Gå til innhold

Trenger litt guttetips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med en fyr jeg liker i ca 4 måneder nå. (La oss kalle han Per) Det begynte med at vi møttes på en fest, og han tok senere kontakt med meg via Facebook, i begynnelsen syns jeg han var litt masete og desperat, fordi han så gjerne ville treffe meg igjen, men jeg møtte ham likevell.

Vi dro ut en kveld, og jeg merket jeg likte ham mye bedre enn jeg hadde trod. Det endte med at vi dro hjem til meg og hadde sex. Siden da har vi hatt regelmessig sex ca 1-3 ganger i uka i de siste 4 månedene.

Da det hadde gått ca 2 måneder ble jeg litt usikker på hva vi egentlig holdt på med, så jeg spurte ham om han holdt på med flere enn meg, det sa han at han ikke gjorde. Så spurte jeg ham om han syns jeg var for ung for ham (jeg er 20, han er 28) da svarte han at han ikke tenkte noe på det. Så til slutt spurte jeg hva han tenkte om "forholdet" vårt og om han ville at det skulle bli noe mer mellom oss, da svarte han at han fortsatt syns det var litt tidlig, og at det satt veldig dypt for ham å bli sammen med noen, men han utelukket ikke noe.

Så for noen uker siden var jeg på nach hos en annen venn av meg (La oss kalle ham Ole) sammen med en venninne, hun ble veldig full og sovnet på sofaen. Det endte meg at vi overnattet der og jeg sov i sengen hans sammen med ham. Vi kysset litt og tok litt på hverandre, men hadde ikke sex fordi jeg ikke ville.

Dagen etter var jeg tilbake sammen med Per, han sov hos meg og gikk inn på min pc dagen etter, der så han at jeg hadde snakket med han jeg var på nach hos. Senere på dagen fikk jeg en meldig der han spurte om jeg holdt på med flere enn ham, jeg svarte nei, fordi det ikke hadde skjed noe særlig med Ole. Da spurte han "Hva med Ole da?" Og jeg svarte at vi bare var venner. Jeg spurte igjen om han traff flere enn meg, det gjorde han ikke.

Noen dager senere spurte Ole om jeg ville komme en tur til ham. Jeg hadde veldig lyst til det, og tenkte at jeg faktisk hadde lov siden jeg ikke er sammen med Per, så jeg dro. Det endte med at vi hadde sex og jeg sov hos ham. Vi har holdt på litt siden den tid (ca en måned) Vi har bare hatt sex tre ganger, men jeg har sovet mye hos ham, og vi har det veldig fint sammen. Jeg vet at Ole ikke vil noe mer, fordi vi har snakket om at det er deilig å være singel og at han egenlig er litt gammel for meg (han er 29). Så jeg vet jeg ikke tuller med følelsene hans.

For litt siden spurte Per meg om jeg hadde fortalt vennene mine om ham. Jeg svarte at jeg hadde fortalt mine venninner om ham (og at vi var jenter, og snakker mye om gutter). Jeg spurte om han hadde fortalt sine venner om meg, han svarte at han ikke hadde gjort det. Jeg spurte om jeg var "hemmelig" da sa han nei, men at han ikke likte å fortelle så private ting til vennene sine, og at han ikke fortale de det før det ble seriøst. Så spurte han meg om jeg syns han burde fortelle vennene sine om meg, jeg svarte at han godt kunne gjøre det hvis han ville.

Jeg vet at den eneste grunnen til at jeg holder på med Ole er fordi jeg er usikker på Per. (og selvfølgelig fordi jeg har det veldig fint med ham, men jeg er ikke forelsket) Jeg er redd for å miste ham og for å bli alene (og jeg vet at det er en dum grunn). Pluss at jeg vil ha noen der hvis Per forsvinner, jeg vil ha alternativer fordi jeg er usikker på ham.

Jeg merker at jeg har blitt forelsket i Per, men jeg er veldig usikker på hvor jeg har ham og om han vil at vi skal bli noe mer. Jeg er redd for å spørre ham fordi jeg ikke vil skremme han bort (og også litt fordi jeg er redd for å få det gale svaret). Men det føles som om vi er på vei et stred, og jeg tror ikke det bare handler om sex. Og hvis det hadde gjort det fra hans side syns jeg egentlig han burde vært erlig med meg fra starten av. Jeg har ikke egentlig gitt han noe feedback på hvor godt jeg liker ham, men vil gjerne gjøre det på en litt casual måte.

Hva burde jeg gjøre? og hvordan bør jeg gå fram? Burde jeg konfrontere ham med at jeg vil at vi skal bli sammen eller bør jeg vente å se om det utvikler seg mer? Vi har jo holdt på i 4 måneder, og jeg begynner å bli litt utålmodig...

Setter stor pris på tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at Per spurte deg om du synes han burde fortelle vennene sine om deg var et hint fra hans side om at han ønsker noe mer enn bare sex med deg.. Så i såfall burde du vel egentlig bare konfrontere han med hva han vil. Fire måneder er, etter min mening, ganske lenge å gå og ikke vite..

Skrevet (endret)

Ingen gutter vil vel finne på å innrømme at han er forelsket og klar for å binde seg før han vet om jenta han er forelsket i bare begjærer ham!

Mange jenter driter seg ut på dette her altså, de forstår ikke at grunnen til at gutter ofte er litt avventene er at man ofte trenger 6-8-10 måneder for å vite sikkert at jenta er man er forelsket i og tenner på også kun tenner på gutten, - at hun avviser andre gutter fordi hun vet at trofasthet er kvinner mest attraktive egenskap, og ikke vil sette deg opp mot andre gutter som også viser interesse for jenta.

Jenter forstår ikke dette her, derfor blir de gående rundt og ligger med flere forskjellige gutter, - og ja det gjør guttene kanskje bittelittegranne mer distansert, - man gidder vel ikke fokusere brunsten kun på henne jenta, dersom det viser seg at jenta man tenner på kan finne på å ligge med andre gutter? Skal en mann altså risikere sin mentale helse ved å bli forelska i en jente som kan være utro og ligge med andre gutter for tidsfordrivsskyld?

Hvis en jeg var skikkelig forelsket i og som hadde sex med meg, - plutselig hadde sex med en annen gutt, - ja da har hun vel bevist for meg at tenningsmønsteret hennes også inkluderer andre gutter.

Og en ting til, - når jeg er på dealern med en jente så pleier ikke gutter å holde på andre jenter samtidig, - det vil ta altfor stor plass av prosessorkraften i huet.

Endret av waco
Skrevet

Og hvorfor er gutter avventende da lurer kanskje en del kvinner på?

Hvis jeg var Per og hadde blitt forelsket i sara sin rampete væremåte og blitt betatt av hennes uskikkelige blikk, - så hadde jeg uansett hvor forelsket jeg måtte ha vært, - ventet til jeg visste om sara hadde valgt meg fremfor en fremmed før jeg viste noen som helst følelser.

Skal en gutt gjøre seg sårbar kanskje? Legge alle følelsene frem på et fat slik at jenta snurre deg rundt som en jojo?

Alle menn med vett er litt tilbakeholdne når det kommer til å vise følelser for jenter, - for alle menn med litt forstand vet at det er massevis av sånne "Oler" ute i samfunnet, - som leker playere og prøver å få den sexen de kan få på trøst, - for innerst inne vet jo Ole at han er sistevalget, da blir det jo meningsløst å ikke prøve å pule.

Spørsmålet menn må stille seg selv er om en jenta man er forelsket i virkelig er interessert i mannen eller om hun avviser andre beilere?

- Det er vel kvinnens trekk å vise at hun kan være trofast.

Skrevet

Per ønsker nok et mer seriøst forhold til deg siden han spurte deg om han skulle fortelle vennene sine om deg (og rett før det sa at han kun forteller sånt når han vet det er seriøst). Så skal du ha en sjans her må du hvertfall kutte ut Ole helt, og fokusere fullt og helt på Per. Syns forøvrig du burde avvist Ole i utg.pkt når du er forelsket i Per. Men man kan ikke gråte over spilt melk...

Mannfolk flest driver heller ikke med flere damer samtidig. Det blir rett og slett for mye å prosessere for de, og skaper kaos i hodet. Så når han sier han ikke har noen andre så har han ikke det. Men du må også vise tydelig at det er han du ønsker å være med.

Skrevet

uff, disse forvirra ungjentene som ikke vet hva de vil og bare knuller rundt uten å forstå hvor mye problemer de forårsaker. Skjerp deg!

Hold deg til en type og ikke press han. 4mnd er ingenting og har du fremdeles gode følelser for "per" fortsetter du til ting blir mer klare. Menn er generelt avventende og liker ikke å rushe ut i ukjent terreng for fort. Dvs å mase på ham om forpliktelser,kjærlighet,barn,fremtid,etc er lite smart etter bare å ha kjent ham noen få måneder. Hvis du i tillegg er forvirret selv og bombarderer ham med masse selvmotsigelser om deg selv kan du ihvertfall ikke forvente å få noe fornuft fra ham heller. (Du virker noe forvirret)

Skrevet

Jeg kan godt innrømme at jeg er en anelse forvirret.. Og ja, jeg burde sikkert holdt meg til en av type av gangen. Men på den andre siden gidder jeg ikke å sitte å vente på Per for alltid, for det kan godt hende at han ikke vil noe mer. Og jeg har ingen forpliktelser ovenfor ham enda. Hvis Per hadde fortalt meg at han var klar for et forhold ville jeg droppet Ole på sekundet, problemet er at jeg er usikker på hva han vil, men er litt redd for å spørre ham fordi jeg ikke vil mase.

Gjest Gjest_ida_*
Skrevet

4mnd er ikke "ingenting" i min bok.

Jeg har bedre ting å gjøre på enn å rote bort tid med folk som ikke får ut fingeren. Enten så er vi bare pulevenner/elskere, men da flørter jeg med andre med god samvittighet og gidder ikke spørsmål som "hvem er ole?", eller så får han gi meg alt han har og kalle meg en kjæreste. Det er jo en liten mellomfase der hvor man gjerne er monogame mot hverandre men ikke er "ordentlig" sammen enda, men synes 4 mnd er å drøye det ganske lenge dersom man faktisk er forelsket i hverandre og bare vil ha den ene personen.

Jeg synes det er en selvmotsigelse å si at hun ikke skal "knulle rundt" men heller ikke mase om at han skal forplikte seg. Så det er så synd på mannen stakkars, som bare blir mast på og må få lov til å gjøre som han vil (les: pule hvem han vil) imens hun skal være trofast fra første sekund og vente i månedsvis på at han gir en bekreftelse på at han vil være det samme?

Forstår godt at du holder på med Ole, men hvis det er Per du vil ha så får du satse på han. Gå litt mer seriøst til verks, ta en samtale. Hvis han fremdeles sliter med å gå inn i et forhold og du er like misfornøyd med situasjonen så ville jeg forsøkt å kutte ham ut. Livet er for kort til å drive og ha lite kule forhold i månedsvis.

Skrevet

Ida du er gæren altså. Hvorfor skal Per være hypp på Sara når Sara holder på med Ole???

Er det ikke Sara som skal bevise til Per at hun kun vil holde seg til ham, når Per har vist at han kun holder seg til henne?

Derfor dere jenter er så vanskelig å stole på, - for dere krever dobbelt troverderdighet, - både av dere selv og andre.

Skrevet
Jeg synes det er en selvmotsigelse å si at hun ikke skal "knulle rundt" men heller ikke mase om at han skal forplikte seg. Så det er så synd på mannen stakkars, som bare blir mast på og må få lov til å gjøre som han vil (les: pule hvem han vil) imens hun skal være trofast fra første sekund og vente i månedsvis på at han gir en bekreftelse på at han vil være det samme?

Du la kanskje ikke merke til at "per" la litt arbeid i å bli kjent med henne før det skjedde noe. Hun er litt utålmodig og prøver å finne ut hva som skjer og får lite respons fra "per". Da driter hun i ham og finner seg en ny mann å knulle. Så på toppen av alt angrer hun litt og ønsker seg førstemann igjen.

Nei, disse forvirra ungjentene tar kaka. Det kan da umulig koste henne noe særlig å knipe litt igjen mens de prøver ut forholdet sitt. Hvis jeg hadde vært "per" hadde jeg bedt henne ryke pg reise siden hun er så lite trofast.

Til hennes forsvar kan det nok sies at Per er sløv som har vært så uklar, men vi vet jo ikke hans side av saken.

Skrevet

Per er nok litt uklar for han vet at innerst inne i og med at han vet at Sara godt kan finne på å brunste på ole en regnværsdag.

Slik jeg ser det, ligger bevisbyrden hos Sara, hun må bevise for seg selv og andre at hun er av den trofaste typen slik at Per kan involvere følelsene sine i Sara.

Forstår Per godt jeg, - jeg hadde ikke dratt vellysten min inn en jente som jeg vet "godt kan dra`n andre steder".

Hele problemstillingen ligger i at kvinner behøver ikke anstrenge seg for å bli pult, - og det vet gutter, - derfor har aldri kvinner blitt sett på som troverdige når det kommer til tillit.

Skrevet

Til mitt forsvar syns jeg ikke Per har gjort noen stor innsats for å vise at det er meg han vil ha, ja han har kanskje gitt meg noen antydninger, men så lenge han ikke gir meg noe klart svar mener jeg at jeg er i min fulle rett til å holde på med Ole. Og jeg ble ikke lei av Per, det er ikke det det handler om, det er Per jeg liker, men jeg vet ikke hvor jeg har ham. Hvis Per plutselig skulle gå fra meg, eller fortelle meg at han ikke ønsker noe mer vil jeg ha et alternativ.

Men poenget er ikke egentlig at jeg holder på med to menn, for det er mitt valg, og jeg kan stå inne for det. Det jeg lurer på er om jeg skal spørre Per hva han vil, eller om jeg bør vente og se an situasjonen. Og hvis jeg skal spørre ham, hvordan bør jeg gå fram?

Skrevet

Det store spørsmålet er om du fremdeles er intim med "per" eller om han er perifer. Hvis han i tillegg kjenner til "ole" har du nok lagt egget da du har rotet til følelsene hans.

Det jeg ikke forstår er om han bare er en knullevenn eller gjør dere ting sammen på daglig basis. Han vil vel ikke betegne deg som mer en en knullevenn hvis det er kun senga hans dere deler. Kanskje dere må tilbringe litt mer tid sammen og gjøre ting sammen som et par?

Når det gjelder å få en muntlig tilbakemeldig på om dere er et par så er det likegyldig når du gjør det. Så lenge dere gjør felles ting sammen som definerer dere som et par så er vel dere et par ?. Ellers er det jo greit å gjøre slikt etter en romantisk middag e.l hvor dere begge to har en lik intim sinnsstemning.

Skrevet

Per vet ikke at jeg også holder på med Ole. Men det er Per jeg er mest sammen med. Det er ikke sånn at vi finner på veldig mye sammen, men vi sover hos hverandre ca 2-3 ganger i uka, og vi er ofte lenge sammen dagen etter, og iblandt er vi ute sammen på kvelden. Jeg syns egentlig vi oppfører oss som kjærester når vi er sammen, men jeg savner den bekreftelsen jeg trenger fra ham.

Skrevet
Til mitt forsvar syns jeg ikke Per har gjort noen stor innsats for å vise at det er meg han vil ha, ja han har kanskje gitt meg noen antydninger, men så lenge han ikke gir meg noe klart svar mener jeg at jeg er i min fulle rett til å holde på med Ole. Og jeg ble ikke lei av Per, det er ikke det det handler om, det er Per jeg liker, men jeg vet ikke hvor jeg har ham. Hvis Per plutselig skulle gå fra meg, eller fortelle meg at han ikke ønsker noe mer vil jeg ha et alternativ.

Men poenget er ikke egentlig at jeg holder på med to menn, for det er mitt valg, og jeg kan stå inne for det. Det jeg lurer på er om jeg skal spørre Per hva han vil, eller om jeg bør vente og se an situasjonen. Og hvis jeg skal spørre ham, hvordan bør jeg gå fram?

Du er i din fulle rett til å holde på med Ole. Det folk forsøker å si her, er at dersom du er interessert i et eksklusivt forhold til en gutt, så er det bedre å sende klare signaler, og du sender også signaler i form av adferd, og ikke kun i form av hva du sier. Du har hatt flere anledninger til å fortelle per at du vil vite om dere skal være pulevenner eller kjærestepar. Dette ligger ikke hos Per alene, det ligger sannsynligvis hos deg, og at ikke du helt vet hva du vil. Du sier du ville snudd deg rundt om Per hadde signalisert andre ting, men for alt jeg vet kunne "Per" da blitt mindre interessant for deg. Dette er ikke moralisering, det er konstantering uten kritikk. Du kan også holde på videre og spille på flere hester, om du er happy med det. Your call.

Syns også at waco sier ting som ikke er så waco her. Les det et par ganger, så skjønner du litt mer av "Per."

Skrevet

Selvfølgelig ligger dette også hos meg, og jeg har ikke fortalt Per at jeg ønsker noe mer. Men grunnen til det er at jeg er redd for å skremme ham, for å bli en masete jente, for jeg føler ikke jeg får noen klare signaler fra ham. For jeg har faktisk spurt ham tidligere hva han vil, men da sa han at han ikke viste helt enda, så jeg føler vell egentlig at det er hans tur til å ta initiativet, men hvis han ikke gjør det, så kommer jeg til å gjøre det igjen.

Og jeg skjønner at det at jeg holder på med Ole kan signalisere at jeg ikke er så interessert i Per, men det er ikke riktig. Som jeg har skrevet tidligere holder jeg på med Ole fordi jeg er redd for å bli alene hvis Per forsvinner.

Skrevet
Selvfølgelig ligger dette også hos meg, og jeg har ikke fortalt Per at jeg ønsker noe mer. Men grunnen til det er at jeg er redd for å skremme ham, for å bli en masete jente, for jeg føler ikke jeg får noen klare signaler fra ham. For jeg har faktisk spurt ham tidligere hva han vil, men da sa han at han ikke viste helt enda, så jeg føler vell egentlig at det er hans tur til å ta initiativet, men hvis han ikke gjør det, så kommer jeg til å gjøre det igjen.

Og jeg skjønner at det at jeg holder på med Ole kan signalisere at jeg ikke er så interessert i Per, men det er ikke riktig. Som jeg har skrevet tidligere holder jeg på med Ole fordi jeg er redd for å bli alene hvis Per forsvinner.

DEt er ikke noe sjakktrekk og RI (bokstavelig talt) på flere hester om man vil noe med en spesiell.

Kvinner har nu ingen problemer med og få seg en ny hest om det ikke ordner seg med den første,du er jo bare ridevenn med den andre uansett.

Gjør det eneste riktige og hold deg monogam mens du holder på med en du vil noe mere med!

Tåles det ikke at du spør/maser om hvor dere står i stallen er det ikke mye verdt likevel.

Skrevet

Du sier du ikke har noen forpliktelser overfor per for å være trofast, siden dere ikke er i et seriøst forhold. Men har han spurt deg flere ganger om du holder på med andre og du sier nei, så har du vel egentlig forpliktet deg til at du bare driver på med han! Kjipt for han å finne ut dette senere, gjensidig tillit har mye å si selv om man ikke er kjærester!

Skrevet (endret)

Det kan jo virke som om Per hinter til at dere skal være ekslusiv.

Det er nok ikke så lurt å holde på med Ole samtidig som du holder på med Per. Du leker litt med ilden her, synes jeg. Hvis Per finner ut om Ole, så skal du slettes ikke være sikker på at han også tenker at det er "din fulle rett". Han vil med stor sansynlighet føle seg sveket og lurt, spesielt siden du sa det ikke var noen andre.

Per har kanskje tenkt at dere er på vei mot noe mer seriøst, og det å finne ut om Ole, vil helt klart sette en demper, til og med kanskje en sluttstrek på det hele.

En annen ting er om du bruker beskyttelse? Hvis du har ubeskyttet sex med dem begge, så utsetter du faktisk Per for å få kjønnsykdommer, og det er ikke akseptabelt. Du har et ansvar på det planet også.

Du sier du holder på Ole fordi du er redd for å være alene? Det er lurt å være i stand til å trives alene før man går inn i et nytt forhold, hvis ikke kan man lett bli alt for avhengig. Dessuten så synes jeg det er en smule barnslig av det å holde på Ole i tilfelle det ikke blir noe med Per av den grunnen. Skal du uansett nøye deg med second best?

Nei..Mitt råd er at du kutter ut Ole, forteller Per at du er interessert i noe mer, og så klart høre om han er enig. Hvis han ikke er det etter fire måneder, så tror jeg ærlig talt ikke at han kommer til å bli det med det første.

Jeg sa til kjæresten min at jeg var interessert i noe mer ganske tidlig. Før hadde gått en måned faktisk, men nå hadde vi kjent hverandre i to måneder før vi begynte "sånn". Gidder ikke å holde tilbake noe jeg vil snakke om bare fordi han kanskje er feig. Må så klart ikke være skikkelig pågående, for det kan jo ødelegge det hele. Jeg la det fram ved å si at jeg hadde fått følelser for han, og at jeg ønsket noe mer, men at det ikke var noe hastverk i forhold til at vi skulle ha statusen "kjærester". Tok forøvrig ikke så lang tid før vi var offisielt sammen etter det.

Jeg er to år yngre enn deg, så har nok ikke kjempemasse erfaring enda. men jeg gidder rett og slett ikke det spillet mange spiller. Hvis jeg føler for å si noe, så sier jeg det.

Endret av Teriyaki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...