Gå til innhold

Sexy kvinne og småbarnsmor- to vanskelige roller å kombinere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid første gang, hadde jeg ambisjoner om å klare å fortsette å ta vare på utseendet mitt også etter at jeg ble mor.

Og det gikk greit. Mindre tid til personlig stell, så klart, og trening ble redusert til turer med barnevogn. Likevel syntes jeg at jeg så ok ut.

Så fikk jeg barn nummer to.

Det gikk også greit. Var så slank som jeg ikke hadde vært på lenge, et års tid etter fødselen.

Nå er det yngste barnet to år, og jeg sitter her og er "småkoselig rund i kantene". Det vil si, hverken lubben eller kraftig, men heller ikke sylslank. Baken min er litt for rund til at jeg trives med det, og hvis jeg legger på meg noe mer, må jeg kjøpe en størrelse større klær. Det har jeg verken råd eller lyst til.

Jeg synes ikke at jeg ser særlig bra ut på bilder.

Håret mitt er halvlangt, i en veldig uspennende frisyre som klippes og formes litt for sjelden. Neglene mine er alltid korte, og jeg lakker dem av og til med blank lakk.

Jeg bruker nøytral øyeskygge, litt kajal og litt mascara daglig.

Vasker håret tre ganger i uka og bruker av og til et serum som demper krusete hår.

Leppepomade, bodylotion og håndkrem husker jeg når jeg blir tørr og huden klør.

That`s it.

Og jeg synes det er vanskelig, hele selvbildet mitt for tiden.

Jeg føler meg lite attraktiv. Pløsete. Klærne sitter ikke pent. Jeg blir ikke motivert til å pynte meg av å føle meg sånn som dette.

Jeg kommer fra en familie der det å pynte og stæsje seg ikke er en prioritert aktivitet. Forsåvidt sunt nok, men jeg savner å gjøre noe mer ut av meg selv.

Jeg er student og alenemor, så har ikke noe særlig med tid og penger å bruke på meg selv.

Har hatt en ganske tøff høst, og har til tider følt meg mer som en vridd vaskeklut enn som en kvinne.

Har dere superkvinner noen gode tips til meg? Småbarnsmødrene som holder seg så slanke og veltrente og hotte, det må da finnes noen av dem her inne?

Hva er hemmelighetene deres?

Bill mrk. Wanna know...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som student er det billig å trene, hvis det var økonomien som var problemet. Hvor i landet holder du til? Er studiestedet ditt med i en studentsamskipnad? Da er det som regel en engangsum i semesteret, det eneste du må gjøre er å finne tid. Og dessverre er det ikke noe annet å gjøre, enn å omrokkere på tidsplanen din for å finne tid til deg selv. Den tiden finnes, selv om du ikke opplever det slik nå. Har du barnehageplass til barnet? Har du forelesninger hver dag? Hva med å stå opp en time tidligere, levere barnet og dra å trene før forelesning? Har du noen som kan hjelpe deg med avlastning et par timer i uka?

:klem:

Skrevet

Nå ønsket du jo fortrinnsvis tips fra de som har småbarn og er hotte og velpleide, så mitt svar teller vel ikke... :sjenert:

Men jeg drister meg til å svare likevel.

Jeg tenker at livet går i faser, og prioriteringene endrer seg hele veien. Når man er mor til to små (og har ansvaret alene) har man nødvendigvis ikke tid og energi til å prioritere eget utseende hele tiden. For all del, hvis man har mulighet og lyst er det bra å trene og lakkere negler. Men får man det ikke til, av forskjellige grunner, så er da ikke det verdens undergang?

Hvis du lar det bli med de to barna du har, så har du veldig mye bedre tid om bare tre-fire år. Da kan du ta deg tid til både frisørbesøk og trening, uten at det skal måtte spise opp nattesøvn eller gå ut over barna dine. I mellomtiden vil jeg bare si at skjønnhet sitter mer i utstråling enn i lakkerte negler. Og den beste investeringen du kan gjøre for deg selv, er å kjøpe deg noen lekre (ikke nødvendigvis dyre!) klær. Blås i å slanke deg, kjøp heller spennende klær som passer- det gir en selvtillits-boost som kan oppveie både langt hår og dårlig tid på badet ;)

Skrevet

Jeg er også mamma til to og student. Livet er herlig hektisk, og jeg har ikke tid til alt jeg skulle ha gjort.

