Gå til innhold

Ikke bare kvinner som er opptatt av status?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min erfaring på sjekkemarkedet (og ellers) er at menn, om ikke i like stor grad som kvinner, også blir tiltrukket av status når det gjelder det motsatt kjønn. For menn er ikke dette først og fremst snakk om hvilket yrke hun har, men om hun er "populær" i form av mange (pene og populære) venner og beilere, om hun utmerker seg på noen måte gjennom feks. å være flink i en idrett (turn, dans o.l.), tar en prestisjeutdanning osv. Min teori er altså at det heller ikke for kvinner holder å være bare pen, men at hun helst skal ha høy sosial status i tillegg. Har merket meg dette flere ganger, at kvinner som har høy sosial status ofte kan velge blant øverste hylle (også av "overflatiske" menn av typen som først og fremst går etter utseendet) selv om de ikke er spesielt pene. Siden status først og fremst går for å være en viktig kilde til tiltrekning for kvinner når det gjelder valg av mann synes jeg dette er interessant. Noen som har merket det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest bare bea
Skrevet
Siden status først og fremst går for å være en viktig kilde til tiltrekning for kvinner når det gjelder valg av mann synes jeg dette er interessant.

Det tilhører fortiden. Nå stiller kjønnene likt takket være kampen for likestilling. Menn vurderes mer og mer etter utseende, kvinner mer og mer etter sosial status. Stadig flere menn tar botox, legger seg under kniven, utvikler spiseforstyrrelser som megareksi, har komplekser for utseendet, kjøper dyr hudpleie, bruker mye tid på hår og klær osv. Stadig fler kvinner er opptatt av å ha en solid selvstendig økonomi, gjennom å prioritere utdannelse og karriere, og simpelthen velge vekk det å leve med en mann (noe som ofte dytter henne inn i husmorrollen, hvilket jo ikke gir særlig høy økonomisk avkastning).

Skrevet

Fytte helvete så tragisk å lese... Skal si vi er på rett kjøl alle sammen! Joho!

• 2 uker senere...
Skrevet
Fytte helvete så tragisk å lese... Skal si vi er på rett kjøl alle sammen! Joho!

Bare kall det payback-time du ;)

Skrevet

Jepp, jeg er enig. Jeg er pen, intelligent, sympatisk og alt det er der som gutta visstnok skal falle for, og jeg har SKIKKELIG draget. Helt til de får høre at jeg for tiden ikke jobber... Da blir jeg fort uinteressant, gitt! Nytter ikke å si at jeg er i gang igjen til høsten eller noe. De gidder ikke prøve å bli kjent med meg en gang. Noen stikker av fortere enn svint, andre sier vi kan være venner, og påfallende mange menn vil bare ha meg som elskerinne da.

Ikke bare jentene som er ute etter status, nei.

:eeeh:

• 2 uker senere...
Skrevet

Man vil alltid ha det som andre vil ha... Det begynner med leker, og i voksen alder er det partnere. På vgs hadde den mest populære jenta plutselig blitt interessert i en gutt på skolen med latino bakgrunn - plutselig skulle alle jentene i den populære gjengen ha en latino kjæreste... En stund etter var latinos upopulære igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...