Gjest Gjest_BareMeg_* Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg vil herved stille noen underlige spørsmål med ønske om å ikke bli kritisert fordi jeg spør. Hvis man er pen/vakker/nydelig...hvordan vet man at man er det? altså, går det an å være pen/vakker/nydelig uten å vite det? eller er alle pene/vakre/nydelige mennesker fullt klar over det? er det slik at disse menneskene blir overfalt på gata av tilbud om å bli modell etc?
Gjest strykebrett Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Tror ikke det er noe automatikk i det. Har en kompis som er veldig pen, men han virker like overraska hver gang ei jente er interessert i han så jeg tror ikke han er klar over det. Har vel mye med selvtillit å gjøre tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Jeg får høre det av andre mennesker og har fått modell tilbud. Var viktig for meg når jeg var yngre og usikker. Nå bryr jeg meg ikke i det hele tatt, merker jeg får en del menn på det men men, hater overfladiskhet. Merker jeg har bra selvbilde da, men kanskje det henger sammen med andre ting
Gjest farge Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Jeg tror de vet det. Er selv ganske pen (men ikke modell-pen) og får stadig høre det. Får masse oppmerksomhet fra menn, og ser det i speilet selv også og på bilder. De som er skikkelig modell-pene kan nok ikke unngå å vite det!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tror ikke alle vet det. For å bli modell holder det ikke bare å være veldig pen, en må også helst være veldig høy og slank (som regel). Vet heller ikke hvor vanlig det er med såkaldte talentjegere, mange melder seg vel i modellbyråer selv. Men jeg tror en god del er klar over det. Spesielt når det er snakk om veldig iøynefallende pene personer. Det eksiterer ulike grader av penhet. Men tror som sagt det er fullt mulig å være pen, og ikke vite om det, eller tro at en er stygg.
The Kitten Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tror så absolutt det går an å være pen uten å være klar over det selv.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Jeg kan bare svare for min del. Og noen dager føler jeg meg veldig pen, andre dager veldig stygg. Er ikke sikker på hva jeg "egentlig" er. Om det finnes noe EGENTLIG. Er det ikke ganske subjektivt? Dessuten er det vel også vanlig at utseendet svinger etter hvordan man har pyntet seg osv. Jeg har aldri blitt spurt om jeg vil være modell, og tror egentlig ikke det er så vanlig..
Gjest virvelvind Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Modeller er da nødvendigvis ikke pene slik som folk flest ser det, skal mer til enn et vakkert ytre. De fleste modeller er mer "spesielle" en pene synes jeg.
MissStiles Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Jeg tror heller ikke at alle er klare over det. Men jeg har både møtt folk som vet de er det og ikke. De som ikke vet at de er pene, blir like overrasket hver gang noen sier det til deg.
Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Jeg kan helt ærlig ikke huske sist jeg har vært ute på fest uten å høre at jeg er vakker fra både kjente og fremmede fyrer, men det preller på en måte av, alltid gjort. Selv om jeg har hørt det så mange ganger blir jeg fortsatt overrasket, å er jeg edru så møter jeg ikke blikket deres men ser ned å kjenner rødmen (blir derfor sett på som overlegen). Også hørt kommentarer som "du kunne blitt modell, men det hører du vel hele tiden uansett". Kommer nok aldri til å tro ordentlig på noen uansett hvor mye jeg hører det, synd egentlig, for da hadde ikke det dårlige selvbildet mitt resultert i for mye mannfolk i mine yngre dager Har troa på at det indre er viktigere uansett, for et vakkert utseende falmer mens en sjel varer for alltid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå