Gå til innhold

Dyretolk

Gjest Gjest_Jenny_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Hei!

Jeg har veldig lyst til å la en dyretolk snakke med hunden min. Jeg er nysgjerrig på hvordan dette faktisk fungerer, og få vi noe ut av det er jo det kjempefint!

Problemet er at mange virker litt... svevende for å si det sånn, så jeg lurte på om dere har noen seriøse å anbefale? Ikke for høy i pris (gjerne 600 og lavere), og gjerne fjernkonsultasjon via bilde.

Har noen erfringer med Liv Rigmor Sølland fra Gjøvik?

Håper på svar fra noen her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjernkonsultasjon med bilde? Og du ville ha en som var seriøs?

Da skal jo ikke vedkommende bare være dyretolk, men også synsk. Tipper det er hakket verre å finne en som er seriøs på begge områder.

Skrevet

Jeg har brukt dyretolk Sissel Hufthammer (www.lotusgaarden.com) og kan ikke få gitt henne nok ros. Hun har fått katten min til å slutte å tisse inne, noe jeg ikke trodde var mulig. Lille Rosita har tisset i sofaen, senger, tepper, OVERALT i et halvt år nå og jeg var kommet til det skritt at jeg hadde bestilt avlivning. Helt tilfeldig kom jeg over nettsiden til lotusgaarden og sendte en mail til dyretolkeren og spurte om hun kunne snakke med katten min. Etter kun 1 samtale har Rosita ikke tisset inne en eneste gang (kun i kassen sin).

- Julen min ble reddet og det samme ble Rositas liv:)

Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg synes det virker litt søkt at hun skal kunne snakke med katten mion bar eved hjelp av navn og bilde. Vanligvis er jeg veldig åpen til slike ting, men dette virket litt for fantastisk.

Skrevet
Jeg synes det virker litt søkt at hun skal kunne snakke med katten mion bar eved hjelp av navn og bilde. Vanligvis er jeg veldig åpen til slike ting, men dette virket litt for fantastisk.

Ja, beklager, men de jeg har funnet som er aktuelle bor for langt unna men sier at det blir på samme måte ved å ta det gjennom bilde. Sissel Grana og hennes folk f.eks. Er jo anerkjent såvidt jeg vet.

Jeg vil selvsagt møte personen og alt det der, men jeg har dessverre ikke mulighet på grunn av avstander og økonomi.

Ja, det er sikkert hakket verre, men hvorfor ikke prøve da? Alternatvet er jo ingenting.

Tusen takk for tipset, Julestjernen :)

Skrevet

KG-ere: Dette er reklame. Julestjerne har to hele innlegg her på KG, og i begge to (som er i forskjellige tråder, og den andre tråden er Julestjerne TS) nevnes dyretolkens navn etc.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=382242

Vennligst bruk litt kritisk sans før dere kaster bort pengene deres. Jeg ville heller ha brukt pengene på kvalitetsfor eller noe annet katten trenger istedet.

Skrevet
Jeg har brukt dyretolk Sissel Hufthammer (www.lotusgaarden.com) og kan ikke få gitt henne nok ros. Hun har fått katten min til å slutte å tisse inne, noe jeg ikke trodde var mulig. Lille Rosita har tisset i sofaen, senger, tepper, OVERALT i et halvt år nå og jeg var kommet til det skritt at jeg hadde bestilt avlivning. Helt tilfeldig kom jeg over nettsiden til lotusgaarden og sendte en mail til dyretolkeren og spurte om hun kunne snakke med katten min. Etter kun 1 samtale har Rosita ikke tisset inne en eneste gang (kun i kassen sin).

- Julen min ble reddet og det samme ble Rositas liv:)

...

Skrevet

Takk for at du klargjorde det Tanita. :) Det var det første jeg tenkte når jeg så innlegget her, til tross for at jeg ikke hadde lest det andre, for dette var bare for fantastisk til å være sant. Men det er jo ganske utrolig hva folk kan bite på..

Jeg avskyr dette nesten like sterkt som jeg avskyr kvakksalvere som prøver å sko seg på desperate syke mennesker.

Personlig gir jeg ikke fem flate øre for disse såkalte "dyretolkene". Til det har jeg for mye erfaring med dem. Det lille som "stemmer" i det de hevder har kommet fram i en "samtale" med dyrene, er ikke mer enn et vanlig vettugt menneske med kjennskap til dyr og mennesker hadde klart å lire av seg.

Som Tanita sier: Bruk pengene på kvalitetsfor og veterinærbesøk når dyrene trenger det, gi de riktig stell, omsorg og kjærlighet, så vil dere snart bli trygg på at ingen kjenner dyrene deres bedre og kan tolke dem bedre enn dere selv!

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_smil_*
Skrevet

Vil bare si at hun som er nevnt her Sissel, nettopp har snakket med min katt, og det hun fikk frem stemmer så det er skremmende. At hun har hatt kontakt med katten min er det ingen tvil om. Nå er det bare å vente å se om en adferdsendring inntreffer også. Men uten tvil: Sissel er utrolig!

Skrevet
Vil bare si at hun som er nevnt her Sissel, nettopp har snakket med min katt, og det hun fikk frem stemmer så det er skremmende. At hun har hatt kontakt med katten min er det ingen tvil om. Nå er det bare å vente å se om en adferdsendring inntreffer også. Men uten tvil: Sissel er utrolig!

Ja det er det ingen tvil om, utrolig flink til å svindle penger fra naive menesker.

Er du interessert i å høre hva buskene i hagen har å fortelle deg kan jeg hjelpe deg. Mot et lite gebyr selvfølgelig...

Skrevet

Jeg har lest endel slike tolkninger fra samtaler med dyr. Det dyrene kan formidle er helt utrolig - og minst like utrolig er det at alt jeg har lest passer på mine to hunder også! Nei, spar pengene og bruk de på noe annet.

Ikke for det - jeg ser jo underholdningsverdien i å konsultere dyretolk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...