Gjest strechypants Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Kjøpte for en stund siden 3 bukser i samme str. og i samme butikk, rett og slett fordi jeg måtte ha en del billige (300-400 ca pr. stk) og nye bukser, siden jeg hadde alt for få brukbare. Jeg husker ikke helt hvordan de var når jeg prøvde de, men jeg prøvde en str. mindre på alle, men da ble de litt for trange, og jeg tenkte jo at de kanskje kom til å krympe i første vask. Akk, nei. Nå sitter jeg her altså med 3 vide og slappe bukser. De funker "helt greit" å ha på i 1-2 timer, ganske løse, men ikke så mye som etter det. Synes det blir så dumt å dra for å kjøpe nye bukser, for de er jo egentlig veldig fine, bare alt for store. Og jeg har egentlig ikke penger til å bare "kaste" de vekk. Ei heller å kjøpe nye. Noen som har instrukser til hvordan jeg kan sy de inn? Hvordan gjør man det egentlig? Eller kanskje noen vet om noen som kan gjøre for en billig peng i Bergen? Jeg har ikke noe særlig erfaring med å sy, har liksom sydd igjen noen hull her og der, men thats it.
Lille Lea Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har sydd inn bukser i 10 år og det er ikke vanskelig i det hele tatt! Vrenger buksen, syr inn på siden 1 cm (eller hvor mye du skal sy inn..best å sy inn litt og litt så slipper du å ta opp igjen) syr fra toppen av buksa og helt ned til buksebenet:) det er egentlig ikke noe mer lurifaks enn det:) Lykke til.
Gjest ts Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Blir det ikke ekkelt å gå med en "folde" inni buksa da? Eller klipper man det vekk? Og er det på innerlengden dr syr (tenker jo det er best siden buksen er litt posete i skrittet også) ? Og hvilke sting er det du bruker? Ble litt spørsmål her ja.. Jeg har sydd inn bukser i 10 år og det er ikke vanskelig i det hele tatt! Vrenger buksen, syr inn på siden 1 cm (eller hvor mye du skal sy inn..best å sy inn litt og litt så slipper du å ta opp igjen) syr fra toppen av buksa og helt ned til buksebenet:) det er egentlig ikke noe mer lurifaks enn det:) Lykke til.
Strix Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har sydd inn bukser i 10 år og det er ikke vanskelig i det hele tatt! Vrenger buksen, syr inn på siden 1 cm (eller hvor mye du skal sy inn..best å sy inn litt og litt så slipper du å ta opp igjen) syr fra toppen av buksa og helt ned til buksebenet:) det er egentlig ikke noe mer lurifaks enn det:) Lykke til. Så du spretter ikke opp den gamle sømmen?? Har nemlig noen bukser som har blitt for store, men de er lite brukt og om jeg kunne sydd dem inn hadde det vært perfekt! Har du gjort det med vanlig dongeri og dongeri med litt stretch i også?
Lille Lea Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har ikke hatt en eneste bukse i mitt liv som jeg ikke har sydd inn faktisk.. men jeg syr jo inn alt..Alt fra jakker til t skjorte, gensere og bukser! Spretter IKKE opp den gamle sømmen nei... Det er mye arbeid! Bruker ikke å klippe av den "flippen" som du har sydd inn på.. altså restene. Men gjør det noen ganger om den blir kjukk. (da syr jeg først med vanlig søm og sikk sakk over den etterpå, deretter klipper jeg av resten.) Sy med " vanlig" rett søm, fra toppen til bunnen av buksen:) Må sikkert sy endel ganger for å få den perfekt. Lykke til!
Strix Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Skjønner at jeg har et prosjekt foran meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå