snuppsa Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Nå trenger jeg litt seriøs hjelp fra dere der ute. Alle råd og synspunkter (og trøstende ord ) tas imot med stor takk. Saken er denne: Han (som selvfølgelig er Mr. Right, Prince Charming m.fl), er ikke over eksen sin som det ble slutt med for over et år siden. Jeg vet de har hatt kontakt via bla. tlf siden, men jeg tror ganske sikkert det ikke er noe mer enn et vennskapsforhold. De var sammen en god stund, 4 år. Jeg kom inn i bildet da det hadde vært slutt et år. Søte smser tikket til stadighet inn på mobilen min, han ringte, komplimentene strømmet på osv. Vi møttes ofte, flere ganger i uka på kveldene og vi hadde det kjempefint sammen. Vi har veldig mange felles interesser, og alt gikk i veldig rett vei. Jeg ble mer og mer glad i han, og til slutt utviklet dette seg til forelskelse fra min side. Jeg merket etterhvert at hans interesse for meg dabbet av (dette ser jeg først nå i ettertid, der og da laget jeg unnskyldninger for han), og til slutt fikk jeg den vonde beskjeden om at det ikke kunne bli noe mellom oss fordi han ikke var over eksen. Nå føler jeg meg som søppel; ferdig brukt og forlatt. Er dette bare en dårlig unnskyldning fra en pusegutt som ikke tåler å si sannheten? Hvis han bare var ute etter one night stands, kunne han jo funnet det på byen? Kan det bli oss? Noen som har opplevd det samme?
Piper Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Jeg tror ikke det er en unnskyldning, men sannheten fra en mann som ikke er ferdig med eksen. Jeg ville ikke satset på at det blir dere to, for du vil bare ødelegge deg selv med å vente og håpe. Dere har vel hatt et forhold, så noe one night stand var det da ikke? Han var bare ikke nok interessert i deg, og det er det du må forholde deg til. Synd han brukte så lang tid på å finne det ut, for det hadde kanskje ikke vært så vondt for deg om det hadde vært over før det startet skikkelig. Har vært der selv, og jeg ble brukt i vel ett år.
snuppsa Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2008 Vi var aldri i noe forhold.. men det var nokså close på slutten.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Det var kanskje ikke et forhold, men det var jo helt klart ikke en ONS heller. Jeg tror nok han var oppriktig interessert i å være interessert i deg, men at han etterhvert forsto at det ikke gikk slik. Det er ganske typisk for folk (både kvinner og menn) som husker forholdet til eksen som noe godt og noe de savner. De leter etter en person som kan erstatte det de mistet, men når de skjønner at de ikke kan få det akkurat samme med noen andre så tolker de det dithen (og ofte riktig) at de rett og slett ikke er over eksen. Og slikt skjer. Jeg har all mulig medfølelse for deg, og forstår at det er vondt, men jeg tror du rett og slett skal tenke at "jaja, det var det", og gå videre.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Du har neppe blirr brukt, men rotet deg borti en mann som har vært glad i 2 personer på en gang, og ikke sett hvordan han kan balansere dette.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Basert på det du skriver, så tror jeg at han prøvde å gå videre med livet sitt og traff deg. Det er enkelt å rømme fra virkeligheten en periode, men etterhvert går det ikke lenger. Det er nok det som skjedde med han. Sannheten er at han ikke er over eksen sin, og inntil det blir aktuelt så kan det ikke være dere to. Du må bare la han gå, hvis det er deg han vil ha, så kommer han tilbake. Men ikke hold pusten! Lev videre :-)
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Har vært i samme situasjon selv. Vet at han var oppriktig kjempeforelsket i meg i begynnelsen, og det virket som starten på et veldig bra forhold. Dessverre innså han og etterhvert at han ikke var over eksen sin.. Tror ofte folk som kommer rett ut fra et forhold har lett for å pøse på med følelser for neste person (en slags rebound, men ikke med fullt overlegg) men når realiteten setter litt inn så.. Noe av det samme hendte med en venninne av meg, han slo ikke opp med henne men innrømmet at til tross for at hun betydde veldig mye for han så hadde han fremdeles sterke følelser for eksen. Hun slo til slutt opp, det er ikke særlig gøy å være i et forhold når du vet han kan forsvinne på et blunk om en annen person kommer tilbake i bildet. Tror nok han er oppriktig, og mitt råd er vel at du bør komme deg videre.
snuppsa Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2008 Greia er bare at jeg har blitt så sinnsykt glad i han. Og jeg går rundt og tenker "Tenkte han på henne da vi gjorde det?" "Ville han jeg skulle kjøpe den toppen fordi hun har den på seg på det bildet?" "Gjør han sånn og sånn fordi hun gjorde det?" osv osv osv... osv Jeg blir G-A-L! Har så lyst til å ringe/møte han og si alt hva jeg føler og tenker om han/oss, for det fikk jeg aldri gjort... Det er vel neppe noen god ide, men han betyr så fryktelig mye for meg. Skjønner ikke hvorfor han i det hele tatt gadd å bli kjent med meg.. Sipp sipp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå