Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Hei alle sammen. Jeg ble singel for noen få måneder siden. Det var mitt valg, og jeg trives veldig godt alene. Jeg aner at det ligger noen feller på veien i tiden fremover- feller jeg helst vil unngå å falle i, både av hensyn til meg selv, og andre. Dette med "rebound"-forhold, for eksempel. Jeg lurer på om jeg kanskje er i ferd med å sette en god venn i denne knipa, og sliter litt med å skille følelser, fornuft og fakta i den saken. Jeg ønsker ikke å ødelegge vennskapet vårt ved å "bruke ham", hvis det er det jeg gjør, da. Han er reservert når det er snakk om hva dette mellom oss er for noe. jeg tror han tenker at mine følelser for ham i hovedsak er et resultat av det dårlige forholdet jeg var i, og at de følelsene sannsynligvis ikke kommer til å vare nå som jeg er ute av det dårlige forholdet. At følelsene mine for ham på en eller annen måte bare var en del av prosessen jeg har hatt med å avslutte det dårlige forholdet med eksen. Han har ikke sagt dette rett ut om oss konkret, men i generelle vendinger. Jeg vil ikke at han skal ha rett, men tenk om han har rett?... Det bobler i magen når vi sees, og jeg tenker mye på ham, føler mye for ham. Det føles fint og naturlig å være sammen med ham. Samtidig tenker jeg at hvis det er noe i det, så burde jeg bare ta det helt med ro, ikke kontakte ham så mye som jeg vil, og bare la tiden gå. Fokusere på å bare være venner, unngå fysisk kontakt ut over helt vennskapelige klemmer. (..) Så får tiden vise om vennen min har rett. Er det ikke noe, så vil jo følelsene etterhvert bare gå over. (Lurer på hvor lang tid det vil ta. Og det føles trist å skulle holde igjen, men jeg vil ikke såre ham ved å være fremfusen, for så å kjølne.) Jeg anser meg som veldig ferdig med eksen, forøvrig.
Gjest bob Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Ikke bruk ham som en rebound ivertfall. Det er utrolig stygt å gjøre slik, spesielt mot venner. Er nettopp blitt brukt slik selv av ei jente. Jeg burde skjønt det, men ble blendet av forelskelse eller noe. Uansett sitter jeg her som en idiot nå. Hun vil fortsatt være bestevenner, men jeg har valgt å kutte henne helt ut både som venn og kjæreste. Et tips bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå