sjappa.

Endret av Tigress
Gjest svanungen
Skrevet

Passformen er absolutt det essensielle ja!

Jeg kjøpte først et par Cytec-sko, siden disse var på salg den gangen, og jeg ikke ville legge så mye penger i det før jeg visste om jeg kom til å bruke de. Helt ok sko, ikke pene (brune), men har fungert greit. Ulempen har blant annet vært at de har vært tunge og relativt "klumpete" og varme til innendørsbruk.

Var fast bestemt på å få meg et par nye og bedre spinningsko nå på nyåret, og tok først en titt på nettet. Men siden jeg ALDRI kjøper sko uten å prøve, så ble det en tur til nærmeste sportsbutikk. Prøvde ulike modeller (ikke allverdens utvalg, men greit nok), og fant et par Shimano som satt greit på foten. Til alt hell var disse på solid salg :) Men pene? Nope! Sølvfargede, med noen grå detaljer. Men så lenge de fungerer, og føttene mine har det bra, så spiller det ingen rolle hvordan de ser ut. Skal jo bare bruke de i en halvmørk spinningsal allikevel, og har aldri tenkt at skoene skal "matche" antrekket...

Håper du finner noen som passer!

Skrevet

Jeg har Shimano-sko. Kjempe fornøyd med de! Jeg slet litt med å finne noen som satt godt på foten, syntes veldig mange sko var for romslige (jeg har ganske smale og "nette" føtter). Så hvis føttene dine er som mine anbefaler jeg Shimano :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...