Gjest 5 år i hodet:) Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Vel, jeg må bare lufte hodet mitt litt etter den værste jula ever. Jeg har i ett år vært "sammen" med en mann. Vi har nå kjøpt hus, og dette skulle være vår første jul sammen i nytt hus, med barn og resten av familien. I starten når vi var sammen var det en del som skurret med denne mannen, jeg har spurt han gjentatte ganger, om hva dette var, men har fått besekjed om at nei da... han var der han sa, med de han sa.... Helt til jeg midt oppi julestria fant et kort som lå sammen med julepynten.. mulig det var dårlig gjort av meg og lese, men det falt liksom ut, og jeg så litt av teksten. Og jeg tror ikke mange da hadde klart og legge det bort da;) Vel, jeg skjønte ut fra kortet at han har kjørt dobbelt... Neida riktig nok var vi ikke sammen, men da kan man gjøre alt man vil da? Fordi man ikke er sammen så er det greit at man går fra en dame samme morgen som man har booket fly til trondheim og skal ha en het kjærlighetshelg med hun andre?? Jeg har falt fullstedig sammen i jula, har ikke klart å ta meg sammen. NÅr sånne ting kommer opp så "svartner" det litt for meg. Jeg ga jo denne mannen klar besekjed når jeg traff han at jeg ikke var int i å leke, og hvis han skulle leke kunne han gjøre det med andre?? Ja da.. jeg vet at jeg kommer til å høre at jeg sikkert er hysterisk, men det er så jævlig vondt. Jeg trodde at selv om man ikke hadde forpliktelser ovenfor hverandre så hadde man en viss respekt for hverandre? Mannen skal ha en ting nå, han står virkelig i dette som har kommet opp. Foreldrene våre har vært her, alle har vært sinte, og han er lei seg og vet ikke hva han kan gjøre for noe godt for meg. Så sånn sett er han ikke noe drittsekk egentlig..? Huff og huff.. for en god jul dette har vært. Jeg har mest lyst til å ta bagen min og dra langt vekk, men så prøver jeg jo midt oppi alt og være litt voksen også... og jeg har jo et lite barn som er avhengig av mamman sin..... klem fra nissmor som ikke har mer tårer igjen....
Gjest Ulva35 Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Alle var sinte??? Fortalte du dette til alle i familien????
Sekretæren Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Jeg forstår ikke.... :klø: Dere er bare "sammen", som i lissom-sammen? Og har kjøpt hus.....? Hva vil du med ham da?
Gjest Viveka Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Er dere separert, du har barna, han kommer hjem til dere i julen, fordi han (som alle menn) vil tilbake igjen, men du er ikke sikker, men dere vil prøve igjen fordi dere forhastet dere med separasjonen? Han har hatt affære i den nye byen han har fått jobb i og så fikk han melding fra den dama om at hun er gravid? Han vet ikke helt, forholdet var jo så ferskt, og dere begge bor hjemme hos hans foreldre og alle er forvirret?
Gjest missLady Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 forsto ikke helt dette! Var kortet fra i fjor? Altså at han kjørte dobbelt i fjor, FØR dere ble sammen, og du fant kortet et år senere?? I så tilfelle skjønner jeg godt at du er skuffet, men du sa det til hele familien?? Det er frekt!! Dårlig gjort ovenfor din samboer, da de ikke har noe med det å gjøre, det er da en sak mellom dere to
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Hallo!!!! Har du lest gjennom innlegget ditt før du publiserte det? Det var jo kjempe forvirrende! Hvorfor kjøpe hus sammen med en som du egentlig ikke er sammen med? Høres jo helt tåpelig ut spør du meg. Hvis han har kjørt et dobbeltspill med 2 forhold samtidig er han jo ingenting å samle på. Du må jo være stein, stokk dum som i det hele tatt vurderer å fortsette da. Forlat drittsekken!
Gjest TS Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Bare meg igjen... DEt gikk nok litt fort når jeg sendte innlegget. Neida, vi er sammen nå, og kortet fra fra et år siden, hvor vi bare datet. Men det som nok har skuffet meg mest er at han har løyet om så mange ting, mange helger, hvor jeg nok skjønte i starten at ikke pokker... hvor mange gutteturer er man på med samme guttegjeng på noen mnd... Ja da...vi var ikke sammen, MEN jeg ble da like såret for det. Og når det kommer til foreldrene hans var det han som valgte og fortelle de det selv. AT han hadde gjort noen ting han ikke var stolt av. Nei, jeg er heller ikke stolt av at jeg tippet over, men jeg har hatt en lang fortid med en mann som har bedratt meg, og når jeg da valgte og satse på nytt, så hadde jeg bare ikke trodd at man måtte teste ut litt forskjellig, selv om "man offesiellt" ikke var kjærester.... Skjønner:)? - bare trist
aline Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 avsluttet han med denne andre, når dere ble seriøse? og hvor lenge siden er det han avsluttet med henne og ble seriøs med deg? Jeg er nok av den kyniske sorten som ikke synes han gjør noe galt så lenge dere ikke er verken sammen eller er enige om at det bare er dere to. Og synes sånn sett at det han gjorde FØR dere ble sammen, ikke er ille og ikke noe du egentlig kan kjefte på ham for. Det trenger ikke ha vært å leke med deg, men endel av oss, har innfunnet oss med at før man er kommet til ett mer seriøst opplegg, gjør man det man vil uten at den andre har noe med det. Om da en av partene spør og graver endel, kunne jeg nok glatt kommet med noen små løgner om å skulle noe annet, rett og slett fordi vedkommende faktisk ikke hadde noe med hva jeg brukte den tiden min til. Og jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for det engang. Personlig mener jeg altså at du overreagerer! Hadde jeg vært ham, hadde jeg faktisk kunnet finne på å bli ganske så provosert over at du lager helvete av noe som skjedde før dere ble seriøse, før dere ble sammen. Så lenge han ikke har fortsatt etter at dere ble eksklusive da? DA hadde jeg reagert. Når man blir enige om at man ikke holder på med flere, så gjør man ikke det. Når man er ett par, holder man ikke på med andre. Så å kjøre dobbelt når man er sammen med eller eksklusiv med en eller begge... DET hadde jeg reagert på det.
Gjest ærlig Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Ja, men han valgte jo DEG, da. Er ikke det verdt mye? Og han angrer. Gjort er gjort. Går ikke an å trekke det tilbake. Ser tross alt ut til at han nå gjør sitt beste for å rette på det.
Gjest ærlig Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 Glemte å si at jeg på mange måter skjønner deg også. Det var dårlig gjort av han å ikke være åpen. Tror du er frustrert fordi du antageligvis ikke ville ha gått inn i et forhold med han hvis du visste om at han datet flere. Du føler deg kanskje lurt inn i forholdet på feil premisser?
Gjest TS Skrevet 27. desember 2008 #11 Skrevet 27. desember 2008 TAkk for konstruktive svar. Neida, jeg har ingenting jeg skulle ha sagt for vi var jo ikke "sammen", men jeg sa veldig tidlig i forholdet at jeg forventet at så lenge vi hadde ubeskyttet sex at jeg var den eneste... jeg var jo ikke int i å ha sex med hans damer. Det jeg reagerte mest på her nå, er at han reiste rett til henne 2 timer etter at han hadde vært sammen med meg....... Det synes jeg er drøyt. Han sier han ikke ville såre meg, han sier at han vil gjøre alt for å at jeg skal få tilbake tilliten til han. Men jeg vet da søren jeg.. Dette var å få en real en på trynet, selv om jeg ikke hadde noe med det. Når man er såpass voksen, så holder man vel ikke på med flere selv om man ikke har en skriftlig kontrakt? Eller?? Du siste som skrev: at jeg følte meg litt lurt, det er nok veldig rett. Han kunne jo bare sagt når vi traff hverandre, at jo da, jeg driver og treffer en annen, da kunne jeg selv ha tatt avgjørelsen på at Fint, ring meg når du er ferdig med henne. Han involverte meg til og med i barna sine, mens han hadde en greie med henne. Og alle sier bare til meg at: dette er fortid, det er lenge siden, ja da.. jeg vet det, men det er ikke noe mindre vondt av den grunn. Han burde jo ikke reist bort med henne, gang på gang.... tok fly og var på hoteller rundt om kring... æsj.... Vel, hvordan skal jeg klare å ha sex med mannen igjen, jeg ser jo bare for meg andre ting i hodet mitt... det lille kompliserte hodet....
gullet76 Skrevet 27. desember 2008 #12 Skrevet 27. desember 2008 Kjære TS, du er hvertfall ikke alene... jeg ville reagert akkurat slik du gjør nå. Jeg har tidligere blitt sviktet, og går veldig i forsvarsposisjon når det gjelder mulige svik i et forhold. Det ER fortid ja, men forstår at det er vondt og trist for deg å få vite i ettertid at han hadde noen andre. Men som noen andre sa her: han har valgt deg, ønsker å ha et liv med deg!! Prøv og fokuser på det positive, og jobb dere gjennom dette. Lover jo godt at han ønsker å bygge opp tilliten igjen.
aline Skrevet 27. desember 2008 #13 Skrevet 27. desember 2008 Når man er såpass voksen, så holder man vel ikke på med flere selv om man ikke har en skriftlig kontrakt? Eller?? ---- Han involverte meg til og med i barna sine, mens han hadde en greie med henne. Og alle sier bare til meg at: dette er fortid, det er lenge siden, ja da.. jeg vet det, men det er ikke noe mindre vondt av den grunn. Han burde jo ikke reist bort med henne, gang på gang.... tok fly og var på hoteller rundt om kring... æsj.... hvor voksen er man om man ikke holder på med flere på en gang, når man er singel og ikke i forhold med noen fast? Lurer bare fordi jeg ikke ser helt hva voksenhet har med det å gjøre. Noen synes det er helt ok å treffe flere så lenge man ikke er sammen med eller eksklusiv med noen, andre synes ikke det. Det er rett og slett bare snakk om å være forskjellig, ha forskjellig syn på hva som er greit når man er singel. Dersom dere har likt syn på hva som er ok som par, og dere nå er ett par, og han ikke holder på med flere nå, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det er så fælt. (er forøvrig bare 34 selv, så mulig jeg ikke er like voksen enda) --- det ER fortid, og uansett hvor mye du synes han ikke burde de forskjellige tingene, og uansett hvor mye han skulle finne på å angre på at han gjorde det før dere ble sammen, så er det ALDRI noe som kan gjøres om på. Han kan uansett aldri gå tilbake og endre på det som ble gjort, du kan heller ikke gå tilbake å endre på det som ble gjort. Ingen av dere kan endre på hva som skjedde før dere ble sammen, men dersom du mener at det som skjedde før dere ble sammen, betyr mer en hva dere har hatt etter at dere ble sammen, så må du rett og slett vurdere om du klarer å bli i dette forholdet eller ikke. Dersom du ikke klarer å leve med at han holdt på med flere før dere ble sammen, så er det noe du må ta konsekvensen av. Det hjelper ikke uansett hvor mange som kjefter på ham, uansett hvor sinte alle skulle finne på å være på ham (stakkars mann, for å være ærlig!), så vil han aldri aldri ha mulighet til å gjøre om på det som skjedde. Han vi aldri ha mulighet til å gjøre deg trygg, dersom det eneste han kan gjøre, er å endre på det som skjedde i i fjor. Så slik jeg ser det, er det DU som må ta ett valg, du må finne ut hva du kan leve med og ikke. For etter hva du sier, så både unnskylder og angrer han, og prøver å gjøre alt han kan for å gjøre det trygg. Han kan faktisk ikke gjøre noe mer, resten er det du som må gjøre. Uansett hvor urettferdig det kan føles.
Gjest TS Skrevet 27. desember 2008 #14 Skrevet 27. desember 2008 Takk for klokt svar Aline. Du virker som en svært klok kvinne... selv om du "bare" er 34... hihi. Jeg vet at det er jeg som må ta valgene, og det må jeg gjøre. NÅ har jeg akkurat vært hos legen som kunne fortelle meg at jeg hadde en kraftig virusinfeksjon og var dehydrert, sånn at dette på toppen av alt har vel gjort at jeg ikke takler alle problemene spesiellt godt. Jeg er glad kvinneguiden finnes, og at det finnes noen kloke mennesker der ute som kan hjelpe meg å finne svar når rullgardinen min går ned. Jeg får komme meg på beina igjen, og se om jeg kan klare å leve videre med dette. Lett blir det ikke.... Som du sier, folk er forskjellige. Man ønsker vel bare at folk skal oppføre seg som en selv, jeg har god samvittighet fordi jeg hele tiden har gått 100 % inn for dette, og da sårer det veldig at han har løyet og gjort andre ting i flere mnd..... Men igjen, takk. jeg setter kjempepris på det. klem
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2008 #15 Skrevet 27. desember 2008 Unnskyld avsporet men om en kvinne med erfaring men som "bare er" 28 hadde gitt deg råd så hadde du ikke hørt på de fordi hun "bare er" 28?
aline Skrevet 27. desember 2008 #16 Skrevet 27. desember 2008 Takk for klokt svar Aline. Du virker som en svært klok kvinne... selv om du "bare" er 34... hihi. Jeg vet at det er jeg som må ta valgene, og det må jeg gjøre. NÅ har jeg akkurat vært hos legen som kunne fortelle meg at jeg hadde en kraftig virusinfeksjon og var dehydrert, sånn at dette på toppen av alt har vel gjort at jeg ikke takler alle problemene spesiellt godt. Jeg er glad kvinneguiden finnes, og at det finnes noen kloke mennesker der ute som kan hjelpe meg å finne svar når rullgardinen min går ned. Jeg får komme meg på beina igjen, og se om jeg kan klare å leve videre med dette. Lett blir det ikke.... Som du sier, folk er forskjellige. Man ønsker vel bare at folk skal oppføre seg som en selv, jeg har god samvittighet fordi jeg hele tiden har gått 100 % inn for dette, og da sårer det veldig at han har løyet og gjort andre ting i flere mnd..... Men igjen, takk. jeg setter kjempepris på det. klem bli frisk først, få igjen krefter og prøv å tenk litt på hva dere HAR hatt, nå etter at dere ble sammen og eksklusive, for teller ikke det litt mere en at dere er litt forskjellige når dere var single? Er du glad i ham, fordi han er lik deg? eller er du glad i ham, fordi han er seg selv? er den ene tingen, så mye større en alle de tingene som gjør at du har valgt å bli sammen med ham og kjøpe ett felles hjem til dere to? Synes du henger deg veldig mye opp i hva han har gjort FØR dere ble ett par, mens i mitt (single) hode, burde det ikke være mer viktig hvordan han oppfører seg og hva han gjør nå som dere ER ett par? Er han en løgnaktig sviker som en partner? Har han for vane å lyve for deg, nå etter at dere ble sammen? Er han med andre, eller gir deg noen grunn til å tro at han kunne vært det? Det må være mye positivt ved ham tross alt, siden du har valgt ham. Dersom det å date flere en en som singel, er den eneste negative siden hans (og å ikke ønske å fortelle deg om det i den perioden), er den ene negative siden større en de positive? vil du noensinne finne en som er akkurat lik deg og som aldri aldri kunne fortalt deg en løgn, eller oppført seg annerledes en deg?
Silmarill Skrevet 27. desember 2008 #17 Skrevet 27. desember 2008 (endret) Oi, skjønner at du var frustrert og sint da du skrev det første innlegget for det skjønte jeg ingenting av... er det lov å litt? Da du skrev det som skulle være litt mere oppklarende skjønte jeg litt mere....men bare litt....:klø: ALTSÅ: Dere datet sammen en stund før dere bestemte dere for hverandre. Mens dere kun datet var han med deg, men også med ei annen dame, en(1) eller flere ganger! (da dere ikke var ordentlig kjærester) Han bestemte seg for deg og sa sikkert at det kun var deg der og da, hvilket var sant, men han utelukket å fortelle deg at han tidligere under deres dater også datet en annen! Hvor lenge siden er dette da? Du overdriver noe vanvittig nå etter dette gamle julekortet du fant, og hvorfor blande inn hele familien i en så privat sak?Hvorfor ødlegge for flere med ditt kankje ubegrunnede sinne? Hadde du funnet kjærlighetsbrev mellom din mann og en annen kvinne NÅ mens dere var sammen forstår jeg din vrede, men dette her skjedde før dere virkelig ble et parr! ALLE har en fortid, ikke bare du og jeg, men kjærstene våre også...... Endret 27. desember 2008 av Silmarill
Gjest TS Skrevet 27. desember 2008 #18 Skrevet 27. desember 2008 Jeg tuller bare litt med noen ang alder.... jeg hører på folk uansett hvor gamle eller unge de er... Vel, min mann er nok ikke en løgnaktig fyr. Han har riktignok løyet litt for meg også som samboer, blandt annet at han ikke har slettet en gammel profil på nettet, men som han igjen sa... dette var fordi han ikke ville såre meg, men var litt nyskjerrig. Nå er alt borte! Når det gjelder det som har kommet opp, nei man kan si at sånne gamle ting ikke skal ødelegge det man har nå. Men dette julekortet var veeeeldig intimt, og når han har fortalt meg før at han har brutt kontakt med henne for en god stund, siden og jeg leser kortet og skjønner at dette er boolshit. Hun gledet seg jo til de skulle på tur i januar og fremtidige orgasmer... vel, hvilken jente hadde sagt at: Dette er fortid, jeg legger det bak meg... klart man får seg en liten trøkk da uansett. Særlig når jeg da vet at han har reist rett fra meg til henne.... Jeg sier ikke at han har all feil her, jeg må også jobbe med mine ting, lære meg og legge ting fra fortiden bak seg... Dette som har kommet opp er fra 2008, og vi har datet siden nov 07. Sånn at jeg fikk litt sjokk... dette dobbelstpillet har foregått over flere mnd, sårende. Beklager at innleggene mine har vært litt rotete i dag.... jeg har seriøst ikke vært meg selv:) men det kommer seg nå. Jeg har i alle fall fått snakket med mannen, så får vi se hvordan det går etterhvert. Om jeg satser, eller om jeg trekker meg ut. Uansett er det vondt. Og når det kommer til det med familiene, er det han som ikke bare har involvert familiene, men også faktisk ringt min beste venninne. Så det får han ta på sin kappe, jeg har hatt mer nok med å eksistere denne julen..
aline Skrevet 27. desember 2008 #19 Skrevet 27. desember 2008 jeg er nok en av de jentene som fremdeles hadde lagt det bak meg og tenkt fortid er fortid, derfor jeg også svarer her kanskje? jeg var sammen med en kar der jeg fant nakenbilde av hans eks godt gjemt inni en bok, jeg viftet litt med det, flirte og puttet det tilbake. Vi var sammen en stund, før det ble slutt av helt andre grunner. Etter en tid, ble vi sammen på nytt, og jeg sjekket for moro skyld om bildet fremdeles lå der, og det gjorde det. Helt ærlig, så lo jeg av det første gang, og jeg flirte for meg selv også andre gang jeg fant det. Puttet det pent tilbake i boka og tenkte med meg selv at det var jo ikke opp til meg å kaste det. er særdeles lite sjalu eller mistenkelig når jeg først er i ett forhold, da stoler jeg på den jeg er med uansett hva eller hvem han har vært med før vi ble ett par. Dette er ikke fordi jeg bryr meg mindre, men fordi tillitten i forholdet er viktigere en hva som har skjedd før meg. (eller som i ditt tilfelle, samtidig med meg, men før vi ble seriøse). Jeg kan også ha det slik selv, som din kjære hadde det. Det å treffe flere på en gang. Så lenge jeg ikke aner noe om det kommer til å bli noe seriøst. Om jeg først gjør som din mann, og noen av dem spør, så ville det kanskje variert litt hva jeg svarte, det er ikke sikkert jeg ville fortalt dem rett frem at jeg datet en annen i tillegg. Hvorfor? Fordi så lenge vi faktisk ikke er sammen, og ikke heller eksklusivt dater, så har de faktisk ikke noe med det. Og er jammen ikke sikker på om jeg ville hatt dårlig samvittighet engang. Dersom jeg hadde datet flere, og det ble seriøst med en, så ville jeg selvsagt kuttet alt annet. Og fra den dagen noe seriøst var på gang, ville det helt klart vært noe annet i forhold til å snakke om hva som er også, ærlig og redelig. Så jeg skjønner på en måte din mann, og tror ikke det har noe som helst med verken å leke med deg, eller at han er en dårlig mann pga det.
Ethereal Skrevet 28. desember 2008 #20 Skrevet 28. desember 2008 Det er aldri gøy når sånt skjer. Man føler seg litt sviktet, selv om man kanskje egentlig ikke har noen grunn til det. Som du selv sier så handler det jo litt om respekt. Men det er jo lenge siden dette har skjedd, og mannen har tydeligvis valgt deg framfor den andre kvinnen. Dessuten sier du at han angrer. Det er ikke godt å få sånn dritt fra fortiden dratt opp igjen. Det er gammelt for han, men for deg skjer dette akkurat nå. Jeg syns det er helt greit å være litt lei seg pga dette, men prøv å legge det i fortiden og ikke vær bitter på han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå