Gjest Ajja Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Har man rett til å bytte en gave som er ødelagt?, Vi fikk 2 vinglass i en eske der ett var slått av stetten. Mener at dette skjedde for noen år siden og at vi fikk byttet da, men finner ingenting om det på nettet.. Noen som vet? Takknemmelig for svar:)
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Det er jo ikke snakk om bytting, men reklamasjon. Be den som ga gaven til deg om kvitteringen, og gå til butikken og forklar situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Jeg ser ingen grunn til at en butikk skal la deg få bytte en ødelagt vare. Det må være fordi de har usedvanlig service isåfall. Varen er jo trolig ødelagt etter at personen du fikk gaven av forlot butikken, så hvorfor skulle butikken være skadelidende for dette?
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Varen er jo trolig ødelagt etter at personen du fikk gaven av forlot butikken, så hvorfor skulle butikken være skadelidende for dette? Vel, noen butikker er elendige på å pakke inn varene sine, og da syns jeg de skal være såpass fornuftige at de lar kunden bytte når glasset knuses pga. elendig innpakning. Jeg kjøpte to vinglass for en stund siden som jeg skulle gi til jul, dyre var de, og jeg ga tydelig beskjed til den butikkansatte på Glasmagasinet om at dette skulle være en gave, og at jeg skulle ha den med på en lang flytur, så den måtte pakkes GODT inn. Ja så klart, hun skulle pakke den godt inn, sa hun. Jadda. Da jeg fikk posen hørte jeg hvordan glassene slo mot eska hver gang jeg leet på en finger, det eneste hun hadde gjort var å ta en remse med papp rundt eska, ingenting inni. Jeg måtte altså pakke opp gaven da jeg kom hjem, og pakke inn på skikkelig, med papir RUNDT glassene. Da var jeg litt irritert ja. Har aldri opplevd å få glass som er dårlig pakket inn (får glass hvert år), så de fleste butikker har tydeligvis peiling, men når de pakker det inn så dårlig som den gaven jeg pa om å få pakket skikkelig syns jeg ikke at kan gjøre annet enn å la folk få bytte om varen knuses. Men selvfølgelig, det er jo ord mot ord, det er jo vanskelig å bevise at butikken har slurvet med innpakningen... Du bør hvertfall prøve å få byttet..
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jeg er helt enig i at det er veldig beklagelig hvis det er dårlig innpakking fra butikken sin side som har gjort at glasset har knust, og ville nok selv også prøvd å reklamere på det. Men, det blir som du sier ord mot ord og opp til den enkelte butikk. Det er godt mulig at butikken pakket inn glassene for dårlig, men det er like sannsynlig av giver eller mottaker (eller noen andre som har hatt tilgang til gaven) har vært uheldig og at gaven har vært utatt for noe den ikke tålte. For alt vi vet er det giver selv som har pakket inn glassene, så ikke lett å si. Fryktelig irriterende, og helt klart verd et forsøk. Men ikke noe man har krav på å få byttet.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg jobber i gavebutikk, og vi hadde gitt deg ett nytt glass. Må legge til at vi ikke fører de dyreste merkene da, men hadde vi gjort det hadde vi pakket dem i originalemballasje.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Hvis de er kjøpt på Christiania Glasmagasin så får du sikkert byttet de inn igjen. Ihvertfall er det slik der jeg jobber...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå