snuppsa Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Kan ikke alle dele hva de gjør for å komme over flammer som fortsatt brenner? Er så lei de "ti gyldne reglene" som står over alt på nettet. Hva gjør akkurat du, hvorfor og hjelper det? Selv må jeg ha ting ut av meg, ut av hodet. Derfor skriver jeg mye, spesielt essay og dikt, men også rene tankeskildringer, gjerne med mye metaforer og bilder, i slike perioder, i tillegg til å male det ut. Noen ganger, når jeg ser tilbake på hva som har kommet ut av det, finnes en del med kvalitet. Arbeidet blir så ekte når det kommer sånn, rett fra sjela. Så, hva er ditt tips?
Gjest singel lesbe Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 etter første forhold: fokuserte på alt det negative som gjorde at jeg gikk. allikevel tok det tre år å komme over........ etter andre brudd: kjempet til jeg så døden i hvitøyet, etter at hun hadde vært utro (vi var forlovet, så det tok meg litt tid å innstille seg på at vi ikke skulle giftes i år...), slik at jeg visste at jeg hadde gitt mitt.... så jeg kan slappe av, med bevisstheten om at jeg ikke kunne gjort mer for å berge det hun knuste til helvete and far beyond that så, kjemp alt du kan, eller fokuser på det negative i tillegg: gå ut! gå tur, fysisk aktivitet, møt venner også selv om du har mest lyst til å ligge under dyna. ny hobby (gjerne noe nytt, seiling eller ligende, som får tankene dine helt vekk) lykke til
Gjest Pupsilure Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har begynt å date igjen veldig fort For meg har det hjulpet veldig. Å se at jeg er attraktiv. At jeg kan få en annen.
Gjest strykebrett Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Jeg brukte mye tid på jobb og skole etter forrige brudd. Tok flere studiepoeng en normalen og la inn flere timer på jobb. Da slapp jeg å tenke så mye på det, og i tillegg fikk jeg opp selvtilliten ved å se resultatene på skolen og jobben..
MissStiles Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Tja, jeg har vel taklet det på forskjellige måter etter alle forhold. Da snakker jeg om 3 forhold som har betydd mest for meg. Etter brudd nr 1: jeg taklet det veldig dårlig og prøvde veldig lenge å få han tilbake. Det funket på begynnelsen og akkurat når han fant ut at han ville gi oss en sjansen til så gikk det galt igjen. Etter det innså jeg at det ikke var noe poeng. Jeg gikk mye på byen etter det. Dessverre! Mye drikking og bli med gutter hjem. Ikke den beste måten men det hjalp nok akkurat der og da.. Men det tok meg LANG tid å komme over han. Etter brudd nr 2: Da begynte jeg å date ikke så lenge etterpå fordi jeg innså at vi passet absolutt ikke sammen. Ved at jeg innså det så gikk det bedre å date andre. Sånn møtte jeg også mann nr 3. Etter brudd nr 3: Den saken jobber jeg fortsatt med. Siden det ble slutt i høst. Men jeg så mye på SITC. Kjærlighetsfilmer, sippemusikk (spesielt den musikken han likte eller minte meg om han) osv. Men det som alltid hjelper meg og har hjulpet meg gjennom alle brudd, er å gå på jobb/skole. Jeg liker å holde meg busy. Ikke sitte alene den første tiden. Ta kontakt med gode venner og si at du ikke vil være alene. Flere som stilte opp for meg og det er jeg glad for. Også gå turer for å få ut alle tanker. Jeg skriver også dagbok. Det hjelper meg når jeg er lei meg. Dette er mine erfaringer ang brudd og kjærlighetssorg men alle er forskjellige og takler det på ulike måter.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Jobber, chatter, flørter og er sammen med X-en (jada, vi har et litt merkelig forhold )
Gjest Gjest_Issy_* Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 se på Sex&Singelliv episoder =) =) =)
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Ha sex med x (hvis den funket og funker), mens jeg dater andre for å få den oppmerksomheten jeg trenger, drikke for mye rødvin når jeg er alene og hyle min sorg til mine stakkars venninner når jeg treffer dem. Veldig oppbyggelig, ja. Men det døyver smerten - og man får seg fortsatt litt sex.
(-:Vesla:-) Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Tiden leger de fleste sår.....Det er også viktig å komme seg ut blandt folk og ikke bare mure seg inne med sorgen.
Gjest pastaloego Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Jeg legger meg i badekaret i flere timer og synger kjærlighetssorg sanger og griner litt. Etter på spiser jeg en god middag og ser på komedie filmer :gjeiper: Etter hvert er det ut på byen med venninnene
Gjest .- M -. Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Kan ikke alle dele hva de gjør for å komme over flammer som fortsatt brenner? Er så lei de "ti gyldne reglene" som står over alt på nettet. Hva gjør akkurat du, hvorfor og hjelper det? Selv må jeg ha ting ut av meg, ut av hodet. Derfor skriver jeg mye, spesielt essay og dikt, men også rene tankeskildringer, gjerne med mye metaforer og bilder, i slike perioder, i tillegg til å male det ut. Noen ganger, når jeg ser tilbake på hva som har kommet ut av det, finnes en del med kvalitet. Arbeidet blir så ekte når det kommer sånn, rett fra sjela. Så, hva er ditt tips? Mitt tips er å kjøpe et nytt fint antrekk fikse på håret sminke, finn deg gutter/en gutt å flørte med å la exen din se hva han går glipp av ohyeaah works evry time
Teriyaki Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Tjaaa..Jeg isolerte meg litt, noe som ikke var så bra. Men kom meg ut litt også da. Satt for det meste inne i et par uker, også gikk det bedre. Men dette er lenge siden, og har ikke opplevd brudd siden. Håper det blir leeeeeenge til jeg må oppleve det, for han jeg er med nå er jeg helt ufattelig glad i! Første jeg virkelig har elsket.
Gjest Gjest_ida_* Skrevet 28. desember 2008 #13 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har alltid forsøkt å hoppe opp på hesten igjen fort som faen, enten finne meg en rebound eller gjøre som en over her nevnte og stæsje meg opp og gå ut og flørte! Men nå i høst opplevde jeg for første gang et virkelig tungt brudd og en dypere kjærlighetssorg enn jeg noensinne har følt. Jeg gråt en del, og tømte meg til mine nærmeste (og noen som ikke var så nære, men som likevel fikk høre alt om det fordi det var det eneste jeg tenkte på). Heldigvis har jeg noen nære venner som besøkte meg og tok med film og snop og gadd å sitte og lytte til meg. Skrev en lang mail til han, som jeg ikke sendte. Det var heller ikke intensjonen, men det hjalp bare å gjøre det. Klarte ikke å fokusere på jobb (har en jobb som krever mye hjerneaktivitet, nytter ikke å være distrahert) og jeg ville heller ikke gå på fester, fordi savnet og tristheten ble forsterket av alkohol. Så det gikk mest i å henge med venner, først hjemme og så kom jeg meg ut på kafeer o.l. Først etter et par uker begynte jeg å leve "normalt" igjen, og jeg ble i stadig bedre humør jo mer sosial jeg var og jo mer jeg jobbet. Etter et par måneder møtte jeg verdens beste fyr og de siste minnene og lengselen etter eksen forsvant som dugg for solen. Nå, kun 3-4 mnd etter bruddet så har jeg ingen såre følelser lengre - faktisk ser jeg ikke hva jeg så i den fyren som for ikke så lenge siden var alt hele kroppen og hjerte mitt lengtet etter! Jeg var ikke så lenge sammen med ham da, tror kanskje i mitt tilfelle at den intense sorgfølelsen var litt pga at jeg hadde en dårlig periode i livet generelt med slit på jobben og høstdepresjon og at det bruddet bare ga meg totalt nervesammenbrudd. Men jeg er glad for det i dag, er noe med at man må nå bunnen for å ta seg sammen og klatre opp til nye høyder! Men all min sympati til dere som går gjennom kjærlighetssorg, jeg har virkelig - først i en alder av 25 - kjent på kroppen hvor hardt og fælt det kan være.
Gjest YY Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 Var 17 år sist gang jeg var singel, og det er mange år siden. Da husker jeg at jeg skrev en liste med alle de negative sidene ved eksen. En tidligere kjæreste var god og rund. Jeg så for meg et lite flatterende bilde av ham sittende naken når jeg var lei meg. Ellers tror jeg det er et godt råd å trene. Fysisk aktivitet har like stor innvirkning på mild depresjon som antideprisiva. Det gir både god selvtillit og virker fysiologisk ved utskilligen av endorfiner.
Gjest virvelvind Skrevet 28. desember 2008 #15 Skrevet 28. desember 2008 Jeg bruker å froandre meg mye. Få nye vaner, klippe/farge håret, kjøpe nye klær. Rett og slett fornye meg selv. Pluss at jeg fester mye, jobber dobbelt så mye og sjeldent oppholder meg alene. Må vel innrømme at jeg kaster meg ut i gamet igjen rimelig fort også, flørter og styrer mye i månedene etter et brudd. Men det fungerer
Rosalie Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 Ikke noe spesielt, egentlig. Tilbringer mye tid med venner og på egenpleie, men ellers lever jeg vel stort sett som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå