Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som har forsøkt Obagi Blue Peel hos klinikk Bunæs eller andre steder?

Jeg har ganske mye arr i kinnene etter akne, huden er veldig "ruglete" og jeg plages mye av dette. Kan Obagi Blue Peel hjelpe meg?

Setter stor pris på å høre dersom noen har prøvd dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger spent med...!

Blue Peel skal være ganske sterke saker, så er spent på om noen har prøvd det, dyrt er det òg...

Gjest Gjest_Lucky_*
Skrevet

Jeg har tenkt å ta en tca pelling etterhvert. Det er det samme som blue peel men jeg skal gjøre det selv.

Før en blue peel må du føle Obagi sitt Nu derm kremprogrem+tretinoin i noen uker først.

Har hørt mye bra om denne peelingen så jeg er veldig nyskjerrig!!!

Skrevet
Jeg har tenkt å ta en tca pelling etterhvert. Det er det samme som blue peel men jeg skal gjøre det selv.

Før en blue peel må du føle Obagi sitt Nu derm kremprogrem+tretinoin i noen uker først.

Har hørt mye bra om denne peelingen så jeg er veldig nyskjerrig!!!

Blue Peel er jo veldig sterkt - det står at man må påregne å være borte fra jobb ei uke...hvordan kan du tørre å gjøre noe lignende selv?

Har brukt Aberela -reseptbelagt tretinoin lenge nå, men merker ingen stor forskjell annet enn tørr og flassende hud, så vil prøve noe med mer effekt...vet ikke om obagi kremprogrammet har sterkere virkning enn aberela, men?

Ellers: Ingen som har prøvd Blue Peel??

Skrevet

Aberelaen fungerer nok bedre sammen med Nu derm programmet. Skal du bestille en blue peel må du nok uansett bruke nu derm en stund først.

Kan kjøpes her http://skin-etc.com/obagi4.html

Jeg tar fruktsyrepeelinger selv så jeg tror nok det går bra med tca også, må bare punktteste forsiktig til å begynne med.

Skrevet

Britney:

Utan att ha läst andras inlägg i detta vill jag först råda dig att om du funderar på detta med Blue Peel, beställa en tid för konsultation.

Det är vissa hudtyper som inte bör komma ifråga då det gäller starka mekaniska behandlingar, starka syrapeelbehandlingar och det är den känsliga huden, Rosacea och hud med sjukliga förändringar alltså maligna cellavvikelser.

Synchroline har annars just nyligen kommit ut med Enerpeelsystem. Jag har skrivit om detta i min blogg.

Detta är helt nytt och irriterar inte och åsamkar epidermis svåra skador som ordinära syror och vanliga TCA-peeler gör. Det är en process som sker i cellerna så att huden i översta lagret förblir intakt men den ska tydligen vara nog så effektiv.

Kolla upp detta och om Enerpeel utförs i Norge. Det finns även idag nya typer av Ljusbehandlingar som kommer.

Nackdelen med syrapeeler ur den gamla metoden är just enorm smärta, lång konvalescens och att inte alla tål detta. Det gäller att plastikläkaren som ska titta på dig ger en rätt bild av din hud.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet
Britney:

Utan att ha läst andras inlägg i detta vill jag först råda dig att om du funderar på detta med Blue Peel, beställa en tid för konsultation.

Det är vissa hudtyper som inte bör komma ifråga då det gäller starka mekaniska behandlingar, starka syrapeelbehandlingar och det är den känsliga huden, Rosacea och hud med sjukliga förändringar alltså maligna cellavvikelser.

Synchroline har annars just nyligen kommit ut med Enerpeelsystem. Jag har skrivit om detta i min blogg.

Detta är helt nytt och irriterar inte och åsamkar epidermis svåra skador som ordinära syror och vanliga TCA-peeler gör. Det är en process som sker i cellerna så att huden i översta lagret förblir intakt men den ska tydligen vara nog så effektiv.

Kolla upp detta och om Enerpeel utförs i Norge. Det finns även idag nya typer av Ljusbehandlingar som kommer.

Nackdelen med syrapeeler ur den gamla metoden är just enorm smärta, lång konvalescens och att inte alla tål detta. Det gäller att plastikläkaren som ska titta på dig ger en rätt bild av din hud.

MVH

Jean

Takk for svar. Jeg har lest bloggen din og den er veldig informativ, men jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut hva som faktisk funker best. Hva vil du anbefale hvis du skal gi råd til en person med akne-arr? Jeg ser du skriver positivt om Enerpeel, men såvidt jeg kan se så har du jo ingen erfaring med dette - virker som om du bare har klippet ut og limt inn reklameteksten fra dette nye produktet, eller tar jeg feil?

Skrevet (endret)

Hej igen Britney.

Jovisst så stämmer det att min info om Enerpeelsystem tyvärr var den enda som kom med min pressrelease.

I somras och under dermatologi- och venerologikonventet i Paris hade man samtidigt överläggningar med Svenska Läkemedelsverket om att alla kliniska och medicinska studier nu var klara.

Detta innebar att LV skulle utreda och ta ställning till om Enerpeel var så pass säkert, effektivt och nytänkande inom dermatologi och estetik att detta fick användas av Läkare och Plastikkirurger på licens i vårt land.

I denna pressrelease jag fick där jag hämtade det som stod i bloggen, fanns även klartecken från LV att det var fritt fram för kliniker att nu påbörja Enerepeel-behandlingar på patienter med ärr, svårare solskador, discoloreringar.

Det positiva med Enerpeelen var även att den tolereras av en grupp som tidigare inte kunde genomgå vare sig mekaniksa behandlingar där epidermis skadades eller syrapeelbehandlingar som ex Bluepeel, var ju nu då att med Enerpeel, kunde ALLA patientgrupper komma ifråga.

Jag inväntar mer info om vad som sades på detta konvent i Paris.

För det var flera dagar man diskuterade införseln av denna typ av peel, men även starkare TCA-peeler i vården av svåra hudsjukdomar.

Spännande, inte sant?

Just ärr, kan även med fördel slipas ned med kristallslipning, Mosaiclaser, Fraxellaser, Bluepeel, TCA exempelvis.

MVH

Jean

Endret av Jean
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Skrevet
Er det noen der ute som har forsøkt Obagi Blue Peel hos klinikk Bunæs eller andre steder?

Jeg har ganske mye arr i kinnene etter akne, huden er veldig "ruglete" og jeg plages mye av dette. Kan Obagi Blue Peel hjelpe meg?

Jeg holder på med Obagi-kuren. Har ikke tatt blue peel´en, og kommer ikke til å gjøre det heller nå selv om før- og etter bildene ser aldri så bra ut..

Er foreløpig fornøyd med resultatet av det Obagi-regimet jeg bruker hjemme, men om jeg klarer å fullføre hele kuren vet jeg ikke..

Det tar for det første LANG tid, mye flassing og fine linjer og rynker kommer så altfor tydelig frem underveis.. Men det blir bedre når den døde huden flasser av...

Ser absolutt forbedring, de fleste pigmentflekkene er borte, bare et par igjen som sitter dypt.. De store porene er der fortsatt men er ikke så tydelige (store?) som før..

At denne kuren skal kunne fungere for din hud med aknearr vil jeg vel egentlig ikke tro, men likevel vil de nok reduseres og bli mindre tydelige enn de er nå.. Har selv noen arr men de blir ikke borte, bare mindre tydelige ser det ut som..

Fraxel laser er det som er anbefalt som mest effektivt mot arr, men vil tro det er dyrt... ?

Skrevet

Det som jeg skrevet tidligere. Jeg tok melk syre fra Rejuvi det finnes på http://www.spamiami.no der tok jeg min behandling men det finnes også masse i Sverie.Jeg er kjempe fornøyd .Hadde fett , uren hud meg arr som kommet etter kviser .

Skrevet

Hei Britney!

Jeg kan anbefale Green Peel. Dette er et organisk og mildere alternativ til Blue Peel. To Green Peel tilsvarer en kjemisk peeling (Blue Peel). Jeg har selv gått igjennom to Green Peels, og planlegger å ta flere. Dette har hatt god effekt på bl.a. porer og arr. Les gjerne om dette på min blogg. Selv har jeg to-tre dype acnearr i pannen, men på grunnlag av hva jeg har lest rundt omkring, ser det ut til at slike er vanskelig å forbedre betraktelig. Derfor har jeg godtatt dem, og jobber heller med å forbedre mindre skjønnhetsfeil og om å få en sunn hud. :)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke ikke prøvd blue peel, men jeg slet med samme som deg. jeg har nå vært på tre behandlinger på ellipseklinikken med IPL laser, og har du betydelig bedre hudstruktur!! Jeg har ikke hatt så fin hud siden før problemhuden kom. Så dette er absolutt noe du burde vurdere!

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Innlegget er redigert. Se reglene for reklame.

Strix -mod-

Endret av Strix
  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei alle samen. Jeg har gått på Obagi NuDerm serien i noen mnd nå pga kviser og arr. Jeg ser ikke store forandringen så nå til høsten skal jeg ta co2 laser for å bli kvitt arrene permanent.

Dette koster ca 5000 kr, men så er de da borte.

Har fjerna 2 føflekker med co2 laser og de ble rett og slett tryllet bort. ikke arr, ikke blod...

Jeg vil anbefale co2 laser. Jeg har akneproblemer på haka bare. vet det er mage som har det mye verre enn meg, men likevel så er det i ansiktet hvor alle kan se det...

• 6 år senere...
Gjest Jessy-82
Skrevet
Den 27.12.2008 at 23.21, Britney skrev:

Jeg har tatt en Blue Peel hos Bunæs for 2 uker siden og huden min er helt ødelagt!!!! Hele ansiktet mitt er en annen farge en resten av kroppen, den er rød, brent og med mørke sol flekker. Jeg er kjempe misfornøyd med behandlingen jeg fikk på kontroll time.  Jeg ble fortalt at sånt skjer noen ganger fordi jeg har blandingshud og hormoner og at det å være lei i seg var bare tull og at det kom til å forsvinne...catchen her er at jeg måtte bruke over 2000,- kr på pigmentkorrigerende kremer for å korrigere problemet og holde meg inne som en vampyr.  Føler at jeg har fått utrolig dårlig informasjon, hadde jeg visst at dette kunne skje hadde jeg aldri tatt peelen. Jeg sitter fortsatt inne med dårlig selvtillit og det har ødelagt utrolig mye for meg. 

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2016 den 12.04, Jessy-82 skrev:

Jeg har tatt en Blue Peel hos Bunæs for 2 uker siden og huden min er helt ødelagt!!!! Hele ansiktet mitt er en annen farge en resten av kroppen, den er rød, brent og med mørke sol flekker. Jeg er kjempe misfornøyd med behandlingen jeg fikk på kontroll time.  Jeg ble fortalt at sånt skjer noen ganger fordi jeg har blandingshud og hormoner og at det å være lei i seg var bare tull og at det kom til å forsvinne...catchen her er at jeg måtte bruke over 2000,- kr på pigmentkorrigerende kremer for å korrigere problemet og holde meg inne som en vampyr.  Føler at jeg har fått utrolig dårlig informasjon, hadde jeg visst at dette kunne skje hadde jeg aldri tatt peelen. Jeg sitter fortsatt inne med dårlig selvtillit og det har ødelagt utrolig mye for meg. 

Uff😢 Hvordan gikk det med deg?😊 

Anonymkode: 146f7...b4d

AnonymBruker
Skrevet

To uker er jo veldig kort tid!! Det tar vel mye lengre tid før huden heles og blir fin. Fikk du ikke informasjon om det?

Anonymkode: c4893...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...