Jeg er kjempegod til å trene i sommerferien, for da har jeg god tid, og resten av året forsvinner dagene for meg... Jeg vet virkelig ikke når jeg skulle fått tid til trening! Dermed har jeg lagt på meg noen kilo, og har ikke den figuren jeg alltid har hatt og som jeg selv mener jeg burde hatt. Mange av klærne mine sitter ikke som før, og jeg er ikke fornøyd med det.

Men - jeg liker uansett å ta meg bra ut og føle meg vel. Så jeg setter inn støtet på andre ting enn vekta ;) .

Jeg liker sko - og føler meg alltid mer vel med et par lekre støvletter eller sko på! Skoene alene kan få meg til å føle meg fin (eller evt som en dass, om jeg har stygge sko på).

Også tar jeg meg tid og råd til en god hårklipp/farge hver annen mnd - det gjør og en stor forskjell.

Jeg bruker ofte smykker, det får meg og til å føle meg vel.

Jeg ser allikevel sjelden veldig pyntet ut, mer sånn hverdagspyntet. Jeg er heller ikke fra en veldig pyntesyk familie, men jeg har funnet ut at jeg trenger å pynte meg litt for å føle meg vel i min ellers så travle småbarns/studenttilværelse.

Mine tips er:

- Bruk penger på å ordne håret - man føler seg så fin og velstelt med pent hår!

- SKO!!! Fine sko!!! Løfter ethvert kjedelig hverdagsantrekk, og stimulerer også til å se litt fiks ut i klærne.

- Legg frem klær dagen før, om morgenen er du sikkert for travel med ungene til å konsentrere deg om å finne noe fint til deg selv.

Å legge et strøk hurtigtørkende neglelakk tar bare et par minutter - det har du tid til! Gjør det mens du leser fag, mens ungene ser barnetv eller noe.

Skrevet

Som alenemor til tre små så vet jeg alt om at man ikke har så mye tid til seg selv. Jeg er ikke student, men har 100% jobb + at det blir litt jobbing hjemme på kveldene. Jeg var veldig flink her første halvåret i år, og trente to ganger i uka. Men etter at jeg fikk ny jobb med mer ansvar, har treningen gått ut vindu.

Jeg har siden da lagt på meg noen kg... Men det har ikke gått utover pyntingen min på noen måte. Jeg kler meg fint hver dag, sminker meg. Gå ikke ut døra uten å ha "malt ansiktet" og fått av meg kosebuksa. Jeg bare MÅ fokusere på å kle meg pent. Jeg gjør det beste ut av det jeg har. Kjøper litt nye klær og sko innimellom, men jeg går sjelden til frisøren (sparer til lengre hår). Endring i klesstilen er det som har gjort mest for meg. Bruker mye thights og fine tunikaer/kjoler med belte i livet. Da føler jeg meg mest kvinnelig, og jeg merker ikke så godt de små kg som har lagt seg godt fordelt på kroppen.

Jeg satser på at jeg får bedre tid igjen om noen år og kan begynne å fokusere mer på meg selv og trening igjen. Men jeg skal prøve å ta meg i nakkeskinnet og drive litt egentrening hjemme fra nyttår.

Skrevet

Det beste man kan gjøre for utseendet sitt er å ha god selvfølelse. Lettere sagt enn gjort, men føler du deg bra, synes det på deg. Øv deg på å tenke positivt om deg selv - fokuser på det som er bra hos deg i stedet for det du er misfornøyd med! Og seff - gå turer, spander en god klipp på deg selv. Og smil!

Skrevet

For det foerste, jeg kjenner meg igjen. Det er vanskelig aa ta seg selv etter haaret og virkelig "bli ny". Det varer for meg av og til et par dager, foer klesskapet er saa rotete igjen at jeg ikke finner frem, og maskaraen har gjemt seg om morgenen saa jeg forblir usminket, haaret er saa flokete etter et bad at jeg ikke engang fikk gredd ut flokene....Ai ai ai!

Jeg tror man venner seg til en slags livsstil. Og det er kjempevanskelig aa snu. Men det gaar!

Naa har du tydeligvis faatt en liten "oppvaakning", og proev aa utnytte den energien du naa har til forandring. Noen skritt paa veien til et friskere deg kan vaere

-dusje hver morgen. Dusjsaape som lukter godt, du vil foele deg frisk! Ta vekselvist kaldt og varmt vann om du har tid, 5min er alt som skal til. Det kalde og varme vannet stimulerer blodet, det er kjempesunt for kroppen, og man blir virkelig vaaken av det.

-pent undertoey. Om det bare er for deg, saa hjelper dte litt. De morningene jeg gaar i store Sloggi, maa jeg si jeg foeler meg litt ekstra tantete.

-enig med et annet innlegg : PENE SKO. Det hjelper, ALLTID

-oeredobber. Ikke glem det! Har du paa deg en noeytral genser, saa ta store ringer eller noe. LItt sexy.

-Parfyme

-Trening. Man kommer ikke unna. Selv trener jeg ikke for tiden, for jeg er stuptrett om kvelden ( etter at de to barna har lagt seg), og morningen er til for aa soves.... Men, hvis man vil foele seg supervel, MAA man trene. LITT.

Ta to eller tre morninger i uka foran tven, om du ikke har barnevakt for aa gaa ut. Eller tren mens barna leker ved siden av. Eller gaa en lang tur hver helg med barna, om de kan foelge med. Baerer du et av dem, blir du enda sterkere....

- Til syvende og sist, maa jeg si at de menneskene jeg synes er mest flotte, er de som foeler seg vel selv. De kan kle seg som en dass, og slippe unna med det... Naa er det ikke mange av dem, men det sier jo noe. Det viktigste er at man har det godt, er glad, ler.

Alle de sexy greiene hjelper fint lite hvis man selv er litt saara eller trist og lei. Man maa ikke glemme fasaden, den er viktig, men dte viktigste er inni. Kanskje du skal gaa ut litt med noen venninder og feste litt om du liker det? Litt oppmerksomhet gaar en lang vei!

Skrevet

Hei TS! Jeg er verken spesielt slank, veltrent eller hot, men jeg er da tobarnsmamma... :jepp:

Jeg støtter de som skriver her om å gå til frisøren og få en god klipp. Be om en lettstelt og grei sveis som kan varieres litt. Selv har jeg klippet av meg den evinnelige hestehalen og endt opp med en bob som kan fønes glatt, rufses til, legges bak eller foran ørene... Perfekt for meg ihvertfall!

Gå raske turer i frisk og deilig luft, og kjøp deg noen manualer i en sportsbutikk så du kan trene litt foran TV'en.

Og du - husk å smile og å rette opp ryggen. Fram med puppene, rett og slett :lur: En rank holdning og et varmt smil gjør mye! :)

Gjest 3 barns mor
Skrevet

Jeg er ikke lenger småbarns mor, men har vært der hvor jeg var alenemor til tre, og fulltidsstudent. Jeg trente veldig aktivt, stort sett hver dag, og hadde både den vekten og den formen som passet meg best.

Jeg trente når barna var i barnehagen, stort sett ca 45 min hver dag. Gikk mye turer med barna, hadde ikke bil i den perioden. Og jeg prioriterte å trene mens de var hos faren.

Om jeg var sexy og hott? Jeg følte iallefall at jeg i den tiden hadde mer tid til å ta vare på meg selv, både økonomisk og tidsmessig.

Følte meg selvsagt sliten mange ganger, men kan ikke måle seg mot da jeg kom i tidsklemmen med jobb, trening, middag og fritidsaktiviteter for barna. Går selvsagt med trening da for meg også. Nå trener jeg enten når de har lagt seg, hun største passer de to minste mens jeg trener mine 45 min. Eller jeg trener mens de er på sinne aktiviter.

En annen ting du kan gjøre, er å kjøpe spinning sykkel, og lage et eget treningsprogram. Da kan du se på tv og sykle, mens barna sover:)

Skrevet

Har ei nabodame 32år med 3 barn 2-9. Hun er flott,slank og utrolig sexy med flotte klær og en fin stil.

Det går ann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...