Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har fått en del ønker om God Jul på mobilen. jeg svarer ikke på slike meldinger, jeg selv sender julekort eller ringer til folk. I dag fikk jeg mld på mobilen hvor en takker for julegavene de fikk. takker for hele fam(unger også) Jeg ble skuffet. jeg har lagt arbeide og tid på hver julegave. Funnet det jeg tror passer for hver enkelt av de. Har vi det så travelt at vi ikke kan ringe til folk? Dessuten, så syns jeg forledre skal oppfordre barna til å takke selv. Jeg har også fått mail om takk for julegave, men eg trenger det ikke skriftlig.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Jeg kan finne på å sende en SMS med takk for gaven, men jeg takker da allikevel neste gang jeg treffer vedkommende
Cata Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Jeg kan finne på å sende en SMS med takk for gaven, men jeg takker da allikevel neste gang jeg treffer vedkommende Enig i den. Synes det er viktigere at man faktisk takker, enn hvordan man gjør det. Det er ikke alle jeg gir gaver til (eller får fra) som det er naturlig å ta telefonsamtaler med i jula og de bor for langt unna til at jeg treffer dem i nær fremtid så da synes jeg SMS eller mail eller msn er helt grei kommunikasjonsmåte for å overbringe takken.
Lilith Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Enig i den. Synes det er viktigere at man faktisk takker, enn hvordan man gjør det. Det er ikke alle jeg gir gaver til (eller får fra) som det er naturlig å ta telefonsamtaler med i jula og de bor for langt unna til at jeg treffer dem i nær fremtid så da synes jeg SMS eller mail eller msn er helt grei kommunikasjonsmåte for å overbringe takken. Enig med du
Gjest Pest Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har fått en del ønker om God Jul på mobilen. jeg svarer ikke på slike meldinger, jeg selv sender julekort eller ringer til folk. I dag fikk jeg mld på mobilen hvor en takker for julegavene de fikk. takker for hele fam(unger også) Jeg ble skuffet. jeg har lagt arbeide og tid på hver julegave. Funnet det jeg tror passer for hver enkelt av de. Har vi det så travelt at vi ikke kan ringe til folk? Dessuten, så syns jeg forledre skal oppfordre barna til å takke selv. Jeg har også fått mail om takk for julegave, men eg trenger det ikke skriftlig. Kanskje du kan gi de en anledning til å takke selv mens du ringer dem da? For jeg regner med at de har gitt deg noe også?
Sekretæren Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har egentlig ikke fått med meg hvorfor sms ikke er en gyldig kommunikasjonsform i flere situasjoner i livet... Skjønner at man ikke bør dumpe noen på sms... men altså... å takke for julegavene er da greit? :klø: Hvis noen ikke hadde svart på en god jul-sms fra meg, hadde jeg stusset litt...
The Kitten Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Det viktigste er vel at folk er høflig nok til å takke for julegavene de har fått. For min del må folk gjerne takke meg via røyksignaler, så lenge de har normal folkeskikk til å si takk.
Piper Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har egentlig ikke fått med meg hvorfor sms ikke er en gyldig kommunikasjonsform i flere situasjoner i livet... Skjønner at man ikke bør dumpe noen på sms... men altså... å takke for julegavene er da greit? :klø: Hvis noen ikke hadde svart på en god jul-sms fra meg, hadde jeg stusset litt... Det koster en del, om man både skal skrive julekort og svare på alle sms-ene som kommer rundt juletider. Og det er ikke alle som mener at sms er og blir den nye kommunikasjonsformen. Jeg syns det er en forsløvende måte å kommunisere på, og tar heller opp telefonen og ringer eller så er det ikke alltid jeg gidder å svare. Vil de meg noe viktig, så klarer de fint å ta opp telefonen. Jeg syns det er sløvt å takke via sms, og kunne ikke falle meg inn å gjøre det selv. Men det blir vel snart slutt på å ringe, for alle kan jo bare taste litt så har de gjort sin borgelige plikt.
Sekretæren Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Det koster en del, om man både skal skrive julekort og svare på alle sms-ene som kommer rundt juletider. Og det er ikke alle som mener at sms er og blir den nye kommunikasjonsformen. Jeg syns det er en forsløvende måte å kommunisere på, og tar heller opp telefonen og ringer eller så er det ikke alltid jeg gidder å svare. Vil de meg noe viktig, så klarer de fint å ta opp telefonen. Jeg syns det er sløvt å takke via sms, og kunne ikke falle meg inn å gjøre det selv. Men det blir vel snart slutt på å ringe, for alle kan jo bare taste litt så har de gjort sin borgelige plikt. Ja, det var noe sånt jeg tenkte det var. At min hensikt blir mindre verdt fordi du synes det er latskap å løfte opp telefonen og taste noen setninger. Selv om jeg mener det inderlig vel.
A.P.Katt Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 (endret) Hva er galt med SMS takk? Ofte jeg skriver SMS til de jeg eks. vet har småbarn og er utrolig for opptatte til å snakke i telefonen.J eg gjør det ikke for å være uhøflig, og desuten så gir jeg dem "bjørneklem" og tusen takk når jeg ser dem! La oss si at jeg hadde satt meg ned å skrevet brev eller kort og takket! Ville det vært mye bedre enn SMS, og hvorfor det? Jeg skriver det samme på SMS som jeg ville ha gjort i et brev eller sagt på telefonen. Hva er galt med en hilsen på SMS, er det fordi det går raskere å skrive/sende, at det liksom ikke er bra nok pga. det? Endret 27. desember 2008 av A.P.Katt
The Kitten Skrevet 27. desember 2008 #11 Skrevet 27. desember 2008 Hva er galt med SMS takk? Ofte jeg skriver SMS til de jeg eks. vet har småbarn og er utrolig opptatte til å snakke i telefonen.Jeg gjør det ikke for å være uhøflig, og desuten så gir jeg dem "bjørneklem" og tusen takk når jeg ser dem! La oss si at jeg hadde satt meg ned å skrevet brev eller kort og takket!Ville det vært mye bedre enn SMS, og hvorfor?Jeg skriver det samme på SMS som jeg ville ha gjort i et brev eller sagt på telefone1 Hva er galt med en hilsen på SMS, er det fordi det går raskere å skrive/sende at det liksom ikke er bra nok? Jeg ser heller ikke problemet, rett og slett.
Piper Skrevet 27. desember 2008 #13 Skrevet 27. desember 2008 Ja, det var noe sånt jeg tenkte det var. At min hensikt blir mindre verdt fordi du synes det er latskap å løfte opp telefonen og taste noen setninger. Selv om jeg mener det inderlig vel. Ok for ås i det slik, så kan man gjøre det til de som aksepterer sms som en kommunikasjonsform, men man kan ta opp telefonen til de som ikke liker dette. Og siden vi nå snakker om julegaver, regner jeg med at man kjenner de som gir julegaver til såpass godt at man vet om de liker eller ikke liker sms. Og de som jeg gir gave til kjenner meg, og de ringer. Jeg får ikke gave av alle de jeg gir til, og derfor blir det ikke naturlig for meg å ringe de for at de skal få takke meg.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #14 Skrevet 27. desember 2008 Hva er galt med SMS takk? Ofte jeg skriver SMS til de jeg eks. vet har småbarn og er utrolig opptatte til å snakke i telefonen.Jeg gjør det ikke for å være uhøflig, og desuten så gir jeg dem "bjørneklem" og tusen takk når jeg ser dem! Fullstendig enig. Jeg føler ofte jeg forstyrrer når jeg ringer folk - har inntrykk av at mange svarer på tlf enten det passer eller ikke. Synes derfor sms er en utmerket måte å sende ønsker om god jul og ikke minst takke for julegaver (det er vel en grunn til at det settes sms rekord på dager som jul/nyttår). Selv får jeg faktisk litt panikk av julekort og ikke minst julebrev.
Silmarill Skrevet 27. desember 2008 #15 Skrevet 27. desember 2008 (endret) Er det "galt" å takke via mobilen? :klø: Jeg takker alltid med engang via SMS når jeg har fått noe, så sier jeg takk personlig når jeg treffer personen neste gang! Er det simpelt? Da er jeg simpel, men jeg er ikke utakknemlig av den grunnen! Du er da like takknemlig uansett om du skriver sms, ringer eller mailer....!? ........... Hva er galt med SMS takk? Ofte jeg skriver SMS til de jeg eks. vet har småbarn og er utrolig for opptatte til å snakke i telefonen.J eg gjør det ikke for å være uhøflig, og desuten så gir jeg dem "bjørneklem" og tusen takk når jeg ser dem! La oss si at jeg hadde satt meg ned å skrevet brev eller kort og takket! Ville det vært mye bedre enn SMS, og hvorfor det? Jeg skriver det samme på SMS som jeg ville ha gjort i et brev eller sagt på telefonen. Hva er galt med en hilsen på SMS, er det fordi det går raskere å skrive/sende, at det liksom ikke er bra nok pga. det? SIGNERER alt du skriver Apkatt:-) Endret 27. desember 2008 av Silmarill
Jade Skrevet 27. desember 2008 #16 Skrevet 27. desember 2008 Hvis DU misliker SMS og mail som takke-kanal eller god-jul-kanal. Så må DU si fra til DE som sender disse SMSene til deg. Det hjelper lite å klage i et forum. Det er ingen som er synske.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #17 Skrevet 27. desember 2008 Det viktigste er vel at folk er høflig nok til å takke for julegavene de har fått. For min del må folk gjerne takke meg via røyksignaler, så lenge de har normal folkeskikk til å si takk. Stumme samtaler kan jeg styre meg for. Hvilken oppdragende efekt har dette på barna? orker du å taste meldinger, så orker du og slå et tlfnr. for meg har det noe med takt og tone å gjøre,men det gjelder vist ikke til de helt unge. Barna? jeg trodde at foreldre hadde mere folkeskikk. Ønsk dere en bok neste jul. Den heter takt og tone.
Gjest Miley Skrevet 27. desember 2008 #18 Skrevet 27. desember 2008 Kanskje du kan gi de en anledning til å takke selv mens du ringer dem da? For jeg regner med at de har gitt deg noe også? Enig i denne. Når du ringer dem for å takke, gir du dem en mulighet til å takke for gavene.
Brudulja Skrevet 27. desember 2008 #19 Skrevet 27. desember 2008 Det viktigste er vel at folk er høflig nok til å takke for julegavene de har fått. For min del må folk gjerne takke meg via røyksignaler, så lenge de har normal folkeskikk til å si takk. Signerer denne. Jeg ringer ikke for å takke. Noen av de vi får gaver av til barna er det også helt unaturlig for meg å ringe til (f.eks. venner av foreldrene mine som vil gi til barnebarna). Det kunne virkelig blitt noen pinlige telefonsamtaler for å si det slik. Synd at noen reagerer på sms takk, håper ikke de jeg har sendt til har tatt det ille opp, men det tror jeg egentlig ikke.
The Kitten Skrevet 27. desember 2008 #20 Skrevet 27. desember 2008 Stumme samtaler kan jeg styre meg for. Hvilken oppdragende efekt har dette på barna? orker du å taste meldinger, så orker du og slå et tlfnr. for meg har det noe med takt og tone å gjøre,men det gjelder vist ikke til de helt unge. Barna? jeg trodde at foreldre hadde mere folkeskikk. Ønsk dere en bok neste jul. Den heter takt og tone. Styrer du deg for tegnspråk også da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå