Gjest ts Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Hei! Til høsten har jeg tenkt å flytte til Bergen for å studere. Har tenkt å leie meg en av disse studentboligene, men så leste jeg på sib sine sider at husdyr er ikke tillat Jeg har en undulat som jeg må ha med meg, er helt uaktuelt å selge den. Noen som vet om det går greit at jeg tar denne undulaten med meg. Bør jeg informere om dette, eller bare "snike" den inn. Undulaten er vant med å få fly fritt hele tiden, å ødlegger den noe så gjør jeg såklart opp for meg. Har en veldig snill undulat som ikke gjør noe særlig med skade så tror ikke det skal bli noe problem:) Noen som vet om dette kan bli et problem eller bør det gå greit? Er så mye dyrer å leie på privatmarkede så er avhengig av å få leid av sib.
yoga Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Hei Nå har ikke jeg lest reglementet for dette, men jeg tror du absolutt bør søke om tillatelse først. Dette også fordi det er noen som er allergisk mot dyr, også mot fugler. Hadde jeg bodd på en studentbolig med fugl så hadde ihvertfall jeg blitt dårlig pga allergi..
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Jeg kjenner noen som har en hemmelig hamster, men de har en studentleilighet for seg og ikke en hybel.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Her jeg bor er det strengere når det gjelder "burdyr" som gnagere og fugler enn det er med hund. Det er enkelte hybler det er lov til å ha hund i hvis man søker, men alt annet er forbudt. Så jeg ville søkt var jeg deg, så du ikke får en overraskelse når du kommer dit, og plutselig får beskjed om å kvitte deg med fuglen eller flytte ut. Evt. kan det være lurt å leie privat isteden. Det er ikke sikkert alle tillater dyr der heller, men det er av og til noen... Vi lette lenge før vi fant en hybel der vi fikk lov til å ha hund, og det er ganske mange som sier nei hvis man har dyr, så det er lurt å undersøke på forhånd.
Gjest gjest med dyr Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 enig med vedkommende over at du bør søke først eller leie privat. På studiestedet mitt er det totaltforbud mot dyr i studentbolig. Som hundeeier selv har jeg måtte leie privat. tror uansett at du må klargjøre med de du evt skal dele med, er ikke alle som er så interessert/komfortabel med en fugl flyvende rundt heller..
Fanteria Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Da jeg flyttet for meg selv hadde jeg en undulat, det sto at det ikke var tillat med dyr. Men jeg tok kontakt med han som eide hele sulamitten (var en boligblokk) og spurte han direkte. Jeg hadde han helt til han døde den vinteren Så spør, søk. Ta hensyn til regelverk og de du bor med. Når det er snakk om studenthybel bor man så nær andre at det er viktig å vise hensyn pga allergi.
bunadbrud Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 I følge en bekjent av meg skal visst nok høyesterett ha besluttet at det ikke er lov å nekte folk husdyr. Men det spørs jo hvor mye trøbbel en ønsker å lage da..
Gjest Caya Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 I følge en bekjent av meg skal visst nok høyesterett ha besluttet at det ikke er lov å nekte folk husdyr. Men det spørs jo hvor mye trøbbel en ønsker å lage da.. Det stemmer (se Emmelinedommen). Så lenge ingen naboer plages så er det ikke noe som kan gjøres med det. Men det er kanskje lurere i mange tilfeller å spørre og være hyggelig. Når det er sagt har jeg hatt en "hemmelig" kanin da jeg bodde i studentbolig med husdyrforbud. De har ikke lov til å si at det ikke er tillatt og så lenge jeg ikke leide av en privatperson og ingen ble plaget av kaninen min gadd jeg ikke gjøre noe spesielt med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå