Gjest frk anonym Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Scenario: Du har alltid prioritert moren din i jula. Er redd for at hun skal måtte sitte alene. Faren din blir dødssyk og du vet det er hans siste jul, men du velger likevel å være hos din mor fordi hun har så få andre. Så skjer dette: Du (og eventuelle barn) feirer jul hos moren din, men hun bruker tiden utenom åpning av gaver og middager til å sitte på nett og chatte med en fremmed mann. Når du reagerer på dette blir det et spetakkel uten like fordi moren din mener "om du ikke liker at jeg sitter på nett så er det ditt problem, ikke mitt". Hva svarer man egentlig på sånt?? ...kjenner jeg har fått litt nok...
Piper Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Da hadde jeg tatt med meg barna, gått til min far og feiret resten av kvelden sammen med han.
Gjest frk anonym Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Da hadde jeg tatt med meg barna, gått til min far og feiret resten av kvelden sammen med han. Hva om det var umulig pga avstand? 2. juledag fikk jeg nok og spurte søsteren min om "ly" og i morgen reiser jeg hjem igjen en uke før jeg egentlig skulle.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Scenario: Du har alltid prioritert moren din i jula. Er redd for at hun skal måtte sitte alene. Faren din blir dødssyk og du vet det er hans siste jul, men du velger likevel å være hos din mor fordi hun har så få andre. Så skjer dette: Du (og eventuelle barn) feirer jul hos moren din, men hun bruker tiden utenom åpning av gaver og middager til å sitte på nett og chatte med en fremmed mann. Når du reagerer på dette blir det et spetakkel uten like fordi moren din mener "om du ikke liker at jeg sitter på nett så er det ditt problem, ikke mitt". Hva svarer man egentlig på sånt?? ...kjenner jeg har fått litt nok... For det første, så har jeg aldri hørt at noen sitter på nett på julaften. Og hvorfor har denne moren så få andre? med slik svar, så skjønner jeg det. Denne moren burde ha sagt selv, at hun syns barna bør prioritere faren, for hun vil tross alt få flere juler med dere. En mor som lager spetakkel i julen, vil jeg ikke kaste vekk juledagene på. Om c er en trussel for juledagene, så hadde jeg invitert henne hjem til meg og låst pc. Slik du fremstiller det, så ville det ikke bli noe spetakkel, for jeg hadde valgt far denne julen. Her er pc avslått på slike dager vi har besøk. Nå 2 juledag, er jeg hjemme alene, mine gjester har gått for kvelden og min mann er på jobb, så da slo jeg på pc Ikke er tv på heller i juledagene. Selvsagt hører vi sølvguttene,men vi har det såpass hyggelig at tv ville bli et forstyrrende element. Er det flere barn, og selskapet drar ut i langdrag, så har de tigang på tv i tvstuen.
Gjest frk anonym Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 For det første, så har jeg aldri hørt at noen sitter på nett på julaften. Og hvorfor har denne moren så få andre? med slik svar, så skjønner jeg det. Denne moren burde ha sagt selv, at hun syns barna bør prioritere faren, for hun vil tross alt få flere juler med dere. En mor som lager spetakkel i julen, vil jeg ikke kaste vekk juledagene på. Om c er en trussel for juledagene, så hadde jeg invitert henne hjem til meg og låst pc. Slik du fremstiller det, så ville det ikke bli noe spetakkel, for jeg hadde valgt far denne julen. Her er pc avslått på slike dager vi har besøk. Nå 2 juledag, er jeg hjemme alene, mine gjester har gått for kvelden og min mann er på jobb, så da slo jeg på pc Ikke er tv på heller i juledagene. Selvsagt hører vi sølvguttene,men vi har det såpass hyggelig at tv ville bli et forstyrrende element. Er det flere barn, og selskapet drar ut i langdrag, så har de tigang på tv i tvstuen. Det er helt greit for meg at hun tar seg en tur på nett, men ikke slik i juletia. Ble sittende i flere timer. Og sa til og med til meg at hun hadde så vondt av denne mannen hun snakka med for han var helt alene på julaften...vel, det var jeg og, føltes det som. Jeg valgte ikke far fordi jeg ville ikke at min mor skulle sitte alene. Hadde jeg visst dette så hadde jeg selvsagt reist. Men nå må jeg få med at jeg er nærmere min mor enn min far. Eller var nærmere...tror ikke jeg kommer til å være så ivrig etter å ta kontakt etter dette. Jeg hadde reist langt, med fly og båt (noe jeg igrunn hater) og betalt masse for å få feire jul med moren min. Jeg har vært så skuffa over denne jula at jeg har grått flere ganger.
The Kitten Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde gått og tilbragt tiden med min far.
Gjest frk anonym Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde gått og tilbragt tiden med min far. Jeg skjønner at mange ville gjort det, men hva om dette var umulig pga avstand? Eller økonomi?
The Kitten Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Da ville jeg heller gått en lang tur, eller kjørt alt etter som.
Gjest Miley Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Jeg skjønner at mange ville gjort det, men hva om dette var umulig pga avstand? Eller økonomi? Nei, hva skal man da gjøre? Man sitter da der i gremmes, og neste år prioriterer man annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå