Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Nå er det ikke lenge før nyttårs-sms'ene tikker inn. Men mange sender jo bare til alle på kontaktlisten. Finnes det noen måte å se om den er sendt til flere? Jeg har egentlig ikke så lyst til å svare alle som bare har sendt til hele lista. Og har enda mindre lyst til å sende en sånn fellesmelding til alle.
The Kitten Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Jeg svarer ikke på massemeldinger nei.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Sender ikke, svarer ikke (til alle). Klarte folk seg uten nyttårsønske før mobilens inntog, så klarer de seg uten nå. Det får holde med de jeg er sammen med på nyttårsaften pluss noen få som får melding eller telefon. Blir noen fornærmet så får det bare være.
MissStiles Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Nei ikke til alle men svarer de som sender. Jeg sender bare til de nærmeste.
Balooa Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Hvordan veit man om "Gody nyttår!! Klem" er massesendt?
cilja Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg sender av og til samme melding til mer enn en person. For eksempel hvis jeg forsøker å samle alle jentene til en kveld på byen eller samle alle småbarnsmødrene til en tur på cafe. Sender aldri meldinger til alle i adresseboka, for der er det jo personer med ulike forhold til meg. Alt til sin tid.
angeleyes Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Jeg vet ikke om noe måte å se om meldingen er sendt til flere. Det må eventuelt være måten meldingen er skrevet på da. Jeg sender ikke masse-meldinger til alle på telefonlisten min. Da synes jeg der er koseligere å skrive en litt mer personlig melding til de nærmeste. Får jeg en melding så svarer jeg på den.
Gjest Chrizzy Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Jeg både sender og får massemeldinger, synes det er helt greit jeg. Kjedemeldinger derimot, det liker jeg ikke.
Gjest Løve66 Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Det er muligens forskjell fra mobil til mobil, men på mine tlf (Nokia) ser jeg hvilke andre nr. som har fått samme mms (ikke på sms, bare mms). Jeg gårt til "valg" og deretter "meldingsdetaljer" når jeg er i den aktuelle mms`en. Sjekk hvilke valg du har på din tlf.
Cata Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Svarer bare på slike meldinger som kommer fra familie eller nære venner og gjør ikke alltid det en gang. Liker ikke massemeldinger eller kjedemeldinger så jeg prøver å avvenne omgivelsene. Derimot prøver jeg å svare temmelig kjapt på personlige hilsener som kommer.
Gjest Skya Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Jeg hverken sender eller svarer på slik meldinger. Har vel hendt at jeg har svart, men som regel ikke. Nå har jeg byttet telefon endel ganger i det siste og mistet mange telefonnummer. Så mange av meldingene som tikker inn vet jeg ikke engang hvem er ifra. De jeg vil ønske noe ringer jeg eller sender en personlig melding.
Gjest Chrizzy Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Hva alle dager gjør det om noen har sendt samme melding til 2-3 andre samtidig som den blir sendt til deg? Må man kun sende en melding til kun 1 person? Må man sende meldingen i flere omganger? Skjønner ikke problemet egentlig...
Gjest Emera Skrevet 28. desember 2008 #13 Skrevet 28. desember 2008 Jeg sender ikke massemeldinger. Har ikke behov for det, for jeg sender ikke god jul-/godt nytt år- meldinger til flere enn at det går greit å forfatte personlig til hver enkelt. Er ellers enig i at det kan være vanskelig å se om sms-en er massesendt, og det gjør meg ikke noe å få en sms som eventuelt er sendt til flere enn meg. Kjedemeldinger slettes uansett, da.
Gjest Miley Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 Du kan se om mms'er er massesendt, men jeg tror ikke du kan det på sms. Jeg sender ikke slike, og det er sjeldent jeg gidder svare.
ringblomst Skrevet 28. desember 2008 #15 Skrevet 28. desember 2008 Jeg sender aldri sms til alle i kontaktlisten min. Men har sendt samme melding til flere venner samtidig selv om det har skjedd maks 5 ganger. Får jeg sms om godt nyttår fra folk, så sender jeg tilbake uansett om jeg tror det er massemelding eller ikke. Men får revurdere det, hvis det tikker inn enormt mange slike meldinger fra folk jeg ikke har noe med å gjøre til vanlig.
missLynch Skrevet 28. desember 2008 #16 Skrevet 28. desember 2008 Jeg hverken svarer på, eller sender massemeldinger. Ikke min greie.
Gjest Zlata Skrevet 28. desember 2008 #17 Skrevet 28. desember 2008 Jeg er allergisk mot slike upersonlige meldinger..
Jane F. Skrevet 28. desember 2008 #18 Skrevet 28. desember 2008 jeg sender somregel "godt nyttår" til en liten krets max 10 stykker men det er jo da bare for å slippe å gjøre det så mange ganger. Da er jeg heller mot kjedemeldinger, "send denne til 10 godjenter til eller du vil bli venneløs" og slikt tull.... om jeg da får en som jeg synes er bra eller fin, tar jeg vekk teksten som sier at man skal sende den videre og lagrer den til siden, når jeg har lyst til å gi en venn oppmerksomhet ikke bare for å sende videre... tåpelig.
Gjest Chrizzy Skrevet 28. desember 2008 #19 Skrevet 28. desember 2008 Det er jo mange fine meldinger med både lyd og bilde, meldinger som er mosrsomme. Jeg tar like gjerne imot en slik som en personlig hilsen. Fra de rette folkene er begge deler like koselige.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #20 Skrevet 29. desember 2008 Jeg sender sjelden videre massemeldinger og jeg svarer sjelden. Det verste jeg vet er meldinger som sier: Send denne videre til alle du er glad i, og gjerne den du fikk den av. Noen ganger har jeg sendt den tilbake til hun jeg fikk den av, for hun blir skuffet hvis hun ikke får den igjen... Tror hun er litt ensom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå