Gå til innhold

Bryllupsforberedelser!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter å ha lest mange tråder her ser jeg mange forskjellige syn på planlegging, detaljeringer, kjoler, blomster osv.

Noen begynner planleggingen 4 måneder før bryllupet mens andre begynner å planlegge for fullt 2 år før bryllupet.

Noen planlegger enkle og korselige bryllup hvor brudeparet får en korselig dag, mens andre planlegger seg i hjel og blir helt oppslukt av bryllupsplanlegging.

For noen er det dagen de har venten hele livet på, og for andre er det å få den mannen man har falt for, og ønsker å tilbringe livet med.

Hvordan er det for deg, og din samboer?

Jeg begynte planleggingen ca 5-6 mnd før bryllupet. Gikk ikke å tenkte "bryllup" hele dagen.

Syntes bryllupsforumet var et flott sted, hvor jeg kunne spørre litt og dele erfaringer fra både før og etter bryllupet.

Er kjempefornøyd med dagen, og er glad for å ha vært gift i nesten 1 år.

Gleder meg over andres store dag, og hjelper gjerne med å komme med råd hvis noen spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi håper å gifte oss i 2005 (2004 hvis økonomien tillater det, men det gjør den nok ikke kjenner jeg den rett...).

Har begynt å planlegge litt, men har ikke fått noia. :blunke:

Tenker litt en dag, så går det kanskje noen uker til neste gang en ny tanke dukker opp.

Men de viktigste detaljene er i boks. Vi vet hvordan vi vil ha det. :P

Kommer sikkert til å tenke mer bryllup når dagen nærmer seg.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det nok ganske likt deg, Merete. Vi (jeg) startet bryllupsplanleggingen 6-7 måneder før bryllupet.

Jeg planla ganke mye av bryllupet i sommerferien, og hadde derfor god kontroll fram mot bryllupet som var i desember.

Brukte en del tid i løpet av høsten, men mye av tiden gikk til praktiske ting, som å skrive innbydelser, reise til sydame, finne stoff til kjolen osv.

Er glad jeg ikke begynte å planlegge tidligere, et halvt år var nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet planleggingen 8 mnd før bryllupet og dette var mer enn nok. Vi hadde et veldig tradisjonelt bryllup med ca 50 gjester, 3 retters middag, kirkelig vielse og hvit brudekjole.

Vi hadde langt tid på planleggingen og jeg er egentlig glad vi ikke hadde mer tid. Forumet her inne ble brukt veldig flittig og det var nyttig å være her. Innimellom kan man kanskje bli litt hysterisk med hensyn til detaljer, men dette gikk også greit siden vi hadde "kun" 8 mnd planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

For noen er det dagen de har venten hele livet på, og for andre er det å få den mannen man har falt for, og ønsker å tilbringe livet med.

Hvordan er det for deg, og din samboer?

Et lite apropos: Det er faktisk ikke alle som er samboere før de gifter seg... Vi har vært forlovet i 5 måneder nå, og bare bodd sammen den siste av dem. Og i sommer skal vi knapt bo sammen i det hele tatt før bryllupet.

Men så, til saken:

Jeg har ikke drømt om bryllup overhodet før min kjære fridde i januar. Det vil si, jeg drømte om å dele livet mitt med ham, og hadde egentlig bestemt meg for å fri selv. Men bryllup ble jeg først opptatt av etter at vi forlovet oss. Det var så stort og så overveldende å love hverandre noe sånt! Først etter at jeg begynte å henge på KG har jeg fått opp øynene for at det er noe som heter detaljplanlegging.

Vi tar begge det hele med knusende ro og satser på at alt går seg til. Om ikke alt blir som vi hadde tenkt, så gjør ikke det noe - det er jo ikke det viktigste. Noen ganger tenker jeg at jeg burde vært mer opphengt... :ler: Ikke for det, da, jeg leser jo ofte her inne (for ofte?) :o

Jeg tror det at vi er så avslappet henger sammen med at vi begge er speidere og er vant til å arrangere små og store arrangementer for små og store forsamlinger og små og store mennesker, og improvisere når det trengs og nøye seg med det man har - og trives uansett omgivelser, fordi en er omgitt av venner. Det er en ballast jeg unner alle! (Jeg vet at man ikke kan reklamere for egne produkter her, men kan man reklamere for speider'n?) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte planleggingen samme dag som vi forlovet oss, julaften 2002.

Vi gifter oss etter halvannet år, for jeg har alltid sagt at jeg vil ha så lang tid å kose meg på.

Det aller første vi gjorde var å bestemme dato, kirke og gjesteliste.....

Da jeg traff min tilkommende for tretten år siden visste jeg med en gang at han var mannen i mitt liv.......

...og jeg gleder meg masse til å love han

evig troskap og kjærlighet i Guds hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss i april i fjor for å gifte oss i sommer. Kirke og lokale booket vi i juni ifjor, mest fordi alt til sommerbryllup blir revet vekk så tidlig. Vi fikk heller ikke den datoen vi først hadde tenkt fordi noen hadde tatt festlokalet foran nesa vår. Fotograf bestilte vi også ifjor sommer, men bare for at hun er kjæresten til en av de nærmeste vennene våre og hun gjør det gratis.

Kjolen kjøpte jeg i februar, i den første butikken jeg var innom.

Forøvrig har jeg tatt for meg litt for litt siden mars, først kokken/maten. Det cateringselskapet vi helst ville ha ble tatt foran nesa på oss det også, allerede i januar! Men jeg er veldig fornøyd med at det blir den løsningen vi har bestemt oss for, det kommer til å bli en storartet middag. Innkjølp av vinen ble påbegynt i påsken. Invitasjonene ble bestilt i begynnelsen av april gikk ut i begynnelsen av mai. Ringene bestilte vi i midten av mai, de ble håndlaget på bestilling.... (vår eneste virkelig store utskeielse!) Vi gifter oss 12. juli, og idag skal jeg bestillle blomster til middagen. Gubben har ikke bestilt brudebuketten enda, og det er det eneste som bekymrer meg litt....

Personlig synes jeg det er ganske mye pes med planleggingen. Det hadde vært mye mer gøy hvis jeg ikke hadde behøvd å tenke på kostnader hele veien, og ikke hadde en liten baby å ta meg av og en utdannelse å avslutte samtidig.

Til syvende og sist er jeg likevel sikker på at det kommer til å bli en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss cirka ett år før at vi ville gifte oss men begynte ikke å planlegge noe alvorlig før 7-8 mnd før. Nå er det tre mnd igjen og nå er det morro å lage invitasjoner etc. Ikke noe stress her, men glad jeg har ferien til å kose meg/oss med det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i august neste år. Og har hatt datoen siden ca midten av mai i år. Vi har ikke noe håndfast ennå, men jobber med saken. Og vet litt om hvordan vi ønsker å ha det. :lol:

Bryllupet skal stå 50-60 mil fra her vi bor, så vi vil prøve å få fikset litt hver gang vi reiser østover. Da blir det forhåpentligvis ikke så mange ekstraturer senere. :roll:

Vi skal begge begynne i nye jobber i løpet av høsten så jeg regner med at vi i perioder vil være vel så opptatt med å komme inn i rytmen der til å planlegge noe særlig. :blunke:

Uansett har vi satt oss to løfter:

Vi skal kose oss hele dagen,- det som skjer,- det skjer

og

Vi skal kose oss med planleggingen, blir noe stress, så dropper vi det helt,- eller legger det litt på is (som å skaffe en dommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...