Gjest Løve66 Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg lurer på om noen av dere vet om gode produkter som hjelper mot tørre lepper?? Tenker da på andre produkter enn rene leppepomader som man kjøper på apotek eller i dagligvarebutikker (for de synes jeg ikke hjelper - de bare lindrer der og da). Jeg veksler nå på Eight Hour Cream fra Elisabeth Arden + en krem mot såre brystvorter fra Weleda (som jeg fikk anbefalt på helsekostbutikken), men er det noen som har gode erfaringer med andre produkter? Jeg har søkt litt her på forumet for å se om andre har bedt om råd i f.t. tørre lepper tidligere og det var det selvsagt. Fant en del svar, men mange av de gikk på anbefalinger om forskjellige typer leppepomader. En ting jeg for øvrig stusset litt på etter å ha lest disse trådene er at det var påfallende mange som tror at Lypsyl er et annet ord for leppepomade...
Saeria Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Prolip sin stift som kjøpes på apoteket. Den reddet mine lepper når jeg gikk på Roaccutan og fikk knusktørre lepper som gav meg blødende sår!
Purple Diamond Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Den grønne lypsylen syns jeg er god.
Nemesis Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 (endret) Jeg har kjøpt meg peeling til leppene fra body shop som jeg bruker et par ganger i uken. I tillegg bruker jeg Lips bee healthier som inneholder alovera og bivoks og som fåes kjøpt hos sunkost(el. lignende helsekostbutikker) Synes denne er god. Du kan også bruke honning på leppene f.eks når du skal legge deg. Litt klissete, men da blir de myke Endret 27. desember 2008 av Nemesis
Fantomina Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Ja, brystvortekrem fra apoteket er uslåelig mot tørre lepper. PureLan, f.eks. Bruker det selv i skrivende stund
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Weleda har en lebepomade som heter Everon som jeg synes er veldig bra. Kjekk å ha i vesken også. Men nå bruker jeg faktisk ingen verdens ting og det virker som om leppene mine synes det er helt ok - etter å vært gjennom en meget tørr periode selvfølgelig...
laperla Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Har i den siste tiden vært plaget av svært tørre lepper, og etter å ha prøvd diverse ting og tang har jeg funnet ut at Försvarets hudsalva fra svenske apoteket fungerer veldig bra hos meg. Usikker på om det finnes et tilsvarende produkt i Norge?
Kriz Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Jeg lurer på om noen av dere vet om gode produkter som hjelper mot tørre lepper?? Tenker da på andre produkter enn rene leppepomader som man kjøper på apotek eller i dagligvarebutikker (for de synes jeg ikke hjelper - de bare lindrer der og da). Jeg veksler nå på Eight Hour Cream fra Elisabeth Arden + en krem mot såre brystvorter fra Weleda (som jeg fikk anbefalt på helsekostbutikken), men er det noen som har gode erfaringer med andre produkter? Jeg har søkt litt her på forumet for å se om andre har bedt om råd i f.t. tørre lepper tidligere og det var det selvsagt. Fant en del svar, men mange av de gikk på anbefalinger om forskjellige typer leppepomader. En ting jeg for øvrig stusset litt på etter å ha lest disse trådene er at det var påfallende mange som tror at Lypsyl er et annet ord for leppepomade... Grunnen til at lipsyl bare virker med en gang man smører på og etterpå så tørrere den ut er fordi de inneholder parafin. Bare se på innholdsfortegnelsen. En lipsyl som ikke inneholder parafin og vann er Forever sin Aloe lips. Den inneholder aloe vera barbadensis miller + propolis, som biene bruker i bikubene for å holde de sterile.
Cata Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 Jeg sverger til Blistex Lip relief cream. Den er ca det eneste som hjelper på meg.
rox Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Ja, brystvortekrem fra apoteket er uslåelig mot tørre lepper. PureLan, f.eks. Bruker det selv i skrivende stund Everon, jaaa, meg og! Skikkelig herlig lebepomade, og den inneholder nesten bare bra ingredienser! no mineralolje her nei. Liker den, leppene har gått i fra katastrofe til fyldige, glatte, herlige. Love it <3
Gjest Løve66 Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Takk, takk - nå har jeg jamen fått mange gode råd. I morgen går jeg til innkjøp av litt nytt her. Honning har jeg jo i hus, kanskje jeg skulle prøve litt i natt... Synes egentlig honning er noe ordentlig guffent klin, men hvis det hjelper så...
Gjest Raptuza Skrevet 29. desember 2008 #13 Skrevet 29. desember 2008 Savex i krukke. 30-40 kr på HM.
Gjest Grafica Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 Body shop sitt lip butter. Ingen mineralolje eller annrt guff som ødelegger leppene, bare fine og myke lepper. Leppene mine er blitt ødeleagt av flere års lypsyl-bruk, og lip butter er det eneste som funker på leppene mine nå.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har tidligere brukt Savex og syntes den var god, men den er ingenting mot denne: Echinastick fra Natura House. Den er vanskelig å få tak i, de har den vanligvis på helsekosten på Byporten i Oslo. Den hjelper virkelig, etter at jeg begynte å bruke den kan jeg klare meg med å ta på leppepomade et par ganger om dagen. Før har jeg i perioder måttet ha på leppepomade ihvertfall en gang i timen. Jeg synes også at det er forundrende at folk anbefaler Lypsyl, da tror jeg ikke de har prøvd noe særlig annet... Til alle tenåringsjenter: Ikke begynn å bruke leppepomade for gøy, for å få blanke lepper, du kan få tørre lepper og bli avhengig! Det var det jeg gjorde... :-P
Amadea Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har slitt med kjempetørre og sprukne lepper en stund nå, så denne tråden på lørdag, og kjøpte Prolip. Nå er leppene nesten helt bra igjen, det er jommen nesten utrolig! Kan anbefales på det varmeste til de mest håpløse tilfeller. Tusen takk du som ga det rådet!!! :-D
Pialill Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 jeg bruker locobase, en fettkrem fra apoteket, gjør underverker for leppene mine. den har ikke parfyme og smaker ingenting. passer veldig bra for meg som blir kvalm av lukt på leppene mine... den er ikke ment for lepper da, men funker utrolig bra i denne vinterkulden=) pleier å ta på et godt lag før jeg legger meg da reparerer leppene seg om natten og jeg våkner med herlig mye lepper om morgenen=)
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Hei! En ting jeg har lurt på - kan man smøre hva som helst på leppene, eller er det noen produkter man ikke bør få i munn? Er alltid skeptisk til det.... men skal prøve noen av tingene som er anbefalt her inne. *lei lypsyl*
Gjest Grafica Skrevet 29. desember 2008 #19 Skrevet 29. desember 2008 Fantaboulous kitten: les litt om mineralolje, jeg har fått leppene mine ødelagt etter flere års bruk av lypsyp og andre leppepomader (som rosebud-salve) som inneholder de oljene. Lær deg navnene og husk dem, og styr unna produkter som inneholder dem
Saeria Skrevet 29. desember 2008 #20 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har slitt med kjempetørre og sprukne lepper en stund nå, så denne tråden på lørdag, og kjøpte Prolip. Nå er leppene nesten helt bra igjen, det er jommen nesten utrolig! Kan anbefales på det varmeste til de mest håpløse tilfeller. Tusen takk du som ga det rådet!!! :-D Så flott at den hjalp! Du kan vel tenke deg hvor fortvilet jeg var når selv ikke Lip Butter fra Bodyshop hjalp. Da fikk jeg rådet fra et annet medlem her inne, som også stod på Roaccutan (for de som ikke vet det, får de aller fleste ekstremt tørre, flakete og sprukne/blødende lepper når man står på medisinen), og takk og lov for tipset. Prolipen gav meg myke lepper igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå