Gjest jente 30 + Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Hei! Nå må jeg bare spørre dere, for jeg er helt forvirret her jeg sitter... Kommer fra en familie hvor faren min pleier å spøke om sex, og antyde at det blir sex mellom han og mora mi om kvelden. Dette har jeg sagt at jeg ikke liker av og til, når jeg har vært hjemme de siste årene. I går ga jeg ganske klar beskjed, og i dag sa jeg enda tydeligere i fra. I natt har tydeligvis far og mor diskutert dette på kammerset, med det resultat at moren min sa med streng stemme til meg at dette måtte jeg bare finne meg i. Sånn prater de, og det er deres hus. Jeg, som var i et annet rom da, (påvirket av samlivsbrudd og krangel med faren min i forgårs) begynte å gråte. Stille, så ingen hørte meg. Fra stua hørte jeg at faren min ble sint. Han var nok sint fordi vi ofte krangler når vi møtes og det går inn på han, og han klaget nå over at jeg var sint (eller lignende!) fordi han fikk sex av kona si, og "fuck you" (ment til meg, selv om jeg liksom ikke hørte det. Når moren min et par timer senere kom for å prate med meg, jeg måtte akseptere, deres hus... osv. så eksploderte jeg litt. Sa at jeg har ligget våken i alle år og hørt på at de har hatt sex (hver kveld, så og si) og at dette har vært veldig ubehagelig for meg, og at derfor så liker jeg ikke at faren min spøker og antyder omkring sex. De har også hatt sex når jeg har hatt venninner (vi var 5-10 år gamle) og at det plaget meg, det også. Er det jeg som er helt rar som reagerer på at foreldrene har sex hver natt, og heller hadde ønsket at de isolerte soverommet/tok mer hensyn, og er det bare jeg som ikke liker at far ikke spøker om sex? Det tar ikke overhånd, men kan dreie seg om et par, tre kommentarer pr dag når kun familien er samlet. Hilsen dame på ca 30 år
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 det kan tilføyes at det virker som om broren min, som også er voksen, mener at jeg overreagerer............
Jade Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 (endret) Enig med at de kan la være å spøke om dette direkte til deg. Men å nekte sine foreldre å ha sex i sitt eget hus, synes jeg er veldig drøyt. Evt. så får du spandere lydisolasjon på soverommet deres, eller ligge på hotell når du besøker dem. Endret 27. desember 2008 av Jade
Gjest Gjest_meia_* Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Enig med at de kan la være å spøke om dette direkte til deg. Men å nekte sine foreldre å ha sex i sitt eget hus, synes jeg er veldig drøyt. Evt. så får du spandere lydisolasjon på soverommet deres, eller ligge på hotell når du besøker dem. Synes ikke du har noe med om de har sex eller ikke i sitt eget hus. Men jeg synes de kan vise litt hensyn til andre når de har besøk. Det er jo privat mellom de to og jeg skjønner ikke hvorfor de må "reklamere" med det. Kjøp deg ørepropper når du er der, eller la vær og besøk dem. Du er voksne dama og trenger dem ikke lenger.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jeg syns det er barnslig av deg å la dette gå utover deres julekos. Altså du vet at de holder på slik, og du vet at de har sex. Da bør du kanskje finne deg et annet sted å feire julen spør du meg. Altså det hadde vært bedre om de ikke hadde sex, og aldri tok på hverandre. Mange som har det slik. Denne grise praten er kanskje deres måte å bevare gnisten i deres forhold, litt ille om dattra skal ødelegge dette for dem.
Gjest dame 30 + Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 må visst påpeke at jeg i dag ikke har problemer med at de har sex, men at jeg som _barn_ syntes det var ille å høre på dem hver kveld og skulle ønske de tok litt mer hensyn (vi hadde også seilbåt og i feriene den gynget hver kveld, ubehagelig... ) ,spesielt når jeg hadde venninner på overnattingsbesøk dette var forklaringen på hvorfor jeg reagerer på dette pratet i dag
Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Huff, det hørtes ut som en harry familie, og veldig uhøflige. Mangler de fullstendig dannelse? Jeg ville aldri ha overlevd i en slik familie...da ville jeg ha "rømt" tidlig! Så ekkelt..
Gjest Gjest_pepperkake_* Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Jeg syns det er utrolig hensynsløst av dem. Det er vel ikke SÅ ofte du er på besøk, de bør kunne klare å legge bånd på seg mens du er der!
Sekretæren Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Sex må de gjerne ha, når de vil, synes jeg. Men jeg forstår ikke folk som har behov for å prakke sin intimitet på andre, når det er tydlelig at andre synes det er ubehagelig. Det er vanlig å ta hensyn til gjester. Kanskje de ikke føler at du er gjest, det kan tenkes. Men jeg forstår hvorfor du synes alt det pratet blir ubehagelig. Det dreier seg jo ikke om å nekte dem sex. Men hva du får gjort med det, er en annen sak. Nesten så det er best å bare la være å si noe mer. Bo et annet sted, og fokuser heller på det hyggelige i en stund som denne.
Cata Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 Synes du overreagerer en smule ja, selv om jeg kan forstå at du ikke likte/liker å overhøre dine foreldres sex-liv. Det er jo grenser for hvor langt inn i andres intimsfære man ønsker å komme - særlig som barn. Så lenge foreldrene dine er enige om at sexprat dem i mellom er greit - også med barna/gjester som tilhørere så må du nesten bare finne deg i det, selv om du ikke liker det. Det er deres hjem og deres liv. Synes du det er for ille så får du gjøre som andre har foreslått - bo på hotell og bare besøke foreldrene dine på dagtid. Et annet alternativ kan jo være å legge seg lenger vekk fra soverommet deres hvis det går an? Kanskje har de en kjellerstue eller et gjesterom som ligger lenger unna enn det rommet du vanligvis har brukt?
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #11 Skrevet 27. desember 2008 Så lenge foreldrene dine er enige om at sexprat dem i mellom er greit - også med barna/gjester som tilhørere så må du nesten bare finne deg i det, selv om du ikke liker det. Det er deres hjem og deres liv. Det er jo ikke "greit" når det er til bry for andre mennesker! Får være grenser på hvor egoistiske de skal tillate seg å være.
Cata Skrevet 27. desember 2008 #12 Skrevet 27. desember 2008 Det er jo ikke "greit" når det er til bry for andre mennesker! Får være grenser på hvor egoistiske de skal tillate seg å være. Visst er det greit når det er i deres hjem. Andre mennesker kan jo la være å besøke dem dersom det er til for mye sjenanse.
Pjukset Skrevet 27. desember 2008 #13 Skrevet 27. desember 2008 Jeg syns ikke du overreagerer. Det er som andre påpeker, dine foreldres rett å ha sex i sitt eget hus, men det trengs ikke reklameres med. Jeg ville aldri hatt høylydt sex med evnt samboer med mine foreldre på besøk, av respekt - og jeg ville forventet det samme tilbake. Det er helt normalt at våre foreldre har sex (selv om jeg helst vil slippe å tenke på det :gjeiper: ), men jeg syns de skal ha nok dannelse og respekt for sine barn at de gjør det til sin privatsak.
Gjest farge Skrevet 27. desember 2008 #14 Skrevet 27. desember 2008 Jeg synes du kan bli så voksen som du er og ta ansvar for deg selv. Ingen tvinger deg til å bo hos foreldrene dine, strengt tatt er du heldig som kan være der så mye du vil! Stapp en sokk i ørene om det plager deg, eller stikk på hotell! En liten tørrpinne er du ja!
Jade Skrevet 27. desember 2008 #15 Skrevet 27. desember 2008 må visst påpeke at jeg i dag ikke har problemer med at de har sex, men at jeg som _barn_ syntes det var ille å høre på dem hver kveld og skulle ønske de tok litt mer hensyn Så du mener at de aldri skulle ha sex mens du bodde hjemme? Hvordan tror du at du fikk søsken? Det er faktisk ikke slik at foreldre har sex til de får barn, og så slutter de.
Pjukset Skrevet 27. desember 2008 #16 Skrevet 27. desember 2008 Så du mener at de aldri skulle ha sex mens du bodde hjemme? Hvordan tror du at du fikk søsken? Det er faktisk ikke slik at foreldre har sex til de får barn, og så slutter de. Selvsagt mener hun ikke det, hun mener at de kunne latt være å reklamere om det.
Jade Skrevet 27. desember 2008 #17 Skrevet 27. desember 2008 Hun klagde i innlegg #1 på at hun hørte foreldrene ha sex, tidligere når hun bodde hjemme.
Pjukset Skrevet 27. desember 2008 #18 Skrevet 27. desember 2008 Hun klagde i innlegg #1 på at hun hørte foreldrene ha sex, tidligere når hun bodde hjemme. Ja, og jeg syns faktisk barn skal slippe å høre foreldrene ha sex.
Kyllingwok Skrevet 27. desember 2008 #19 Skrevet 27. desember 2008 Ja, og jeg syns faktisk barn skal slippe å høre foreldrene ha sex. Enig.
Gjest Miley Skrevet 27. desember 2008 #20 Skrevet 27. desember 2008 Jeg synes de må få ha sex så ofte de vil, men man kan jo begrense lydene (og det vil jeg tro er normalt) når man har besøk. Ikke ville jeg ha stønnet og bært meg om jeg viste noen hørte på. Sexspøker er noe man forbeholder den det gjelder, og ungene holder man utenfor. Og det selv om ungene er voksne. Klarer man ikke holde sexlivet sitt for seg selv har man noe å jobbe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå